פורום מומחיות

תכשיטים שאני לא אוהבת

איך מסבירים לבעל על טעם אישי, איך משנים חשיבה בדרך להרזיה, ואיך גומלים מטיטול?

  • כ"ד תשרי התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לכל חג או זמן מיוחד בעלי קונה לי מתנה. הוא מקפיד על כך מאד ואני מעריכה את זה. אבל יש דבר אחד שמפריע לי – באופן קבוע הוא קונה לי תכשיטים שאני לא אוהבת. אני יודעת שאם אומר לו הוא ייפגע, מצד שני אם לא אומר לו – לא אלך כמעט אף פעם עם מה שקנה לי.

בסופו של דבר שנינו מופסדים, הוא – בגלל שסתם הוציא כסף רב, ואני – כי המגירה שלי מלאה בתכשיטים שאני לא עונדת. שלא לדבר על זה שהוא שואל לא פעם אם אני הולכת עם מה שקנה ולמה לא רואה שכן...

רצון טוב לא מספיק בשביל לשמח בן זוג. צריך להכיר אותו לעומקו, לדעת מה הוא אוהב ומה טעמו, ואם קשה לרדת לעומק הדברים, כדאי להשאיר את ההפתעה בצד וללכת יחד לקנות את התכשיט או דבר אחר.

בעלים רבים עושים הפתעות שאחר כך מתבררות כלא משמחות כלל. מגיעים לפתחי סיפורים רבים כאלו, של בעל שקונה מה שהוא אוהב, מה שהוא היה רוצה, מה שהוא רוצה שאשתו תלבש ורק לא דבר אחד – מה שהיא אוהבת ורוצה.

אם הוא באמת עד כדי כך לא קולע לטעמך עד שאינך מסוגלת לענוד את התכשיט, הסבירי לבעלך שתכשיטים הם עניין של טעם אישי. אין אישה אחת קולעת למטרה שאליה קלעה חברתה.

בקשי ממנו ללכת יחד אתך לרכוש את המתנה, כי טעמו חשוב לך. יחד עם זאת הבהירי לו שזהו תכשיט שאת אמורה ללכת אתו, הוא חייב להיות מתאים לטעמך.

אל תשכחי להודות על המחשבה, על הרצון, על המתנה. אם תעשי את זה ברוח זו – בעלך לא ייעלב. אין לו ממה.

(מנוחה פוקס, סופרת ומומחית תהליכי חינוך)

* * *

האם נכון לשלב בין הרזיה לבין שנוי חשיבה באופן כללי? והאם זה אפשרי בכלל?

התשובה היא כן, ואף רצוי, שכן ללא שינוי חשיבתי – ההרזיה לא תחזיק לאורך זמן.

אם גם אתם החלטתם לרזות וברצונכם לעשות זאת פעם אחת ולתמיד, עליכם לדעת שיש לשנות את החשיבה בנוסף לשנוי תזונתי.

כלומר, כל עוד לא יהיה שינוי חשיבתי, אתם תרזו והמשקל יחזור לסורו מהר מאד לאחר הצלחת הדיאטה.

גם אנשים שמצליחים לשמור על המשקל אחרי דיאטה מדווחים לרוב שבאופן חשיבתי, הם עדיין חושבים שמן – מרבים לחשוב על אוכל, חושבים על הארוחה הבאה, מפנטזים על מנת עוגה עם קצפת וגלידה וכו'.

האוכל שמהווה פיתוי רוב שעות היום גורם לכם לאכול מבלי לחשוב, לכן יש לחשוב לפני כל ארוחה. גם כשאתם מתארחים והשולחן עמוס כל טוב – חישבו קודם מה אתם אוכלים, ורק אחר כך אכלו. 

יש לאכול רק כשרעבים. אם זה קשה לכם, סימן שאתם אוכלים על פי רעב פסיכולוגי ולא לפי רעב פיזיולוגי. המשמעות היא שיש לאכול ארוחות מסודרות, על מנת שהרעב הטבעי יחזור להופיע.

חשוב לאכול רק עד שמגיעה תחושת השובע. אין חובה לסיים מהצלחת אם כבר שבעתם ואתם "מתפוצצים".

(ד"ר סיגל תמיר, ד"ר לתזונה ומדעי ההתנהגות)

* * *

בתנו מתקרבת לגיל שנתיים. אנו מעוניינים לגמול אותה מהטיטול, אך איננו בטוחים שהיא בשלה לכך. אלו נקודות אנו צריכים להביא בחשבון כדי לדעת שבאמת טוב להתחיל לגמול עכשיו?

הגמילה מהרטבה היא תהליך מורכב, המתחיל כאשר לפעוט יש בשלות פיזית, קוגניטיבית ורגשית. אכן, סביב גיל שנתיים פעוטות בדרך כלל מוכנים לתחילת גמילה. בשלות הילד ומוכנותו לקראת התהליך משפיעים במידה רבה על הצלחתו.

תפקודו של הפעוט בתחומים השונים יכולה להעיד על בשלות ומוכנות לקראת התהליך.

בתחום הפיזיולוגי: הפעוט נשאר יבש לעיתים ומסוגל להתאפק מעט, יש לו יציאות סדירות.

בתחום המוטורי: הפעוט יודע ללכת, לשבת ולבצע פעולות פשוטות.

בתחום הקוגניטיבי: מסוגל להתרכז, לחקות אחרים, מבין מילים הקשורות לנושא, מגלה התעניינות, מזהה תחושות ומביע מילולית את רצונו להתפנות.

בתחום הרגשי: הפעוט אינו בשיא ההתנגדות לקבלת מרות, האופיינית ל"גיל המרי" (המופיע בגיל זה) פעוט הנמצא בשיאו של שלב זה יסרב לשתף פעולה עם תהליך הגמילה.

דרכי הגמילה מגוונות ויכולות להשתנות ממשפחה למשפחה. עם זאת יש לזכור כי למבוגרים המשמעותיים בחייו של הפעוט תפקיד חשוב בתהליך הגמילה. עליהם לזהות את הבשלות של הילד ומידת מוכנותו, וללוות את התהליך ההדרגתי לכל אורכו בתמיכה, בסבלנות רבה ובהבנה, בדרכי נועם ובחיזוקים.

ישנה חשיבות רבה לתיאום ולשיתוף פעולה בקרב המבוגרים השונים המטפלים בילד.

(קרן אהרון, מאבחנת דידקטית, מרצה בחינוך מיוחד ובפסיכולוגיה התפתחותית)

יש לכן שאלות בנושאי נפש, זוגיות, פרנסה ועוד? כתבו אלינו למייל debi@htv.co.il בנוסף, אם את מומחית בעלת ניסיון רב, נשמח לצרף גם אותך לפאנל המומחיות

תגיות:פורום מומחיותתכשיטיםגמילהטיטולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה