בריאות ותזונה

רופאת שיניים חשפה מדוע בן שש לא יכל לדבר מאז שנולד, והסיבה תפתיע גם אתכם

מייסון נולד עם תסמונת נדירה בשם 'תסמונת סוטוס': מהי התסמונת הזו והשלכותיה, ואיך הוא זכה לאחרונה לחיים חדשים בזכות רופאת שיניים מיוחדת במינה?

אא

כשמייסון מוטץ' בן השש נולד - הוריו חשבו שהכל בסדר איתו, עד שהגיע לגיל שבו ילדים אמורים כבר להתחיל לדבר. "מייסון לא הצליח להוציא מילה אחת בחמש השנים הראשונות לחייו", משחזרת אמו מרדית. 

מייסון נולד עם תסמונת נדירה בשם 'תסמונת סוטוס' - מצב גנטי שמאופיין במראה פנים ייחודי, ליקויי למידה והתפתחות יתר בילדות. "מאז הלידה היו לו בעיות התפתחותיות ועיכובים", מסבירה מרדית. "הוא היה בטיפול בדיבור מאז גיל שנה וחצי, וזמן השינה היה תמיד הזמן הכי מלחיץ עבורנו. פחדנו שהוא עלול להפסיק לנשום פתאום, כי הוא התקשה לבצע פעולות הכי אלמנטריות כמו אכילה ובליעה. בכל ארוחה שלו היינו צריכים להסיר מרכיב אחר שחנק אותו, והוא לא קיבל את התזונה הדרושה לו באמת".

משכך, עם הזמן התחילו להתפתח בעיות גם בשיניו, ורופאי שיניים רבים שעברו על פניו - פשוט לא הצליחו לעלות על הבעיה. "היינו שבורים מזה שאף רופא לא מסוגל להגיד לנו למה הילד לא מצליח לייצר מילים שלימות, ולמה הוא לא מתקשר איתנו כראוי", אומרת מרדית. "ובנוסף לבעיות הדיבור, הצטרפו גם בעיות בשיניים. זה כבר היה יותר מדי".

ואז הם פגשו את ד"ר איימי לואדמן-לזר מטקסס. "גיליתי שיש קשר מתחת ללשון, שמונע ממייסון לדבר. זו לא הייתה בעיה מילולית, אלא חוסר יכולת לדבר כתוצאה מהקשר הזה, שאף אחד לא חשב אף פעם לבדוק", אמרה הרופאה. לדבריה, הקשר הזה מכונה 'עניבה' והוא בעצם מחבר בין החלק התחתון של קצה הלשון לרצפת הפה, ובכך מגביל את טווח התנועה שלה והופך אותה לקשה יותר. 

טיפול לייזר בלתי פולשני שביצעה ד"ר לואדמן לזר, פתר את הבעיה ושינה את חייו לנצח. "בתוך 12 שעות הוא התחיל לדבר, וזה היה מדהים", אומרת אמו בהתרגשות. "הוא כבר אוכל סוגים רבים של מזון מבלי להיחנק ומתנהג הרבה יותר טוב בבית הספר. הוא כבר לא נוחר, כבר לא חוטף דום נשימה באמצע השינה וכבר לא סובל מכל הסימפטומים שסבל מהם בעבר. אנחנו מאושרים".

תגיות:דיבורשינייםילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה