נטורופתיה ורפואה טבעית

קוצים, קוצים: גדילן – נעים להכיר

איך הופך צמח קוצני במיוחד למתנה בריאותית מופלאה לתפקוד הכבד?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גדילן הוא צמח מופלא בעל גוון סגול ומראה קוצני, שנזכר עוד בתקופת התנ"ך. הגדילן הוא אחת המתנות הגדולות של הבורא, במיוחד בשביל הכבד שלכם.

היוונים היו הראשונים להכיר בסגולותיו הבריאותיות. ברפואה המסורתית נעשה בו שימוש למעלה מאלפיים שנה, להגברת תיאבון, לאיזון לחץ דם ובעיות בכליות, לטיהור הגוף מרעלים וכן למניעה של מחלות כבד ומעיים.

הכבד הוא אחד מן האיברים הגדולים בגופנו. הוא עובד קשה באופן קבוע כדי להגן עלינו, ופועל כמו פילטר לסילוק של חלקים רעילים המצטברים בגופנו עקב השפעות סביבתיות של תפקודי היומיום.

הדם המתנקז לכבד עובר עיבוד בשני ערוצים. האחד – חומרי מזון שנספגו במעי. אלו עוברים טרנספורמציה על ידי הכבד, שמעביר את הדם העשיר ברכיבים חיוניים ומזינים אל מחזור הדם הכללי. בהיבט השני, הכבד אחראי על סילוק חיידקים וחלקיקים זרים שנספגו במעי, ויש לסלקם מהגוף. בנוסף, הכבד אחראי על ייצור של מחצית מכמות הכולסטרול בגוף. המחצית השנייה – מקורה במזון שאנו צורכים, ממנו מייצר הגוף מיצי מרה המאוכסנים בכיס המרה ומשמשים לעיכול שומנים ולספיגתם, ולסילוק פסולת מהגוף, כדוגמת תאי דם אדומים ועודף כולסטרול.

לאור תפקידיו החשובים, אין ספק כי קיימת חשיבות וגם תועלת בשמירה על תפקוד תקין של איבר זה.

צמח הגדילן מסייע רבות בהגנה על הכבד, בשיפור תפקידיו ובתיקון נזקי העבר, וכן מכיל קבוצה של פלאבונו-ליגנאנים, המסייעים בתיקון תאי הכבד שנפגעו על ידי אלכוהול ורכיבים רעילים אחרים, הודות ליכולת לחולל שינוי בשכבה החיצונית של תאי הכבד, וכן על ידי עיכוב של רעלים מלחדור לתאי הכבד. הגדילן גם מעכב גדילה של תאי סרטן. הוא אף מסייע במקרים של סוכרת – מפחית את רמות הסוכר בדם וכן מוריד כולסטרול ומשפר את תנגודת הגוף לאינסולין. הוא נוגד חמצון חזק, מסייע בניטור של השפעת הרדיקלים החופשיים על תאי הגוף ומאט את תהליך ההזדקנות.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:הרבנית רחל בצריגדילן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה