שירה דאבוש (כהן)

’יש עתיד’, על ההדתה בתל אביב אתם צועקים? תצעקו על הנשמה שלכם!

למה הצליח סרטון של מפלגת 'יש עתיד' להוציא אותי משלוות הנפש שלי, ומה יש לי לומר על כך ליאיר לפיד העומד בראשה?

אא
 

איזה עתיד יכול להיות לי איתכם, האזרחית בעלת הדעות המנוגדות לשלכם? האזרחית שמבקשת לשמור שבת ולקיים מצוות בארץ היחידה בעולם שבה היא יכולה לעשות זאת מבלי שיגזרו לה את הזקן שאין לה וישנאו אותה על עצם הרצון שלה לשמור את מסורת אבותיה? 

איזה עתיד אתה מבטיח לי יאיר, כשהלפיד שלך כבר מזמן שכח שהוא אמור להאיר ברדיוס רחב ככל האפשר, ובטח שלא להוסיף עלטה על החושך הקיים?

"תל אביב מתחרדת, מרגישים את זה בעוד ועוד מקומות. הדרת נשים והפרה במקומות ציבוריים. גרעינים תורניים במימון ממשלתי שמנסים להחזיר בתשובה את ילדינו. חייבים לעצור את זה עכשיו!" - אין ספק שעתיד מזהיר המפלגה שלך צופה למי שהולך איתה. 

עתיד שיזהיר מפני כל דבר שבקדושה, ויעשה הכל כדי להרחיק אנשים ממנו לבל יפלו ברשת ה'מחזירים בתשובה'. 

כי אם כבר תשובה, אז עדיף שהשאלות יהיו בידיים שלכם, לא כן? עדיף שאתם תנתבו את הציבור ותעצבו את דעת הקהל על אנשים שכמותי - שמעזים לחלום פה על "להיות עם חופשי בארצנו". 

 

על ההדתה בתל אביב אתה בוכה. ומה עם ההחלנה שבה? 

איזו תקווה מעניקה 'התקווה' אם היא מוציאה מתוכה את כל מי שאינו מתכתב עם הרעיונות שלה? איזו תקווה יש לי איתך יאיר, לעתיד טוב יותר לילדיי - ילדים שביום מן הימים יבקשו לחזור למסורת אבותיהם לא רק כדי ללמוד אלא גם כדי לקיים?

יש הבדל בין להציג את המשנה שלך לבין לגרום להצתה, הסתה ושנאת חינם שבגללה חרבו כאן כל כך הרבה דברים נוספים, מאז חורבן בית המקדש. אנחנו חיים בעולם של הסתר פנים. עכשיו, לא אתה ולא אני יכולים לראות את תוצאות המעשים שלנו, ואת ההרס או התרומה שהם זורעים היכן שהם נעשים, אבל דבר אחד בטוח, יאיר.

על המדינה הזו שעליה התבטא אביך על ערש דווי באומרו כי הוא לא משאיר לך רק משפחה, אלא גם מדינה - אני ושכמותי מתכוונים להילחם. אבא שלך השאיר לך מדינה, אך מה צורך בה במדינה שאינה מכירה ומוקירה את עברה? מה צורך בה במדינה שאין לה כבוד לחכמיה, לתורתה עתיקת היומין?

על ההדתה בתל אביב אתה בוכה?

ומה עם ההחלנה שבה? על זה עוד לא נתת דעתך! תל אביב, כמו ערים נוספות בארץ, היא כור היתוך שכולל בתוכו, מה לעשות, גם את החרדים. למרות שזה לא מוצא חן בעיניך, ולמרות שהיית מעדיף לראות חילולי שבת על ימין ועל שמאל מבלי לחשוב לרגע שמה שהביא את הצרות על עם ישראל לאורך כל הדורות, היה דווקא המתירנות הזו שהמפלגה שלך כל כך מצדדת בה. 

מה כל כך כואב לכם לראות אותנו חוזרים למקורות, ומקיימים מצוות? למה הצעקה שלכם קמה עלינו ולא על הגויים שחיים כאן בינינו ומבקשים להביא לכאן תרבות זרה וכל כך רחוקה מהתפישה היהודית המסורתית? מה היה החזון שראיתם לעיני רוחכם אחרי השואה, ואיזו מדינה חשבתם שתספק לכם את ההגנה מהרוחות האנטישמיות? 

מה שאתם לא מבינים זה שמה שלא עבד בתקופת ההשכלה, שקדמה לשואת אירופה - לא יעבוד גם עכשיו. 

 

מטרתו של ה'שיח' הזה אחת היא: סתימת פיות

על ההדתה אתם צועקים? תצעקו על הנשמה שלכם שנמצאת בתוך כאוס של שקרים וכבר לא יודעת להבחין מימינה ומשמאלה, איפה נמצאת האמת. תצעקו על הלוט שיושב על האישונים שלכם ומכסה לכם את שדה הראייה המפוכח. תצעקו על אינסוף חורבן שאתם זורעים כאן בהסתה ובשנאת החינם שלכם. תצעקו על הזיכרון שלכם שבגד, ששכח מה המשמעות האמיתית של הזכות 'להיות עם חופשי בארצנו'.

לא חופשי לפי הגדרות של גויים, אלא חופשי לפי הגדרות של היהדות שמספקת מסורת ענפה ותורה שבלעדיה שום דבר לא באמת היה כאן, לא באמת היה שלנו.

אז עזוב אותך מהדיון על הדתה, כי האמת היא שהשיח האילם הזה הוא כבר מזמן לא שיח מנומס ומכבד על תפישות מנוגדות של חילונים מול חרדים. 

מטרתו של ה'שיח' הזה אחת היא: סתימת פיות, כיבוש שטחים לא לך, והשד יודע מה עוד תהיה מוכן לעשות כדי להוריד את הלפיד הבוער של המסורת היהודית האותנטית, ממפת העולם הערכי שלך ושל המאמינים באג'נדה שלך.

מטרת ה'שיח' הזה היא לפזר את החצים המורעלים ברדיוס כמה שיותר רחב כדי שחס וחלילה לא תקום כאן מדינה יהודית אמיתית, כזו שהובטחה לנו לא על ידי אבא שלך אלא אבא שלנו, של כולנו - הוא בורא עולם. 

 

"שלום (עכשיו) שלום - לרחוק ולקרוב"

אני איני תושבת תל אביב, אבל מהתגובות שהתקבלו על הסרטון הכל כך מגוחך של 'יש עתיד' - הייתי מציעה לכם להעסיק אנליסט קצת יותר בקי בניתוח מידע, כי המידע שאתם מעבירים לציבור בסרטון הזה, שגוי ושקרי. "34 שנים שאני גר בתל אביב", כותב אחד הגולשים ומספר למי שאינו יודע שדתיים זולגים ממנה בהמוניהם, ועוברים לערים שכנות כמו פתח תקווה וגבעת שמואל, כי העיר הולכת ומתחלנת. 

"שלא לדבר על כל העסקים שפתוחים בשבת בעיר", מזדעק הטוקבקיסט ומוסיף: "אין הבדל בין שבת ליום חול, אז אל תבלבלו את המוח על תל אביב מתחרדת. תפסיקו לסכסך ולקנות בוחרים על ידי שנאת האחר. אל תהיו דיקטטורה. מפריע לכם חופים בהפרדה, אירועים בהפרדה וכו' - למה לכפות על ציבור שלם שמאמין בתפיסת עולמו, דברים אחרים?".

את זה לא אני אמרתי, כי אם אותו תושב תל אביב שבעצמו כבר מרגיש שיש כאן משהו אחר מאשר צעקה 'תמימה', של מישהו שרוצה להיות חופשי בארצו. אם אתה רוצה להיות חופשי באמת, אתה חייב לדעת שהחופש האמיתי אינו חופש מתירני כי אם דווקא כזה שיש בו גבולות והגבלות, שיש בו כבוד להיסטוריה ומעל לכל - שהלפיד שלו מאיר את הדרך לא רק למי שנמצא בטווח הקרוב לעין, אלא גם ובעיקר לרחוק.

ליצירת קשר עם הכותבת אפשר לפנות במייל shira@htv.co.il

תגיות:יאיר לפידמפלגהיש עתידהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה