חינוך ילדים

כשהנשואים מגיעים: למי מתייחסים קודם?

מי קודם למי, הילדים הצעירים שבבית, או הילדים הנשואים שמגיעים לביקור? הילדים הקטנים או הנכדים הקטנים?

  • י"ג חשון התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יום יום והסדר שלו.

סדר במטלות שלנו, משמעו להחליט מה  מקבל עדיפות על מה. מה תבצעי ראשון, כי זה הכי חשוב לך, מה אחר כך וכן הלאה.

בזמנים רגילים אין בעיה להחליט איזו משימה תזכה לעדיפות ראשונה ואיזו תהיה במקום השני. הבעיה מתחילה כשיש כמה מטלות או צרכים שמתחרים על המקום הראשון, ואת מתלבטת, למי מגיעה זכות קדימה?

בדוגמאות שלהלן אני מדברת על מצבים רגילים שקורים לאורך כל השנה.

מצב מיוחד, כמו אשפוז של ילד, בת או כלה אחרי לידה, דינו, כמובן, אחר, ונדרשת לו התייחסות מיוחדת.

1. השמחה גדולה! הנכדים מגיעים לביקור! ריקי בתך, בת ה-6, מעוותת את פניה. מסתבר שלילדתך קשה כשהאחיינים מגיעים. כל ריקי והסיבה שלה. בדרך כלל קל לנו לקבל את הקושי של ילדה-דודה בת 6 שפתאום צריכה לפנות מקום בלב של אימא לטובת אחיינים קטנים. אבל הדודים או הדודות הגדולים שעדיין ברשות ההורים, מהם את מצפה להתחשבות ועזרה. הם כבר אמורים להבין שגם הילדים הנשואים נשארים ילדיך עד עולם, את סבורה. אך פתאום את מגלה שישנם גם מתבגרים ומתבגרות שקשה להם עם האירוח האהוב עליך כל כך. קושי עם פינוי החדר הפרטי שלהם לטובת האח הנשוי עם ילדיו. קושי של הבן שמגיע לשבת חופשה מהישיבה וזקוק למנוחה לשם מילוי מצברי הכוח שלו.

2. שני ילדיך מתחרים על אותו מקום. מי מהם יזכה במקום הראשון? הילד הנשוי? הילד שעדיין נמצא ברשות הוריו? ואולי יש פה גם הצורך שלנו? הרצון שלנו לארח את הילדים הנשואים? חשוב לנו לעזור להם. שהם ידעו שגם אחרי נישואיהם אנחנו דואגים להם. אבל במצב של ניגוד אינטרסים, שבו אנחנו צריכות לעשות בחירה, בל נשכח שלילד הלא נשוי יש בית אחד בלבד. לילד הנשוי יש לפחות 2 בתים. ביתו שלו והבית שלנו. נבדוק קודם כל את צרכיו של הלא נשוי, של הילד שעדיין ברשותנו, ברשות הבית שלנו. הילד שאנחנו הכתובת היחידה שלו. כשצרכיו שלו מסופקים – נוכל להתפנות למלא גם את צרכיהם של ילדינו הנשואים.

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים בשיטת "תקשורת ומודעות עצמית ככלי לחינוך ילדים", מנחת קבוצות הנחייה לסבתא שהיא גם אימא וגם חמות ויועצת מוסמכת בשיטת מח אחדsaralangzam@gmail.com

תגיות:חינוך ילדיםשרה לנגזםילדים נשואים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה