חדשות בארץ

"כל הבית קרס עליהם": רגעי האימה הלילה בבאר שבע

מירי תמנו, שישנה בבית שנפגע פגיעה ישירה מרקטת הגראד ששוגרה מעזה, הספיקה בתוך פחות מדקה מרגע הישמע האזעקה להכניס את שלושת ילדיה למרחב המוגן

הבית בבאר שבע שנפגע מהרקטה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הבית בבאר שבע שנפגע מהרקטה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נס בבאר שבע: הרקטה ששוגרה הלילה מרצועת עזה ופגעה פגיעה ישירה בבית בעיר באר שבע הייתה רקטת גראד משופרת, שכללה כ- 20 ק"ג של חומר נפץ – פי 4 מרקטה רגילה. כך עולה מבדיקת החבלנים. לבית בו פגעה הרקטה נגרם נזק כבד – קומתו העליונה התמוטטה, וקיים חשש לקריסתו המוחלטת. נזק נגרם גם לבתים סמוכים.

מירי תמנו, אם לשלושה ילדים, שישנה בקומה התחתונה של הבית, הספיקה בתוך פחות מדקה מרגע שנשמעה האזעקה להוריד את ילדיה, שישנו בקומה העליונה, אל המרחב המוגן. בכך ניצלו חייהם.

רס"מ אלעד כהן, בלש במשטרת באר שבע שעמד בראש הכוח המשטרתי שחילץ את בני המשפחה מתוך הבית הפגוע, סיפר: "הבנו שיש לכודים בתוך הבית. נכנסנו לתוך הבית, זיהינו שם שלושה ילדים ואמא – מבוהלים, פוחדים, כל הבית קרס עליהם. עזרנו להם לצאת החוצה וזימנו כוחות נוספים מקצועיים, חבלה ואמבולנסים".

תיעוד ממצלמות האבטחה של רגע פגיעת הרקטה בבית

ניצב-משנה אפי שימן, מפקד תחנת באר שבע, סיפר כי השוטרים זיהו פגיעה ישירה בבית:  "משמעת אזרחית מצילה חיים, לכן בהישמע אזעקה יש להיכנס למרכזים המוגנים, להיכנס לממ"דים, זה מציל חיים".

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל- 9 בני אדם: לדיירי הבית – האישה והילדים בגילאים 9, 10 ו- 12 – שלקו בחרדה; לשני אזרחים שמתגוררים בסמוך; לגבר כבן 40 ואישה כבת 50 שנפצעו באופן קל בעת שרצו למרחב מוגן; ולצעירה נפגעת נוספת כבת 20. בסך הכל טופלו שבעה נפגעי חרדה. שלושה פצועים במצב קל פונו על ידי צוותי מד"א לבית החולים "סורוקה" בעיר. הפצועים שוחררו מאוחר יותר לבתיהם.

ירון בראל, חובש בכיר במד"א, סיפר לגלי צה"ל: "הגענו למקום, מצאנו פגיעה ישירה בבית. פגשתי את המשפחה שנפגע לה הבית. האמא סיפרה ששמעה את האזעקה, הכניסה את הילדים לממ"ד, סגרה את הדלת ואחרי 3-2 שניות הם הרגישו שכל הבית רועד, והבינו שהם נפגעו. בנוסף הייתה גם נפגעת שרצה למרחב מוגן ונפלה ונחבלה בראש קל, גם אותה פינינו לבית חולים".

בראל הדגיש כי כניסתם של הילדים ואימם למרחב המוגן היא שהצילה אותם: "אם היא לא הייתה מכניסה אותם למרחב המוגן, והייתה קצת בשאננות – הם היו נפגעים ברמות קשות בהרבה מהחרדה בה נפגעו. חשוב מאוד להיכנס למרחב מוגן, לשכב על הרצפה, לשים ידיים על הראש אם נמצאים ברחוב. העובדה שהיא סגרה את דלת הממ"ד – זה מה שהציל את המשפחה מפגיעה קשה מאוד".

שגב נווה, אחד מהתושבים המתגוררים בשכנות למשפחה, סיפר לרשת ב': "קמנו בשלוש וחצי מפיצוץ מאוד גדול. לא שמענו את האזעקה, קמנו מהפיצוץ וראינו את כל הבלגן. חלק מהדיירים כבר היו בממ"ד. קמנו ויצאנו מהבית, ראינו את כל החצר מלאה ברסיסים וחפצים שהגיעו מהבית". נווה הוסיף כי מנסיונו הצבאי הפיצוץ שנוצר הלילה מהטיל היה "לא שגרתי": "אפשר לראות בתמונות שהטיל נכנס מהגג והתפוצץ לתוך הבית, ומתוך הבית זה הגיע גם אלינו ולשכנים ממול".

אילן בסיס, שגר מול בית המשפחה, תיאר לגלי צה"ל את שקרה: "ברגע ששמעתי פיצוץ, יצאתי לראות מה קורה. ראינו את הבית מולנו, כולו עשן, פיח שחור. הילד שלי, עם עוד שוטר ושני אנשים, נכנסו פנימה, חילצו את הילדים, מסרו לנו אותם מעבר לגדר". בסיס הוסיף כי האמא ושלושת ילדיהם היו בהלם: "הם לא הוציאו מלה. אפשר להבין. גם אני הייתי המום. ראיתי את הבית. לפי איך שהוא נראה, הייתי בטוח שאין שם אף אחד בין החיים. מסתבר שכניסה לממ"ד עוזרת הרבה ומצילה חיים. שמחנו לראות שכולם יצאו בריאים".

תגיות:רקטותבאר שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה