הרבנית חגית שירה

רוח הקודש מריח של חלות: לעמול לשם שמיים

את כבר עושה, ואת באמת עושה. אל תקלקלי בפרצוף חמוץ ובתלונות. תעשי בפנים מאירות ובכוונה: לשם שמיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשבת פעם איך אפשר להלך בגן החיים ולהיות מהלכת עם אלוקים...? צמוד, קרוב, ולא רק כשאת מתפללת, מברכת, או בעיצומה של עשיית מצווה? אני מתכוונת, להיות מהלכת עם אלוקים גם בתוך הסידורים, הבישולים והעבודה, בתוך הזוגיות והריצות סביב הבית, הילדים, הפרנסה?

"ויתהלך חנוך את האלוקים...", אמרו חז"ל: "חנוך תופר מנעלים היה, ועל כל תפירה ותפירה היה מייחד יחודים לקונו" (מדרש תלפיות). בכל תפירה ותפירה היה מקדש את השם! חנוך היה תופר נעליים, ואומר רבי ישראל מסלנט שבכל תפירה שהוא היה תופר הוא היה מכוון בפשטות שהתפירה תהיה חזקה, שהנעליים יהיו טובות ומעולות. הוא ביקש בליבו שמי שיקנה את הנעליים ייהנה מהן וילך בנוחות ובבטחה. כך הוא הפך את עבודת החול שלו לעבודת קודש, עד שכולם אמרו עליו: תראו את חנוך שהוא צדיק גדול וגם תופר נעליים מעולה. כך הוא קידש את השם... מדהים!

זכרי, מיד כשאת פוקחת את העיניים בבוקר, לעוד יום של עשיה (ברוך השם) תייחדי ייחודים וכוונות. כן... כשאת דואגת, מארגנת, מסדרת, חוטפת את התיק ורצה לעבודה, חוזרת בצהריים ושוב, מקבלת את הילדים ומעמידה סיר, מכבסת, תולה, מגהצת... מכינה איתם שיעורים ויוצאת איתם לטיול, מקבלת את בעלך בחיוך ואפילו סתם, כשאת ישנה... תכווני בפשטות: "לשם שמיים"! שתי מילים שעושות את ההבדל, שתי מילים שהן כוונות וייחודים שיכולות ממש להקפיץ לך את העשייה לעבודת הקודש ולזכות אותך ברוח הקודש. על זה מספרים מעשה מופלא, על צדיק שעבר עם חסידיו ביום ששי בצהריים בסמטה של עיירה יהודית, וכשראה את העשן שיוצא מהארובות, עשן שהריח את החלות והדגים שהנשים אפו והכינו לכבוד שבת, הוא אמר: "רק מהעשן אפשר לזכות לרוח הקודש...". חסידיו שאלו: אז למה אין לנשים רוח הקודש? והוא ענה: הן מקלקלות את זה בדיבורים לא טובים... בתלונות, בקיטורים, בלשון הרע... וזה כל כך חבל.

את כבר עושה, ואת באמת עושה. אל תקלקלי בפרצוף חמוץ ובתלונות. את ההבדל תעשי בפנים מאירות ובכוונה: "לשם שמיים"! תדברי עם השם: "אני מכינה אוכל לילדים שלך, אבא, שיגדלו בריאים וחזקים ויהיה להם כוח לעבוד אותך. אני ישנה ואוכלת בשביל שיהיה לי כוח לתפקד ולהמשיך הלאה... אני מכבסת, מסדרת ומארגנת בשביל שתהיה פה שלווה ונחת. אני יוצאת לעבודה ועוזרת בפרנסה... כן, לשם שמיים, כל כולי לשם שמיים! וכך כל מי שתביט בך תגיד: וואו... גם אמא טובה וגם אישה טובה, גם עמלה לפרנסתה וגם... מהלכת עם השם, מאמינה, מחוברת. זה קידוש השם אמיתי. מוקדש באהבה לכל הנשים העמלות.

תגיות:הרבנית חגית שירההכנות לשבתשמחהחלות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה