חדשות בארץ

יעקב וינרוט ז"ל הובא למנוחות, ליברמן קרא להנחית מכה קשה על החמאס

הפלסטינים המשיכו בשיגור בלוני תבערה ובהפרות סדר, התקלות בקו הרכבת המהיר לירושלים נמשכו גם היום, ומזכיר המדינה האמריקני הגיע לריאד. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

כלי טיס של צה"ל תקף הבוקר חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה שעסקה בשיגור בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. כך נמסר מדובר צה"ל.

בלוני התבערה המשיכו גם היום לנחות בעוטף עזה, והרבה מעבר לה. שש שריפות לפחות פרצו בגיזרת העוטף כתוצאה מבלוני התבערה.

שני מטעני חבלה, שהיו מחוברים לאשכולי בלונים, אותרו בשדות המועצה האזורית אשכול. המטענים נוטרלו בשלום. בלון תבערה נחת באחד מיישובי המועצה האזורית שער הנגב. חבלן שהגיע למקום בעקבות פנייה למשטרה טיפל בבלון בהצלחה.

כוחות משטרה הוזעקו לבית ספר בבאר שבע, לאחר שתלמידים הבחינו בבלון המרחף באוויר, המחובר לחפץ חשוד. בלון תבערה אותר ברחוב אבא הלל סילבר בלוד. חבלן שהגיע למקום נטרל את הבלון. בלון אחר נחת על עץ בגן הלאומי באשקלון. בלון נוסף התגלה ביער הסמוך לגדר של ראש צורים בגוש עציון.

מאות פלסטינים הגיעו לפנות ערב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, השליכו רימונים, בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הגדר וכוחות צה"ל. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בגיזרה אחרת על הגדר, מתפרעים פלסטינים הפעילו מטען בסמוך לשער הנמר, מזרחית לדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה. לגדר נגרם נזק.

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הבוקר הערכת מצב באוגדת עזה, בה השתתפו בכירי הצבא. בשיחה עם כתבים אמר ליברמן: "אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו". השר הבהיר כי ההחלטה על כך צריכה להתקבל בקבינט: "אני מקווה שהקבינט יקבל החלטות נכונות". להרחבה לחץ כאן

בארץ

עורך הדין יעקב וינרוט ז"ל הובא הערב למנוחות בבית העלמין בנתניה. מסע הלוויה יצא מביתו של וינרוט ברמת גן. הרב ברוך דב פוברסקי, ראש ישיבת פוניבז', שוינרוט למד עמו בחברותא במשך עשרות שנים, אמר כי וינרוט היה "יחיד בדורו. תורה וגדולה במקום אחד. הנפש שלו הייתה תורה". הבן, שמואל וינרוט, סיפר כי "אבא היה נדלק באמת כשהוא למד תורה. הוא שלט בזה בגלל הכישרון אבל גם בגלל שהיה מתלהב כמו נער צעיר מכל סוגיה. אי אפשר לזייף את זה. זה אמיתי". להרחבה לחץ כאן

במהלך היום, פוליטיקאים מכל קצות הקשת פרסמו הודעות אבל וצער על פטירתו של וינרוט וספדו לו. שר הפנים אריה דרעי כתב כי "וינרוט היה תלמיד חכם, משפטן בחסד עליון, איש חסד ואמת, אישיות מופלאה וחבר מסור. מותו הוא אבדה גדולה למשפחתו, לחבריו ולרבים בעם ישראל". יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, אמר כי וינרוט היה "איש משכמו ומעלה בכל נושא. בראש ובראשונה בתחום המשפט. הוא נלחם למען הצדק בצורה קיצונית. נעזרנו בו מאוד במאבקים. מטבע הדברים אנחנו מיעוט בחברה, הוא ידע לייצג אותנו וגם לומר מה אפשר ומה לא. הוא יחסר לאלה שזקוקים למשפטן שיודע לפעול למענם בכל מאודו". חבר הכנסת ישראל אייכלר אמר כי וינרוט היה "אביר חופש הביטוי וחופש הדת והזכות ללמוד תורה, במדינת היהודים. היהדות הנאמנה הפסידה הלילה את אחד מטובי לוחמי החירות וזכויות האדם הדתי בהיכלי המשפט". להרחבה לחץ כאן

התקלות בקו הרכבת המהיר לירושלים נמשכו גם היום: ארבע רכבות בקו - שהיו אמורות לצאת לדרכן בין השעות 6:30 ל- 7:30 - בוטלו. מהנהלת רכבת ישראל נמסר כי "בשל עיכוב של צוותי חישמול המסילות, תפיסת המסילה המאפשרת את העבודות הוארכה מעבר למתוכנן, ובוטלו ארבע הרכבות הראשונות בקו". להרחבה לחץ כאן

בועז הירש, סמנכ"ל חטיבת נוסעים ברכבת ישראל, הגיב על התקלות החוזרות ונשנות בקו החדש: "הקו המהיר הוא מגה פרויקט ואחד מקווי הרכבת המורכבים ביותר לתפעול ושירות. כל אירוע תפעולי הופך למורכב יותר. זו הסיבה שהגדרנו את תקופת ההפעלה הראשונית כהרצה, עם שירות מצומצם ובחינם. אנחנו לא פועלים בתנאי מעבדה, ומטבע הדברים אתגרים חדשים מתגלים כל העת. רכבת ישראל הוא גוף לומד ומתחקר, המסקנות יוסקו על מנת שהשירות לירושלים ובקווים אחרים ישופר בעתיד"

דובר רכבת ישראל, ישראל טל סרנגה, אמר לאתר ynet: "הקו שנפתח בין ירושלים לנתב"ג הוא קו מושלם. גם בתשתיות וגם ברמת הכשירות השירותית שלו. לאור העובדה שהקו נמצא בהרצה - יש תקלות. צריך לתחזק את התשתית כי לפעמים היא לא עובדת כמו שצריך. לפעמים יש גם תקלה בקטר של הקו החשמלי הראשון במדינה".

משרד הבריאות הודיע כי על טיסה מספר 788 של חברת Turkish Airline, שיצאה ב- 11 מאוקטובר מטורקיה לישראל, היה חולה חצבת. מי מנוסעי הטיסה שיפתח מחלת חום או פריחה – מתבקש ליידע את הרופא המטפל. נוסעים הנמצאים בקבוצות סיכון מתבקשים להתייעץ עם רופא בנוגע לקבלת חיסון.

פועל כבן 30 נפל הבוקר מפיגום בגובה של 5 קומות באתר בנייה בנתניה. הוא פונה לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה במצב קשה, עם חבלת ראש, כשהוא מורדם ומונשם.

בעולם

פרשת היעלמותו של העיתונאי הסעודי ג'מאל ח'שוגי: מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הגיע היום לביקור בריאד ונפגש עם מלך סעודיה סלמאן בן עבד אל-עזיז ועם בנו, יורש העצר מוחמד בן סלמאן. פומפאו נשלח על ידי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כדי ללחוץ על הסעודים להסיר את הערפל סביב גורלו של ג'מאל ח'שוגי. העיתונאי הסעודי הוותיק, שמתח בשנה האחרונה ביקורת על המשטר הסעודי, נכנס בשבוע שעבר לקונסוליה הסעודית באיסטנבול, ולא יצא ממנה. על פי ההערכות, הוא נרצח בתוך הבניין. דוברת מחלקת המדינה, הת'ר נאורט, אמרה כי פגישותיו של פומפאו בריאד היו "כנות וישירות" וכי הוא הודה למלך על "מחויבותו לתמוך בחקירה יסודית ושקופה של היעלמות ח'שוגי". פומפאו יגיע מחר לטורקיה.

כלי תקשורת בארצות הברית מדווחים כי הסעודים שוקלים תוכנית, במסגרתה יודו כי ח'שוגי אכן נרצח בתוך בניין הקונסוליה הסעודית, אך יטענו כי ההנהגה הסעודית, ובכללה יורש העצר, לא ידעה ולא הייתה מעורבת בכך. על פי דיווחים אלו, ההסבר שאמור להינתן על ידי סעודיה הוא ש"פעילים סוררים" הרגו את ח'שוגי במהלך חקירה שהסתבכה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח הערב עם יורש העצר הסעודי. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי השיחה התנהלה במהלך פגישתו של הנסיך מוחמד בן סלמאן עם פומפאו. לדבריו, הנסיך הכחיש כל ידיעה בקשר למה שהתרחש בקונסוליה הסעודית: "הוא אמר לי שהוא כבר החל בחקירה מלאה של העניין, וירחיב אותה במהירות. תשובות יגיעו בקרוב".

תחזית מזג האוויר

מחר (רביעי) מזג האוויר יהיה מעונן חלקית. ייתכן עדיין גשם מקומי, בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום חמישי יהיה מעונן חלקית. לא צפוי שינוי ניכר במידות החום.

ביום שישי מזג האוויר יהיה דומה.

תגיות:דונלד טראמפמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה