כתבות מגזין

אמנים, אישים ואנשי תקשורת: מהי הידברות בשבילי?

שולי רנד, עודד מנשה, ישי ריבו, ידידיה וסיון רהב-מאיר, שרון רוטר, יעקב שוואקי, דנה ורון, ציון ברוך ואישים נוספים על פעלה של הידברות. מרגש ומחמם לב

  • ח' תשרי התשע"ט
אא

מאור אדרי: הידברות בשבילי היא עוד חידושים והתקרבות לקדוש ברוך הוא. כל מי שמכיר את מאור, לא-הזמר, יודע כמה אני קרוב לה' יתברך! אני פוגש את הידברות בעיקר בשיעורי התורה שהרבנים מעבירים. זה מחזק, ובעיקר מלמד אותי עוד ועוד דברים. 

שולי רנדשולי רנד

שולי רנד: הידברות – כשמה כן היא, גוף ששם לו למטרה את הפעולה החשובה מכל בדור הזה שלנו. להידבר. באומץ, בכנות, בגובה העיניים. לחשוף בפני כמה שיותר אנשים את יופייה, עומקה, עדינותה ואהבתה של תורתנו הקדושה.

אני פוגש את הידברות ואת פועלה בעיקר בעלוני השבת הבהירים והמאירים, ובמפגשים רבים עם יהודים שהוסיפו דעת ובינה בעקבות המפגשים שלהם עם הידברות. 

דוד דאור (צילום: יונתן בלום)דוד דאור (צילום: יונתן בלום)

דוד ד'אור: "המילה הידברות מייצגת שלום, כדרכה של תורתנו הקדושה, שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. גם אם יש מחלוקות, ולא חסרות כאלה אצלנו, יש לפתור כל בעיה בהידברות, להקשיב למה שיש לכל צד לומר ואז למצוא את המחבר, המאחד והמקשר בין כולנו.

"הידברות פגשה אותי בתקופה בה הרביתי להופיע בעולם. כיהודי שומר מסורת נתקלתי בהרבה סיטואציות בהן לא ידעתי כיצד לנהוג. הידברות הזכירה לי את החיבור לשורשי היהודיים, וזה חיבור שאני גאה בו מאוד. 

עודד מנשהעודד מנשה

עודד מנשה: "הילדים שלי גדלים בסביבה תורנית, לומדים בבתי ספר דתיים וחרדיים, ואנחנו רוצים להגן עליהם. לכן אני לא רוצה להראות להם תוכניות לילדים שאני עושה ושעשיתי במקומות אחרים. אני כל כך שמח שבזכות שיתוף הפעולה שלי עם הידברות אני יכול סוף סוף, בפעם הראשונה בחיי, להראות לילדים שלי בשמחה תוכניות שעשיתי מהתחלה ועד הסוף, בלי לפחד ובלי לדאוג. מה שקורה בהידברות ממש נולד בשבילם. יש שם תוכניות נפלאות עם מגוון סיפורים יפים, ובתוך כך כמובן סיפורי צדיקים, והכל מתאים לגיל ולמצב הנפשי שלהם".

דורון שפר: "הידברות בשבילי היא דרך מעולה להכיר יותר לעומק את השורשים שלנו, תוך לימוד תורה ויהדות. בעזרת התוכניות, ההרצאות והערוצים השונים, הידברות מציעה שפע של עצות וכלים להתמודד עם אתגרי החיים השונים: עבודת המידות, שלום בית, חינוך, פרנסה, אמונה, ביטחון ועוד, והכל בצורה בריאה, שמחה ומאוזנת". 

יונתן רזאליונתן רזאל

יונתן רזאל: "הידברות היא נס גדול כל כך בעיני, עד שאני מרגיש שכדאי לא לדבר על זה. שלא תהיה עין הרע. אני מרגיש שבארגון הזה מצאו ערוץ הידברות, פשוטו כמשמעו, מצאו איזו דרך טובה, דרך שבעזרתה אפשר לגעת בכל כך הרבה אנשים מעם ישראל ולקרב אותם לאבינו שבשמיים. בתור אחד שמסתובב הרבה בארץ ובעולם, אני ממש מרגיש את ההשפעה של הארגון. זו מהפכה שקטה שבאה מלמטה. מהפכה חיובית מאד, טבעית מאד, אנושית וישראלית".

ישי ריבוישי ריבו

ישי ריבו: "זיכוי הרבים הגדול בעולם, המתרחש על ידי אנשים בעלי מסירות נפש אמיתית. מדי פעם הידברות מזכה אותי, ואני מגיע לתוכנית באולפנים בפתח תקווה או לאירועים ברחבי הארץ. כמות התגובות שאני מקבל מאנשים רחוקים (מאוד!) היא מדהימה".

יוסף קרדונר: "יש לי קרובי משפחה שמחוברים להידברות, וממש מתעוררים לתשובה דרך הארגון. אשתי מספרת כל הזמן על הידברות, ועד כמה הפעילות והכנסים המחזקים שלהם חשובים. היא מעודדת מאד את סביבתה לצפות בערוץ הידברות, במקום שאר הדברים שאנשים רואים. אני רואה שבהידברות עושים דברים גדולים, וזה חלק מתהליך הגאולה שמתרחש ממש בימים אלה".

שרון רוטר: "הידברות בשבילי זה תוכן שמדבר אלי מאוד, במיוחד כחוזרת בתשובה שעדיין זקוקה ומחפשת דיוק וסיפורים מעוררי השראה. ככותבת ועורכת בעיתונים ובמגזינים, שאבתי לא פעם השראה מהמאמרים ומהסיפורים באתר. אני פוגשת את הידברות בעיקר בתיבת המייל שלי, אף על פי שהייתי רוצה להיות מעורבת יותר בארגון, ובין היתר לספר את סיפור התשובה שלי ולשיר בפני נשים".

מושיקו שטרן: "הידברות בשבילי זה ארגון שמנגיש את היהדות בכל מדיה אפשרית, ומנצל את פלטפורמות הקדמה על כל גווניה בצורה חכמה, מזמינה ומחבקת. אני פוגש את הידברות בבית (מנוי לצופיה), בבית הכנסת בשבתות (בעלון), ובמפגשים אישיים שזכיתי לקחת חלק בהם עם רבנים ומנהלים השייכים לארגון".

יעקב שוואקי: "היתה לי הזכות להשתתף בערב מיוחד שעשינו בפריז לקהילה היהודית, אבל לפני האירוע אמרו לי שאני קודם כל חייב להגיע למטה הראשי בפתח תקווה כדי להבין במה מדובר. הגעתי לבניין הענק והתחלנו בסיור, החל מהאולפנים במרתף למטה, ועד לקומה האחרונה. פשוט לא הפסקתי להתפעל מהעוצמות שיוצאות מהבניין הזה לכל קצוות העולם היהודי בישראל ובגולה. בהזדמנות הזו אני רוצה להודות לחברים היקרים שחיברו אותי לארגון – ניר גרמי, ארז מימון וישראל כהן, על כל פועלם למען עם ישראל".

דני שטג: "הידברות היא בראש ובראשונה צינור קדוש להעברת מידע מתורת ישראל לעם ישראל הקדוש. הצורך בארגון הוא עצום, כמו מעיין מים נובע. אני, ככל אוהבי הקל הקדוש ותורתו, בא צמא לערוץ ולעלון. אני, באופן אישי, תמיד רווה ממנו.

"בסעודה שלישית בבית הכנסת 'הגר"א' בתל אביב, שבו אני משמש כגבאי, יוצא שאני אומר רעיון שמודפס בעלון. גם על שולחן השבת בביתי נאמרים רעיונות נפלאים ומידע חיוני שמופיע בעלון מדי שבת בשבתו". 

ידידיה מאירידידיה מאיר

ידידיה מאיר: "האמת היא שלא ידעתי על העוצמה של הידברות עד שלא התראיינתי בעצמי לערוץ. דודו כהן המוכשר ראיין אותי לתכנית שלו, ומאז אני לא מפסיק לקבל תגובות. אני מופיע בתקשורת לא מעט, ובכל זאת, הפעם זה היה משהו אחר. אנשים רציניים מאד, מאד ברמה, חלקם רבנים חשובים, סיפרו לי שראו את התכנית, ומצד שני גם אנשים מתחום התקשורת, שחשבתי שהם רחוקים מאד מהערוץ ומהתכנים שלו, סיפרו לי שהם ממש גולשים נלהבים באתר, ומקבלים ממנו הרבה".

קובי אפללו: "הידברות עבורי, כשמו כן הוא - ארגון שבאמת דוגל בתקשורת בין בני אדם, בתקשורת בינך לבין נשמתך ובהתקשרות החשובה והנעלה ביותר, שהיא תקשורת בין בוראך אליך. בכל פעם שעבדתי עם הידברות, או כשבאתי במגע כזה או אחר עם הארגון, פגשתי אנשים טובים מאד, מיוחדים, שלא משנה מאיזה רקע באת – פשוט לוקחים את יהדותך, שמים אותה על נס באהבה גדולה, ומקיימים את 'ואהבת לרעך כמוך'. אני מודה וגאה על כל חלק שבו הצלחתי ליצור שיתוף פעולה עם הארגון הנפלא הזה. יישר כח".

מנוחה פוקסמנוחה פוקס

מנוחה פוקס: "הידברות בשבילי היא אוויר לנשימה. כך ממש. יש אנשים שיוצאים החוצה כדי לנשום אויר צח, יש שנוסעים לנופש כדי לנשום אויר אחר, ואני – מתחברת להידברות. כותבת טורים להידברות, קוראת מה שכותבים אחרים, ואני לא צריכה לחפש לא נופש ולא חופש. כשאני מחוברת להידברות – אני נושמת את החיים! הידברות היא חיבור בין יהודי ליהודי – הכלי המאחד, הגורם לכך שכולם יהיו מחוברים ושייכים, וזה נפלא כל כך".

ציון ברוך: "הזיכרון הכי חזק שיש לי הקשור להידברות, הוא שיעור של הרב זמיר כהן, שהיה אצלי בבית. עשינו שיעור לעילוי נשמת אמי, זכרונה לברכה, והרב כיבד אותנו והגיע. זה ריגש אותי מאוד. הוא הגיע. במהלך השיעור שאלתי את הרב שאלה. הוא אהב את השאלה, צחק ואמר: 'ציון, אתה עוד תהיה רב גדול'. אגב, השאלה שלי הייתה האם יצר הרע הוא באמת רע, או מלאך שבסך הכל מקרב אותנו לה' יתברך. שתהיה שנה טובה לכולם, והמון הצלחה".

דנה ורוןדנה ורון

דנה ורון: "הידברות בשבילי היא פשוט קידוש ה' גדול. כשנחשפתי לעשייה של הערוץ - הייתי בהלם. גיליתי שאפשר לעשות תקשורת נקייה, עם מסרים מעצימים ומחזקים, ובעיקר יהודיים, בכזו איכות, בכזו רמה ובכזה סדר גודל. הרבה פעמים כשאני מדברת עם אנשים על נושאים שקשורים ליהדות, הם אומרים לי: 'כן, למדתי על זה בהידברות', או: 'שמעתי את זה מהרב זמיר כהן'. וזה פשוט מדהים בעיני לראות שהרבה פעמים כשאתה מדבר עם אנשים, אתה רואה שהקשר שלהם ליהדות הוא בעיקר בזכות הידברות".

סגיב כהן: "מבחינתי הידברות זה קודם כל חיבור לשורשים, תוך קירוב לבבות, אחווה, רעות וקבלת האחר. את הידברות פגשתי לראשונה בשיעורים ובהרצאות של רבנים המזוהים עם הערוץ, ולאחר מכן גם בתכניות של הערוץ בהן השתתפתי בעצמי. כשאני רואה מהעבר השני הפחדות וגימיקים זולים המלבים שנאה ותחרות – תופעות אלה רק מעצימות את הערכתי הגדולה להידברות". 

גילי שושן: "בתחילת התשובה, הייתי מגיע כאילו בטעות לערוץ הידברות. בערוץ הזה כמעט תמיד היה אותו רב צנוע ורהוט, נעים ושליו, שהיה מקרין מליבו ושפתיו ידע נפשי, רוחני, אנושי, אקדמי, תורני, מלא בעושר שמיד אתה מזהה בו את האמת מבצבצת וממגנטת. אני כמובן מדבר על הרב זמיר כהן. אני מאחל לכולנו שהאיש נעים הזמירות הזה, שליו ההליכות, ימשיך ויתן לעוד מיליונים להרגיש את הבית החדש והחם שהרגשתי ברגעים האלה של הלבד ושל הבלבול. ברגעים האלה שבהם בית אמיתי זה כל מה שאתה רוצה". 

רהב מאיר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)רהב מאיר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סיון רהב-מאיר: "רק בתקופה האחרונה נחשפתי לעוצמה של הידברות. אני עובדת בכלי תקשורת רבים ומגוונים, אבל כיוון שהרבה מהתכנים שלי מצוטטים אצלכם באתר, אנשים ניגשים ואומרים לי 'קראתי אותך בהידברות'... אנחנו חיים בעידן שבו אחד האויבים הגדולים של העם שלנו הוא הבורות, האדישות והניכור כלפי הזהות, המורשת והערכים שלנו. מאחלת לכם בהצלחה במשימה החשובה הזו. שנה טובה".

אהרון רזאל (צילומים: לירן שמש)אהרון רזאל (צילומים: לירן שמש)

אהרן רזאל: "הידברות בעיני היא אחד הסממנים המובהקים של הגאולה הקרובה. הידברות מתייחדת גם בכך שהיא מצליחה להתאים את עצמה לכל כך הרבה ציבורים שונים בעם ישראל. לעתים קרובות אני פוגש אנשים שחוזרים בתשובה. כשאני שואל אותם מתי הייתה הפעם הראשונה בה הם פגשו את היהדות, הם משיבים לי: 'עוד בימים שהייתי חילוני גמור עם רסטות, פתחו בבית שלי במקרה את ערוץ הידברות, וזו הייתה הפעם הראשונה בה הרגשתי חיבור ליהדות'. לא נותר לי אלא לומר – אשריכם!".

גולן אזולאי: כשמדברים על הידברות, קשה לי שלא להתרגש. אני חושב שכשפוגשים את הארגון הזה, ואני פוגש אותו לא מעט, בעקבות כך שאני מנחה תכניות בערוץ, מבינים עד כמה יש בו תורה. פשוט תורה לשמה. כי הכל בו נעשה על פי רוח התורה, בין אם מדובר בערוץ, בין אם באתר ובין אם בפעילויות הרבות שתקצר היריעה מלתאר אותן. כשאתה פועל על פי דעת התורה, אז מטבע הדברים אתה גם מצליח. מצליח להעביר את התורה הזו הלאה, לכלל הציבור".

הרב שלום ארושהרב שלום ארוש

הרב שלום ארוש: "זכות גדולה עבורי לדבר על ארגון הידברות החשוב, שבראשו עומד הרב זמיר כהן, שמצליח להתחבר לקהל של אנשים שאוהבים אותו כל כך. לרב זמיר כהן יש הצלחה גדולה מאד בשיעורים ובכנסים, בערוץ הידברות ובכל משלח ידו. הוא זכה לחולל מהפיכה גדולה בעם ישראל. מהפיכה ברוכה ומבורכת. אנשים חוזרים בתשובה ואומרים שהידברות ממש מחיה אותם ומקרבת אותם. אני מברך את כל העוסקים במלאכה שימשיכו להגדיל תורה ולהאדירה".

עדן הראלעדן הראל

עדן הראל: "הידברות בשבילי היא מילת מפתח לכל מה שאנושי. תקשורת בונה יחסים (וגם הורסת) בין אנשים, זוגות, משפחות, קהילות, עמים ומדינות. לכן הידברות בשבילי היא תקשורת בקטע הטוב שלה. פעולה של רצון להיפגש בנקודת אמצע אפשרית - אפילו דמיונית - ולבנות גשר להמשכיות טובה יותר. אני פוגשת את הידברות בבית, ברחוב, בהופעות ובמדיה. כמי שמשתפת כבר הרבה שנים פעולה עם הארגון החשוב הזה, אני מקבלת פידבקים ברחוב ובטוקבקים, וכל פעם נפעמת מחדש איך כשבאים בטוב - המסרים חודרים ומכים שורש גם במקומות ובלבבות".

הביאו לדפוס: אבנר שאקי, הדס אפיק, ישראל כהן

תגיות:אמניםהידברותאנשי תקשורת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה