חדשות בארץ

מקומם: סרטון הסתה אנטי-דתי של יש עתיד בתל אביב

תגובות זועמות ברשת לסרטון תעמולה שטוען כי "תל אביב מתחרדת" ו"חייבים לעצור את זה". המגיבים מוחים על הניסיון של "יש עתיד" למשוך מצביעים באמצעות שנאת חינם: "אולי תעזבו את המסורתיים בשקט?"

בית כנסת בדרום תל אביב (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)בית כנסת בדרום תל אביב (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

הישורת האחרונה של הבחירות לרשויות המקומיות מספקת סרטון הסתה מקומם נגד כל דבר שבקדושה מבית "יש עתיד".

הסרטון מגיע מהסניף התל-אביבי של "יש עתיד". הוא הועלה לרשת ביום ראשון, והמוטיב המרכזי שלו הוא "תל אביב מתחרדת". "מרגישים את זה בעוד ועוד מקומות", מקוננת הדוברת בפאתוס עצוב, "הדרת נשים והפרדה במקומות ציבוריים. צופרי בית כנסת שמפריעים את שלוות התושבים. גרעינים תורניים במימון ממשלתי שמנסים להחזיר בתשובה את ילדינו. חייבים לעצור את זה. עכשיו!".

התגובות לסרטון האבסורדי לא איחרו לבוא. רבות מהן – חלקן נכתבו על ידי אנשים המעידים על עצמם שאינם דתיים – תוקפות את "יש עתיד" על ההסתה ושנאת החינם הטמונות בסרטון, ועל הניסיון לקושש קולות בקלפי על גבם של הדתיים. "אוי, זה כל כך מלאכותי", כתב אחד המגיבים. גולש אחד ציטט דברים שכתב בעבר איש תנועת העבודה, יגאל אלון ז"ל: "עם שאינו יודע את עברו – ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל". מגיב נוסף כתב:אני מניח שמואזין ב- 4 בבוקר לא היה מפריע לכם. אבל כמה דברי תורה – זה ממש לא בבית ספרכם, העיר העברית הראשונה". לאחר שקיבל תגובות נגדיות ברוח הטענות של "יש עתיד", הוסיף אותו כותב: "מי מנסה לכפות? אני גר בתל אביב ולא ראיתי שיש כפייה דתית אלא כפייה חילונית. חופים נפרדים? כולה חוף אחד, וגם את זה אתם רוצים לקחת? אולי תעזבו את המסורתיים בשקט?".

ועוד מדגם מהתגובות הזועמות לסרטון המסית. אחת הגולשות כתבה בפליאה: "וואו, נשמע לוחמני מדי ונגד כל הערכים שלימדו אותי על סובלנות ואהבת האחר".

"34 שנים שאני גר בתל אביב", כתב גולש אחר, "הדתיים נוהרים בהמוניהם לפתח תקווה וגבעת שמואל, העיר מתקדמת כל הזמן בכיוון חילוני לגמרי, שלא לדבר על כל העסקים שפתוחים בשבת בעיר. אין הבדל בין שבת ליום חול, אז אל תבלבלו את המוח על תל אביב מתחרדת. תפסיקו לסכסך ולקנות בוחרים על ידי שנאת האחר! אל תהיו דיקטטורה. מפריע לכם חופים בהפרדה, אירועים בהפרדה וכו' – למה לכפות על ציבור שלם שמאמין בתפיסת עולמו דברים אחרים?"

"סרטון מגוחך, שקרי ובעיקר עצוב. תל אביב רחוקה מלהתחרד. אתם מנסים לגייס קולות של חילוניים אז מכוונים שוב לסיפור הזה של הדתה? כיהודיה לא דתיה, אני מזועזעת".

"כל כך לא משכנע, כל כך לא מתואם עם הערכים עלינו גדלנו. ותל אביב כל כך לא מתחרדת! להיפך, לא היה מזיק קצת ערך דתי בעיר הזאת. בית הכנסת מפריע לשקט שלכם? ומה עם המואזין??? מה עם רעש התחבורה? ההפרעות שנגרמות בעקבות כל הפגנה ואירוע בתל אביב? כמה שנאת חינם".

תגיות:בחירותהסתהתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה