חדשות בעולם

שגריר ישראל באו"ם: ג’רמי קורבין אנטישמי

דני דנון, שדיבר בפני מחוקקים בפרלמנט הבריטי, אמר כי מנהיג מפלגת הלייבור "מחבק את חבריו הטרוריסטים" ובכך מעניק חמצן לגזענות

דנון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דנון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, תקף בחריפות את מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, ואמר כי הוא "אנטישמי שרוצה להחזיר את בריטניה לתקופות שחורות בהיסטוריה שלה". דנון אמר את הדברים שלשום חברי פרלמנט בריטיים בבניין הפרלמנט בלונדון.

דנון הוסיף כי "במעשיו ובהצהרותיו, קורבין נותן חמצן לתקריות של גזענות, בכך שהוא מחבק את חבריו הטרוריסטים ומעודד את פעילויות ה- BDS. ישראל עומדת לצידה של הקהילה היהודית באנגליה".

התבטאותו החריפה של דנון באה לאחר שבחודשים האחרונים חשפו כלי תקשורת בבריטניה התבטאויות ואירועים אנטישמיים מעברו של מנהיג הלייבור. אחת השערוריות שנחשפו הייתה ביקורו של קורבין בתוניסיה בשנת 2014, במהלכו הניח זר פרחים בסמוך לקבריהם של ארבעה מאנשי "ספטמבר השחור", שהיו בין האחראים לתכנון טבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב- 1972. פרסום נוסף חשף כי ב- 2012 השתתף קורבין בכנס בדוחה בירת קטר, כשלצידו על במה אחת בכירים בחמאס שהיו אחראים למותם של מאות ישראלים במהלך האינתיפאדה השנייה. בין המשתתפים היו אסירי חמאס בכלא הישראלי ששוחררו במסגרת עסקת שליט. קורבין התבטא לאחר מכן כי תרומתם לכנס הייתה "מרתקת" ו"מחשמלת".

קורבין, איש שמאל קיצוני מהספסלים האחוריים של מפלגתו, נבחר ב- 2015 לעמוד בראשותה. הוא נודע כבר בעבר בהתבטאויותיו האנטישמיות והאנטי-ישראליות הרבות. בין היתר הוא נהג לתקוף בחריפות את ישראל על רקע יחסה לפלסטינים, וטען כי החזבאללה והחמאס הם "חברים" שלו. הפרסומים החדשים אודותיו, והחשש מהאפשרות כי הוא יכהן בעתיד כראש הממשלה, מדאיגים מאוד את הקהילה היהודית בבריטניה. הרב יונתן זקס, הרב הראשי לשעבר של בריטניה, אף אמר בראיון ל- BBC כי התבטאויותיו האנטישמיות של קורבין גורמות ליהודים בבריטניה לחוש פחד קיומי ולשקול לעזוב את המדינה.

תגיות:דני דנוןג'רמי קורבין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה