אמונה

חני וינרוט ז"ל: "יהודי צריך בכל בוקר כשהוא קם - לעשות את הבירור הפנימי ולשאול למה"

חני וינרוט ז"ל במסר עצום, מאחד הסרטונים האחרונים שצולמה בהם: זה לא משנה מה אתם רוצים ומתעתדים לעשות בחייכם - להתחתן, ללמוד, או אפילו אפילו לקבל טיפול רפואי מציל חיים - אתם מוכרחים קודם לכן לעשות בירור עמוק עם עצמכם ששאלת המפתח בו היא 'למה'

אא

זה לא משנה מה אתם רוצים ומתעתדים לעשות בחייכם - להתחתן, ללמוד, או אפילו אפילו לקבל טיפול רפואי מציל חיים - אתם מוכרחים קודם לכן לעשות בירור עמוק עם עצמכם ששאלת המפתח בו היא 'למה'. 

בראיון מיוחד לאחיות כליפא שהן זמרות במגזר החרדי, חני וינרוט ז"ל הצליחה להעביר את משנתה הסדורה לגבי האופן שבו היא מסתכלת על הסרטן שבו חלתה, ועל האופן שבו החליטה להתמודד עמו. 

הלמה כן נשאל בחייה, אבל לא על מנת להתריס כלפי שמייא או לנסות לשנות את ההנהגה שנקבעה מראש חלילה. אלא אך ורק כדי לעשות את הבירור הפנימי הכל כך חשוב הזה עם עצמה. "הרבה פעמים שואלים אותי אם אני לא שואלת 'למה'. מאז שהיינו ילדים קטנים, התרגלתי בבית שאומרים להפך: 'יהודי צריך בכל בוקר כשהוא קם, לשאול 'למה'. למה התעוררתי, למה זכיתי לעוד יום, למה השם נתן לי עוד הזדמנות. וזה לא נכון לא לשאול למה, צריך כל הזמן לשאול למה. למה יש לי מחלה, למה החיים שלי בסכנה, אבל גם למה יש לי כאלה ילדים מדהימים, ולמה בכלל אני בחיים. הלמה צריך ללוות אותנו לא במובן החליש, אלא במובן המחזק והמקדם. השאלה הזו לא צריכה להישאל בצורה של כעס, אלא מתוך ציפיה לתשובה. התשובה מקדמת לקראת הצעד הבא מבחינת עבודת השם".

לשאלה הכל כך חשובה מאין היא מקבלת את הכוחות להתמודד השיבה חני ז"ל כי הכל הכל נובע מאותו בירור פנימי, מאותה שאלה קודחת שלא נותנת מנוח - למה? "אם יש לי פה צינור ומחברים לי טיפול, אני יודעת שחוץ מזה שהוא מאריך את חיי הוא גם עושה לי הרבה רע. אם זה בחילות, נשירת שיער וחולשה. אני חייבת לבוא למחלקה כל שבוע - ולרצות לחיות. כי אני לא יכולה לקבל את החומר הזה בלי שיהיה לי ברור למה אני עושה את זה ומה זה שווה. 

"אני חושבת שכל דבר שאנחנו עושים בחיים, שיש בו איזשהו סיכון מסוים, וזה גם דברים טובים כמו להתחתן או ללדת - זה צריך להיות לנו ברור למה אנחנו עושים את זה, כי זה עושה כוחות. אם אני לא אברר את הסוגיה הזו עם עצמי - למה אני רוצה לחיות ומה יש בחיים האלה, אז לא יהיה לי כוח לקבל את החומר. ואם לא יהיה לי ברור מה אני רוצה מהילדים שלי, לא יהיה לי כוח לגדל אותם. ואם לא יהיה לי ברור מה אני רוצה מהזוגיות שלי, אז לא יהיה לי שלום בית. הבירור הזה הוא מאוד מאוד חשוב".

צפו בדברים הנוגעים והמרגשים, שהועלו לעמוד הפייסבוק של חני זמן קצר לפני מותה (ויהא זה לעילוי נשמתה):

(קרדיט סרטון: האחיות כליפא / עמוד הפייסבוק של חני וינרוט ז"ל)

תגיות:עילוי נשמתחני וינרוטאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה