בריאות ותזונה

אלו מאכלים כדאי לכם לאכול בסעודה המפסקת, ומדוע?

מה כדאי לאכול בסעודה המפסקת כדי שמצד אחד לא נעמיס על מערכת העיכול, ומצד שני נבטיח שהקיבה לא תשדר אלינו אותו של מצוקה על סף פיקוח נפש חלילה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אם גם אתם חוככים בדעתכם בנוגע לשאלה מה כדאי לאכול בסעודה המפסקת של יום כיפור, אז כדאי שתדעו כמה כללי ברזל שיקלו על בחירתם. רבים מאיתנו נוטים לפשוט על כל הבא ליד בסעודה המפסקת, בשל ה'פחד' להיות רעבים וצמאים שוב, חמש דקות אחרי שאכלנו. 

אבל כשמתבוננים מעט על מה שמתרחש בגוף מבחינה אנרגטית כאשר בוחרים לאכול בצורה נכונה, מבינים שיש לנו יכולת להגיע לצום ולעבור אותו 'כמו גדולים', תרתי משמע: גם מבחינה רוחנית וגם מבחינה פיזית ב"ה.

אז מה כדאי לאכול כדי שמצד אחד לא נעמיס על מערכת העיכול, ומצד שני נבטיח שהקיבה לא תשדר אלינו אותו של מצוקה על סף פיקוח נפש חלילה? נגיע מיד גם לזה, אך לפני ה'מה כדאי לאכול' נקדים ונאמר כי גם כאן הכללים מתייחסים לאנשים שהם בריאים בדרך כלל, שלא נוטלים תרופות קבועות ושלא נזקקים לתפריט מיוחד בשל בעיה בריאותית כזו או אחרת. 

 

ביום הצום - הקפידו לאכול ארוחת בוקר המורכבת ממנת חלבון, לחם וגבינות. הקפידו לאכול מנה סבירה אך לא להתמלא מדי, שכן הארוחה הבאה שלכם צריכה להיות כארבע שעות לאחר ארוחת הבוקר, ולכלול בה גם כן מנת חלבון. 

 

ממה חשוב להימנע? משקאות מוגזים, מזונות עם טעמים חזקים כמו עמבה, זחוק וחרדל, אבקות מרק למיניהן, חמוצים, מאכלים מלוחים מדי ומאכלים עם טעמים חזקים באופן כללי שמגרים את בלוטות הטעם (כמו רטבים).

 

מה כן כדאי לצרוך בסעודה עצמה? תפוחי אדמה, קינואה, אורז, אפונה, בטטות, קישואים, חצילים, עוף, בשר, דג אפוי או מבושל, אטריות, וירקות טריים. מזונות אלו (רצוי להקפיד שהם לא מדי מתובלים) יתפרקו בגוף בצורה איטית ויבטיחו תחושת שובע לאורך זמן. 

 

בברכת צום קל ומועיל לכל בית ישראל!

תגיות:כיפורסעודה מפסקתאוכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה