חדשות בארץ

ברוך דיין האמת: עורך הדין יעקב וינרוט הלך לעולמו

וינרוט, שנאבק בשנים האחרונות במחלת הסרטן, אמר לפני כשנה בראיון: "אני מתפלל לריבונו של עולם שייתן לי עוד יום ועוד יום ועוד יום. אני יהודי מאמין, ואני מאמין בעולם מושגח"

וינרוט (צילום: Uri Lenz/Flash90)וינרוט (צילום: Uri Lenz/Flash90)
אא

עורך הדין יעקב וינרוט הלך הלילה לעולמו, לאחר מאבק ארוך במחלת הסרטן, והוא בן 71.

וינרוט – מבכירי הפרקליטים בארץ – שימש סנגורם של אישי ציבור רבים, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. נתניהו פרסם הבוקר הודעת אבל, בה נאמר: "רעייתי ואני המומים מצער על פטירתו של יקירנו, עו״ד יעקב וינרוט ז״ל. יעקב היה מופלא באישיותו, בחוכמתו, בחריפות שכלו, בתחושת הצדק שלו ובנאמנותו לעמו. זהו אובדן גדול למשפחתו, למכריו ומוקיריו, וזהו אובדן גדול לעולם המשפט הישראלי. אנו מחבקים את ג׳יזל ואת כל בני משפחת וינרוט היקרים לנו כמשפחתנו. יהי זכרו ברוך".

שר הפנים אריה דרעי ספד לוינרוט: "ברוך דיין האמת: כואב ומתאבל על פטירת חברי היקר יעקב וינרוט. תלמיד חכם, משפטן בחסד עליון, איש חסד ואמת, אישיות מופלאה וחבר מסור. מותו הוא אבידה גדולה למשפחתו, לחבריו ולרבים בעם ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר: "עו"ד יעקב וינרוט היה יחיד סגולה ומיוחד במינו. חכם, משכיל ובעל יכולת הבנה מופלאה בבני אדם. כיהודי דתי, וינרוט תמיד ניסה לגשר בין שני העולמות. הוא יחסר לעם ישראל ולי באופן אישי. יהיה זכרו ברוך".

וינרוט נולד בשנת 1947 בגרמניה להורים שמוצאם מפולין. בהיותו בן שנתיים, עלתה המשפחה לישראל והתיישבה בנתניה. בגיל 18, בתום לימודיו בישיבת היישוב החדש בתל אביב, החל וינרוט ללמוד בישיבת פוניבז' בבני ברק, ובהמשך עבר לישיבת מיר בירושלים. הוא קיבל סמיכה לרבנות מראשי ישיבת פוניבז', הרב שמואל רוזובסקי והרב דוד פוברסקי, וכן מהרב בצלאל ז'ולטי, הרב הראשי של ירושלים. במשך שנים הוא למד באופן קבוע בחברותא עם ראש ישיבת פוניבז', הרב ברוך דב פוברסקי.

לפני כשנה נפטרה כלתו של וינרוט, חני וינרוט ע"ה, לאחר שנים בהן התמודדה עם מחלת הסרטן. אחיו צביקה נפטר לפני מספר חודשים.

בראיון לחברת החדשות, שנערך עמו לפני כשנה, סיפר וינרוט על התמודדותו עם המחלה והביע אמונה עמוקה בקב"ה: "אני מתפלל לריבונו של עולם שייתן לי עוד יום ועוד יום ועוד יום. אצלי שום דבר אינו פשוט, ואף שעה אינה פשוטה. אבל אני יהודי מאמין, ואני מאמין בעולם מושגח".

תגיות:יעקב וינרוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה