חדשות בארץ

שגריר ארצות הברית בישראל: תשלום המשכורות למחבלים חייב להיפסק

דיוויד פרידמן תקף את הרשות הפלסטינית בעקבות הדיווחים על המשכורת החודשית אותה תעביר לבני משפחתו של ח'ליל ג'בארין, המחבל שרצח ביום ראשון את ארי פולד בגוש עציון

פרידמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)פרידמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, תקף בצהריים את הרשות הפלסטינית בעקבות הדיווחים על המשכורת החודשית אותה תעביר לבני משפחתו של ח'ליל ג'בארין, המחבל שרצח ביום ראשון את ארי פולד בגוש עציון.

"הוועדה לענייני אסירים פלסטינים [ברשות הפלסטינית] אישרה כי משפחתו של הטרוריסט שרצח את ארי פולד 'זכאית לקבל משכורת חודשית' כפיצוי על כליאתו", כתב פרידמן בחשבון הטוויטר שלו. "נוהג זה הוא בלתי מוסרי וחייב להיפסק כדי שתהיה תקווה כלשהיא לשלום".

המחבל בן ה- 17, תושב הכפר יטא שמדרום לחברון, דקר את פולד בגבו בכניסה לקניון "הרים" בצומת הגוש. פולד, חבר כיתת הכוננות ביישובו, הספיק להסתער לעבר המחבל ולירות לכיוונו לפני שהתמוטט. הוא פונה במצב אנוש לבית החולים "שערי צדק" בירושלים ולאחר כ- 50 דקות של ניסיונות החייאה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

למחרת היום בו נרצח פולד חשף ערוץ 20 כי הרשות הפלסטינית העבירה למשפחת המחבל 12 אלף שקלים – "מקדמה" על חשבון המשכורת החודשית שתועבר לה מכאן ואילך. הכסף הועבר בעת שפולד הובא למנוחות בכפר עציון. על פי הנתונים שפרסם היום גלעד צוויק באתר "מידה", במהלך חמישים השנים הקרובות יצטברו הסכומים שיקבלו המחבל ובני משפחתו מתקציבה של הרשות בקרוב לעשרה מיליון שקלים.

בשנה האחרונה שילמה הרשות הפלסטינית כ- 1.2 מיליארד שקלים למחבלים ובני משפחותיהם - סכום המהווה כ- 7% מתקציבה. בארבע השנים האחרונות הצטבר הסכום ליותר מ- 4 מיליארד שקלים. בתחילת חודש יולי אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק לקיזוז משכורות מחבלים. חוק זה מחייב את הממשלה להפחית בכל שנה סכומים אלו מכספי המיסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית ולהקפיאם, וזאת מבלי שלקבינט המדיני-בטחוני תינתן האפשרות לשיקול דעת נוסף בעניין. בחודש מרץ אישר הסנאט האמריקני את חוק טיילר-פורס, האוסר על העברת כספי סיוע מארצות הברית לרשות הפלסטינית (למעט חריגים הומניטריים מסוימים) כל עוד הרשות ממשיכה לשלם משכורות לטרוריסטים ולבני משפחותיהם.

תגיות:הרשות הפלסטיניתדיוויד פרידמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה