חדשות בארץ

ליברמן: חייבים להנחית מכה קשה על החמאס

בביקור באוגדת עזה, במהלכו קיים הערכת מצב עם בכירי הצבא, אמר שר הביטחון: "מיצינו את כל האופציות, כרגע הזמן לקבל החלטות"

ליברמן היום באוגדת עזה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)ליברמן היום באוגדת עזה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר (שלישי) לסיור באוגדת עזה, במהלכו נפגש עם חיילים בגיזרה וקיים הערכת מצב עם בכירי הצבא. בהערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל, אלוף אביב כוכבי – המחליף את הרמטכ"ל גדי איזנקוט, השוהה בארצות הברית – מפקד פיקוד דרום, אלוף הרצי הלוי, מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף יהודה פוקס, מח"טים ומג"דים.

בשיחה עם כתבים במהלך הביקור אמר ליברמן כי התרשם ש"כולם הגיעו להבנה שהמצב כפי שהוא היום לא יכול להימשך". הוא ציין כי ישראל עשתה הכל על מנת לחזור למצב ששרר לפני פרוץ האלימות ה- 29 במרץ, אז החלו הפלסטינים ברצועה בתהלוכות השיבה שלהם לעבר גדר המערכת: "מיצינו את כל האופציות, את כל האפשרויות, וכרגע הזמן לקבל החלטות".

ליברמן הדגיש כי עמדתו, כפי שהביע אותה בפורומים שונים, וגם בתקשורת – ברורה: "אנחנו חייבים להנחית מכה קשה על חמאס, וזאת הדרך היחידה להחזיר את המצב לקדמותו ולהוריד את רף האלימות ל- 0 או כמעט ל- 0, או לרמה של ה- 29 במרץ". הוא הבהיר כי ההחלטה על כך צריכה להתקבל בקבינט: "לצערי, לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, ולא ראש הממשלה יחד עם שר הביטחון, לבד לא יכולים לקבל החלטה כזו. אני מקווה שהקבינט יקבל החלטות נכונות". השר הוסיף כי מבחינתו מה ששינה את המצב הוא האירועים שהתרחשו בסוף השבוע: "ביום שישי האחרון, אחרי שאפשרנו לאנשי האו"ם להכניס 4 מכליות דלק בבוקר, בערב קיבלנו פרץ של אלימות, גל של אלימות בפרופיל שלא זכור לי הרבה זמן".

ובתוך כך, בלון תבערה אותר הבוקר ברחוב אבא הלל סילבר בלוד. חבלן שהגיע למקום נטרל את הבלון. כזכור, אתמול אותר בלון תבערה בתוך בית ספר בבאר שבע, במהלך יום הלימודים. הבלון נוטרל בשלום על ידי חבלן.

מוקדם יותר הבוקר, תקף כלי טיס של צה"ל חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה שעסקה בשיגור בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. בלון תבערה נחת באחד מיישובי המועצה האזורית שער הנגב. חבלן שהגיע למקום בעקבות פנייה של אזרח למשטרה טיפל בבלון בהצלחה.

(צילום: דוברות המשטרה)

תגיות:אביגדור ליברמןעוטף עזהבלוני תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה