חדשות בעולם

דיווח בבריטניה: ג’רמי קורבין השתתף בכנס בקטר עם משוחררי עסקת שליט

ה"דיילי טלגרף" הבריטי חשף אמש כי בכנס, שנערך ב- 2012, השתתפו טרוריסטים שהורשעו בתכנון פיגועי התאבדות באינתיפאדה השנייה. מספר ימים לאחר מכן שיבח קורבין את תרומתם לכנס כ"מרתקת" ו"מחשמלת"

קורבין, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)קורבין, תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, ג'רמי קורבין, השתתף בשנת 2012 בכנס בדוחה בירת קטר, כשלצידו על במה אחת בכירים בחמאס שהיו אחראים למותם של מאות ישראלים במהלך האינתיפאדה השנייה. כך פרסם אמש (ראשון) לראשונה ה"דיילי טלגרף" הבריטי.

על פי הדיווח, במהלך הכנס הנחה קורבין פאנל בו השתתפו מספר בכירי חמאס, ביניהם חוסאם בדראן – מי שפיקד על הזרוע הצבאית של ארגון הטרור בשומרון, והיה מעורב בתכנונם של פיגועי ההתאבדות הקטלניים ביותר של האינתיפאדה השנייה: במסעדת "סבארו" בירושלים, במלון "פארק" בנתניה ובדולפינריום בתל אביב. בדראן נלכד ונידון ל- 17 שנות מאסר, אך בשנת 2011 הוא שוחרר מהכלא הישראלי במסגרת עסקת שליט והפך לאחד מדוברי חמאס.

בכנס בדוחה – שכותרתו הייתה "סמינר על הפליטים הפלסטינים בעולם הערבי" – השתתפו בכירי חמאס נוספים, ביניהם ח'אלד משעל, אז ראש הלשכה המדינית של הארגון, ועבד אל-עזיז עומר, שנידון ל- 7 מאסרי עולם על מעורבותו בהכנת חגורות נפץ. עומר שוחרר אף הוא מהכלא במסגרת עסקת שליט.

על פי ה"דיילי טלגרף", מספר ימים לאחר הכנס התבטא קורבין כי הוא האזין לדבריהם של משוחררי עסקת שליט, וכי תרומתם הייתה "מרתקת" ו"מחשמלת". על פי אחד מהציטוטים בכתבה, בדראן אמר בפאנל כי שיבתם של הפליטים הפלסטינים תתאפשר אך ורק "באמצעות התנגדות צבאית מזוינת, ולא שום דבר אחר". בראיון שהעניק לאחר מכן לערוץ הטלוויזיה האיראני בשפה האנגלית Press TV, אישר קורבין כי במהלך הכנס הוא נפגש עם עומר.

לקורבין – איש שמאל קיצוני, שב- 2015 נבחר לראשות מפלגת הלייבור – עבר ידוע של התבטאויות אנטישמיות ואנטי-ישראליות רבות. בין היתר הוא נהג לתקוף בחריפות את ישראל על רקע יחסה לפלסטינים. בהתבטאות זכורה לשמצה שלו הוא טען כי החזבאללה והחמאס הם "חברים" שלו. בשבועות האחרונים אין כמעט יום שעובר מבלי שכלי תקשורת בבריטניה חושפים פרטים חדשים המתווספים למוניטין המפוקפק של קורבין כאנטישמי, כאנטי-ישראלי וכתומך מובהק של ארגוני טרור. כך, בין היתר, חשף ה"דיילי מייל" כי קורבין ביקר ב- 2014 בתוניסיה והניח זר פרחים בסמוך לקבריהם של ארבעה מאנשי "ספטמבר השחור" (ארגון טרור מיסודו של אש"ף), שהיו בין האחראים לתכנון טבח 11 הספורטאים הישראלים באולימפיאדת מינכן ב- 1972. בסרטון וידיאו שצולם ב- 2013 השווה קורבין את מדיניותה של ישראל כלפי הפלסטינים ביהודה ושומרון לכיבוש הנאצי באירופה בזמן מלחמת העולם השנייה. בשבוע שעבר נחשף כי ב- 2002 וב- 2011 הופיע קורבין באירועים משותפים (בבריטניה ובלבנון) עם לילה ח'אלד, מחבלת חברת "החזית העממית לשחרור פלסטין". ח'אלד, החברה כיום במועצה הלאומית הפלסטינית, זכורה כמי שנטלה חלק בחטיפת מטוס אמריקני ב- 1969 והשתתפה בניסיון כושל לחטוף מטוס של "אל על" בשנת 1970. בעצרת שנערכה במאי 2002 בלונדון, קרא קורבין להחרים סחורות המגיעות מישראל, בעוד ח'אלד אמרה בנאומה כי הציונות "התעלתה על הנאציזם" וקראה להשיג "ניצחון" על המדינה היהודית.

ראש הממשלה נתניהו הגיב בשבוע שעבר לחשיפות אודות קורבין. נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו, בעברית ובאנגלית, כי "הנחת הזר על ידי ג'רמי קורבין על קברם של מבצעי הטבח במינכן וההשוואה שערך בין ישראל לנאצים ראויה לגינוי מימין ומשמאל ומכל חלקי הקשת הפוליטית".

הקהילה היהודית בבריטניה אף היא אחוזת דאגה (שלא לומר חלחלה) מהאפשרות שקורבין יכהן בעתיד כראש הממשלה. בחודש שעבר פרסמו שלושת העיתונים היהודיים הגדולים בבריטניה מאמר מערכת משותף נגד מנהיג הלייבור. במאמר נכתב כי ממשלה בראשותו של קורבין תהווה "איום קיומי" לחיים היהודיים בבריטניה: "המפלגה, שהיתה עד לאחרונה הבית הטבעי של קהילתנו, מאבדת את הערכים והיושרה שלה בגלל הבוז הקורביני כלפי יהודים וישראל".

תגיות:חמאסג'רמי קורבין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה