חוה שמילוביץ'

בני לך תיבה, והינצלי מהמבול

אף אחד לא יוכל להתפלל את התפילות שאת תתפללי, אף אחד לא יכול לעשות את השליחות שלך בעולם. אם תתחילי את היום עם הרגשה כזו – זה ייתן לך כוח

בעיגול: הרבנית חוה שמילוביץ’ (צילום: shutterstock)בעיגול: הרבנית חוה שמילוביץ’ (צילום: shutterstock)
אא

פרשת נח קוראת לכל אחת לבנות תיבת נוח בתוכה ובתוך חייה לכל השנה. תיבה שתציל אותך ממי המבול, מהמים הזדונים, כי צדיקים גילו לנו שלפני ביאת משיח תהיה עוד פעם בחינה של דור המבול, בחינה של בלבול. כל שנה יש לה בחינות חדשות של מבול, ולכל יחיד – יש לו הניסיונות שלו הנובעים מהמבול הפרטי שלו, ועל כן בחסד השם הגדול הוא מאיר בכל שנה לכל אחת מאיתנו את העצה של תיבת נוח.

כל שנה היא מתנה חדשה מהבורא, וכל שנה יש לה השליחות שלה, התפקיד שלה, בכל ענייני עבודת הנפש.

 יש גם כן בחינות של מבול, אשר מבלבלים כל אחת מאתנו ומפתים בכל מיני דרכים שלא נבצע את שליחותינו השנה הזו, שלא נמצא את תפקידנו, את יעודנו לשנה זו.

לכן בתחילת השנה, כל אחת מוזמנת לברר עם עצמה מה השליחות והתפקיד המיוחד שאותו הקב"ה ייעד לה בשנה הזו, מה חשוב מאוד השנה ומה חשוב פחות, ולחשוב כיצד להיות ממוקדת בתפקיד אותו הקב"ה רוצה ממני השנה הזו.

בחודש חשוון היה סיום התיבה, ובחשוון היה הזמן שבו נוח ובניו נכנסו אל תוך התיבה – ובזכותה נצלו מהמבול, ולכן זה הזמן לבנות עכשיו את התיבה שלך – ולהיכנס לתוכה כך שתוכלי להינצל השנה מכל הבחינות של המבול של שנה זו.

כי אם הספינה היא טובה וחזקה, אפשר לעבור בה גם את הים הסוער של החיים!

על כן יש לבנות תיבה חזקה, שאוכל לנסוע ולעבור בה את כל השנה בבטחה, בחינת "על מי מנוחות ינהלני".

 

איך נוכל אנו לבנות את תיבת הנוח שלנו לשנה זו?

גילה הבעש"ט שתיבת נוח מרמזת על תיבות התורה, התפילה, הברכות ודיבורים של אמונה וביטחון, דיבורים טובים בין אדם לחברו, והתחזקות בשמירת שבת קודש שהיא בחינת מנוחה – כל אלו הם בחינת תיבת נוח, ובכוחם להציל אותי מכל הבחינות של המבול.

השבת הזו אתה משפיע לנו את הכוחות של נוח הצדיק, וכך נעלה עם כל שבוע בהדרגה ונקבל בכל פרשה את הכוחות של אברהם אבינו ושל האבות הקדושים, כי כל אחד מאיתנו צריך לעבור בתחילת שנה את כל ה-20 דורות מאדם ראשון ועד אברהם,  ועכשיו הקב"ה משפיע לנו את ההשפעה של "את האלוקים התהלך נוח" ו"בא אל התיבה", ואנו צריכות להתחזק, לדעת ולהאמין שעם התיבות שלנו – אנו מצילות עולם מלא. וזהו העניין של תיבת נוח

צריך לקבל מהפרשה הזו את האמונה בכל דיבור ודיבור שלנו, שכך היא הדרך להינצל מהמבול של הבלבול והריחוק מהשם יתברך.  שכל אחת מאיתנו תרגיש שליחה, שהיא מצילה את העולם כולו.

כי "עיקר הכלי זין של האיש הישראלי הוא התפילה, וכל המלחמות שצריך האדם לכתוש ..הכל ע"י התפילה ומשם כל חיותו. על כן מי שרוצה לזכות לקדושת ישראל באמת צריך להרבות בתפילות ובקשות ושיחות בינו לבין קונו, כי זה עיקר הכלי זין לנצח במלחמה" (ליקוטי עצות).

זוהי העבודה של "עשה לך תיבה", ועלינו לעמול ולעבוד הרבה עד שנשיג את הבחינה של "צוהר תעשה לתיבה" – להאיר בתוכנו ולדעת מה זה נקרא תיבה של תורה, תיבה של תפילה, תיבה של דיבור טוב, של אמונה!

 יש לשנות את ההסתכלות החיצונית והנמוכה שלנו על כוחותינו. כוחותיו של אדם יהודי הם גדולים ונשגבים. עזרני להאמין שלכל אחד יש החלק שלו בעולם, החלק שלו שהוא מציל, החלק שלו שהוא ממשיך לו השפעות ברוחניות ובגשמיות. בכל יום כל אחד מאיתנו פועל עולם מלא עם התיבה שלו, עם העבודה של לימוד התורה שלו, עם התפילות שלו וההתחזקות והחסד המיוחד שלו, עם הדיבורים הטובים בין אדם לחברו. צריך לשאוף לחיות עם ההרגשה האמיתית שכל אחד ממשיך השפעות טובות לעולם, לחיות עם שמחה של מצווה והרגשת חשיבות ושליחות חזקה, כי כפי מה שמחשיבים את המצוות – כך זוכים להמשיך יותר ויותר השפעות טובות!

וכפי שיאמין בכוח התפילה – כך יוושע.

כפי האמונה בתפילה – כך היא מידת העזרה והישועה שתבוא לו מכוח התפילה.

לכן עזרני לייקר ולהחשיב כל עבודה שלנו, שלי ושל כל אדם יהודי.

סוד התפילה מרומז בדבר עצם הציווי של בנית התיבה: כוח התפילה, שבכוחה להציל מכל צרה ומצודה ולהוציאנו למרחב. "ופתח התיבה בצדה תשים", כאן רימז הקב"ה לנוח שבכוח התפילה יוכל להציל את דורו. נוח היה מקטני אמונה, ולא השתמש בכוח התפילה. הוא מלמד אותנו בפרשה זו לזכור ולהאמין שעם התפילה שלנו, וכל אחד עם תפילתו, אפשר להציל את העולם כולו ממבול. כי אילו היה נוח מתפלל על דורו היה בידו להצילם מהמבול בכוח תפילות, והתעכב לעשות כן בשל חסרון אמונתו בכוח תפילתו.

כוח התפילה יכול להפוך גם מי מבול לגשמי ברכה, שאם היו אז בני אדם עושים תשובה – היו המים נהפכים למי תיקון נפלא של מקווה טהרה, שהם 40 סאה שכנגד 40 ימי מבול!

בכוח התפילה, הימים ששורשם היה דין, חורבן וקלקול – היו נהפכים לימים של תכלית הרחמים, ימים של בנין, תיקון וטהרה – והיו זוכים להיתקן לגמרי. ובשל חוסר האמונה בתיקון לאחר ההמרדה – נהפכו למי מבול.

לכן ממש כל בוקר, כאשר מתחיל יום חדש, אנו רוצות לזכור ולהזכיר לעצמנו את חשיבותנו.

אם אין אני לי, מי לי? אף אחד לא יכול לתקן את מה שאת יכולה לתקן – רק את לבדך! אף אחד לא יוכל להתפלל את התפילות שאת תתפללי, אף אחד לא יכול לעשות את השליחות שלך בעולם. אם תתחילי את היום עם הרגשה כזו – זה ייתן לך את הכוח להיות בחינת "גיבור כארי", "הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא".

 להתחיל את היום עם לבת אש, עם התלהבות ושמחה, ולחזור ולהזכיר לעצמך את החשיבות של כל תיבה של תפילה שלך, של כל דיבור טוב, של כל מעשה טוב שתעשי היום, כתיקון לחסרון האמונה של נוח. ואם תתחילי כך את היום – זה יתן כוח לכל היום להיות אחרת.

 שנזכה לחיות כל יום בהרגשת שליחות מיוחדת, שרק אנו יכולות לבצע!

לקבלת תפילה מיוחדת על איזון מידת האהבה והנתינה ולהפנמת מאמר זה ומאמרים נוספים כתבו למייל havaor20@gmail.com

תגיות:פרשת נחתיבת נחחוה שמילוביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה