חדשות בארץ

הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע בצומת הגוש: ארי פולד הי"ד

פולד, תושב היישוב אפרת ואב לארבעה, נדקר הבוקר על ידי מחבל בסמוך לכניסה לקניון "הרים" בצומת גוש עציון. הוא נפצע אנושות ונפטר לאחר מכן מפצעיו בבית החולים שערי צדק בירושלים

ארי פולד הי"דארי פולד הי"ד
אא

הותר לפרסום שמו של הנרצח בפיגוע בצומת הגוש: ארי פולד הי"ד.

פולד, בן 45 ואב לארבעה, התגורר באפרת שבגוש עציון והיה חבר כיתת הכוננות ביישובו. מחבל כבן 17 מהכפר יטא, דרומית לחברון, הגיע הבוקר סמוך לכניסה לקניון "הרים" בצומת הגוש, כשהוא חמוש בסכין. הוא התנפל על פולד ודקר אותו בגבו. מצלמות האבטחה בזירה תיעדו את פולד רודף אחרי המחבל ויורה לעברו - לפני שהתמוטט. אזרחים נוספים שהיו במקום ירו אף הם לעבר המחבל, שנפצע באורח בינוני.

פולד פונה במצב אנוש לבית החולים "שערי צדק". ד"ר אלון שוורץ, כירורג מיחידת הטראומה בבית החולים, אמר לכתבים: "מספר דקות לפני השעה 12:00 הגיע גבר בשנות ה- 40 לחייו עם דקירה אחת בבית החזה מצד ימין באזור הגב. הוא הגיע ללא סימני חיים. ביצענו בו פעולות החייאה דחופות, כולל ניתוח דחוף. ההחייאה נמשכה כ- 50 דקות אך לצערנו נאלצנו לקבוע את מותו".

ליאור שורקה, חברו של הנרצח, אמר לסוכנות הידיעות TPS כי "ארי - כשמו כן הוא. עסק רבות בהסברה ובהגנה על שמה הטוב של מדינת ישראל, ברשת ובפני אזרחי אומות העולם. ארי היה אחד מלוחמי כיתת הכוננות באפרת, לא ציפינו מארי לפחות. גם לאחר שנפגע, ארי חתר למגע רדף אחרי המחבל כאשר הוא שותת דם, והצליח להגיב ולירות לעבר המחבל". שורקה ציין כי "ארי עמד להשיק בימים אלו אתר הסברה חדש בשפה האנגלית. היה חבר טוב וידעת שיעמוד לצידך ויגן עליך בכל מצב". הוא קרא לממשלה להרוס מיד את ביתו של המחבל ולגרש את משפחתו בהקדם לרצועת עזה.

עודד רביבי, ראש המועצה המקומית אפרת, אמר: "כל חייו ארי שילב לימוד תורה עם הגנה עצמית. עסק הרבה בהסברה של ישראל כלפי העולם בחוץ, התנדב כל חייו ולא מפתיע שבסוף הוא נפל בשעה שהוא מגן על אזרחי ישראל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו: "ליבי עם גוש עציון. תנחומיי למשפחתו של הנרצח. נמשיך להילחם בטרור ביד ברזל".

יושב ראש הכנסת, יולי אדלשטיין, כתב: "עם ישראל כולו כואב את הרצח המזעזע של ארי פולד הבוקר בגוש עציון. ארי גילה גבורה אדירה, רדף אחרי המחבל הנתעב אך לצערנו כוחו לא עמד לו. אני מחבק את בני המשפחה. תכלה שנה וקללותיה".

פולד הי"ד עלה לישראל מארצות הברית בגיל 18. הוא היה פעיל הסברה פרו-ישראלי ידוע בשפה האנגלית בערוצים שונים במדיה החברתית. בפוסט מעורר צמרמורת שכתב בחודש אפריל השנה באחד מעמודי הפייסבוק שלו, הוא הגיב על פסיקת בית המשפט הצבאי במחנה עופר בעניינו של המחבל חמזה פאיז אבו אל-פילאת, שדקר באוקטובר 2015 את נירית זמורה ופצע אותה קשה. בפיגוע, שהתרחש אף הוא בצומת גוש עציון, הספיק המחבל לדקור את זמורה פעם אחת בלבד בגבה; לאחר מכן קת הסכין נשברה והוא ברח מהמקום. בית המשפט הרשיע את המחבל בעבירה של גרימת חבלה מחמירה ועבירה של החזקת סכין, אך זיכה אותו מחמת הספק מעבירה של ניסיון לרצח, בטענה כי בשל אורכה הקצר של הסכין ואיכותה הירודה לא ניתן להוכיח שהתכוון לרצוח את זמורה. פולד כתב בתגובה: "בית המשפט הישראלי איבד את המצפן המוסרי שלהם. במקום - הם ממלאים את מה שחז״ל לימדו והזהירו: 'כל שנעשה רחמן על האכזרים, לסוף נעשה אכזר על רחמנים' (ר' אלעזר, מדרש תנחומא לפרשת מצורע)". פולד קרא לקוראי הפוסט לשתף אותו "עד שזה יגיע לעיניים של השופטים. בינתיים, תתפללו עם קצת יותר כוונה - 'השיבה שופטינו כבראשונה'".

תגיות:גוש עציוןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה