חדשות בארץ

המשטרה: מצלמות המהירות מדויקות ומהימנות, נחדש את מתן הדו"חות

על פי הודעה שפורסמה על ידי אגף התנועה של המשטרה, דו"ח סיכום של מהנדסי הטכניון שבדקו את המצלמות קבע כי הן עומדות בדרישות הבינלאומיות

המצלמות "מדויקות ומהימנות" (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)המצלמות "מדויקות ומהימנות" (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

שלב חדש בסאגה המתמשכת של מצלמות המהירות: אגף התנועה של המשטרה הודיע הערב כי מהנדסי הטכניון העבירו למשטרת ישראל דו"ח סיכום של ממצאי הבדיקות שנערכו לבקשתה למערכת המצלמות הנייחות המכונות א-3, שבהצבתן הוחל בשנת 2012. בתחילת חודש יוני הורתה הפרקליטות למשטרה להפסיק לשלוח לאזרחים את דו"חות המהירות המתבססים על מצלמות אלו, זאת לאחר שהתעוררו ספקות בנוגע לרמת האמינות שלהן והוחל בתהליך של בדיקתן. על פי ההודעה המשטרתית, הדו"ח החדש מלמד כי במערכת א-3, דיוק מדידת המהירות ודיוק ממוצע כלל הבדיקות, עומד בדרישות ההמלצות הבינלאומיות של מצלמות א-3, וכי המצלמות מדויקות ומהימנות.

בהודעת אגף התנועה מהיום נאמר כי הדו"ח המסכם הוצג גם לפרקליטות המדינה, וזו בחנה את כל הנקודות שהיו דרושות הבהרה במישור המשפטי. בעקבות הבדיקה, אישרה הפרקליטות למשטרה לחדש את מתן דו"חות המהירות המבוססים על המצלמות הנייחות. אי לכך, מבהיר אגף התנועה כי "המצלמות יחזרו לתעד עבירות תנועה ולהנפיק דו"חות לנהגים הנוסעים במהירות החורגת מהמותר בחוק ובכך מסכנים חייהם ואת חיי ייתר משתמשי הדרך".

סביר להניח שהודעת המשטרה לא תהווה סוף פסוק בפרשה המתגלגלת של מצלמות המהירות הנייחות: בניגוד לקביעה מהיום, לפיה המצלמות פועלות בצורה מהימנה, בתחילת החודש שעבר קבע בית משפט השלום לתעבורה בעכו כי אמינותן לא הוכחה, וזיכה 21 נהגים מעבירות תנועה. בפסק הדין שהוציא, מתח השופט יעקב בכר ביקורת חריפה על מכון התקנים הישראלי, שלבקשת המשטרה שלח את המצלמות לבדיקה במעבדה ההולנדית NMI ועל סמך בדיקות אלו אישר את תקינותן. בכר קבע כי הליך הדיווח של המכון על הבדיקה שבוצעה בחו"ל לא היה תקין; לדבריו, תו התקן "לא הוכח כלל", ו"ניתן לקבוע באופן חד וברור כי הבדיקות שבוצעו לצורך תקינת המערכת הן בגדר 'עדות שמועה', על כל המשתמע מכך". בשורה התחתונה, פסק השופט, "במצב שבו מתערערת אמינות המערכת עד היסוד, הרי שבמקרה שלא ייבחן מחדש תו התקן שהוצמד למערכת והבדיקות שנעשו לכאורה על מנת שזה יינתן, קיים חשש ממשי להסתמך על מדידות המערכת".

תגיות:דוח תנועהמצלמות מהירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה