נטורופתיה ורפואה טבעית

אלוורה – הצמח שעוזר בכל, מדלקות במעיים ועד לבריאות השיניים

משקם פציעות, מרגיע גירויים, משכך כאבים ומרפא את המעיים: כל מה שרציתם לדעת על האלוורה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האלוורה מכילה 200 רכיבים של ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו, B12 ועוד 6 חומרי חיטוי, ו-3 חומרי אלחוש אנטי-דלקתיים ואנטי-פטרייתיים.

צמח האלוורה טוב לטיפול בפצעים, בגירויי עור, בגירודים, בעקיצות, באקזמות ובכוויות. הוא נחשב לאנטי היסטמין טבעי, משכך כאבים ומסייע בבעיות עיכול. לצמח המופלא אינסוף שימושים רפואיים וקוסמטיים. הוא זכה לכינויים כמו "צמח הקסם", "המרפא הטבעי". האלוורה שמשה את הפרעונים לשימור הגופות, הודות למרכיבים המיוחדים שבה.

הצמח טוב לטיפול בכיב פפטי, בסוכרת, בפציעות ועוד.

בעבר נעזרו בצמח זה לשקם פציעות בערי יפן הירושימה ונגאסקי, שם טיפלו בעלי אלוורה בכוויות, והתוצאות היו מדהימות, העור התחדש והתרפא במהירות רבה.

החלק החשוב בצמח נמצא בג'ל השקוף. הוא מכיל יותר מ-200 רכיבים הדרושים לגוף האדם. הג'ל ניחן בתכונות אנטי דלקתיות. הוא יכול להאיץ בניית תאים ברקמות פגועות, הוא מכיל חומצה סליצילית, ועוזר לדלקות ומשכך כאבים.

הצמח משמש כתוסף מזון, וביכולתו למנוע קפיצות ברמת הסוכר בדם, בפרט לאחר ארוחות. הוא מאזן סוכרת מסוג 1 ו-2. בשל היותו מזין, ניתן לתת אותו הן לילדים והן למבוגרים.

ניתן להעלות את רמת הפלורה הידידותית במעיים ע"י שתיית משקה אלוורה. הוא גורם גם לפירוק יעיל של חלבונים, וכן לשיפור הזמינות הביולוגית של ויטמינים ומינרלים על ידי קשירתם לפולסנרידים ויצירת מעטה ומגן מפני פגיעה ופירוק מוקדם טרם ספיגתם.

בנוסף, המשקה מכיל חומצה סליצילית, והוכח כאנטי-דלקתי ומשכך כאבים. הוא מתאים לבעיות שונות במערכת העיכול, מאפטות והרפס, כיבים פפטים וזיהומי הליקובקטר פילורי, ועד מחלות מעי דלקתיות כמו קרוהן וקוליטיס.

הצמח משמש גם בתעשיית הקוסמטיקה. הוא עוזר למחלות עור כגון פסוריאזיס ואקנה, הוא עוזר להתחדשות התאים, להצערת העור ולשמירה על לחותו, גמישותו ורכותו. קיימים בשוק מוצרי קוסמטיקה שמשתמשים בצמח, וכמובן גם משחות שיניים שמכילות אלוורה. יש באלוורה חומר שמונע עששת ודלקות חניכיים.

אפשר לגדל את הצמח באדנית על אדן החלון. אם יש כוויה – פשוט קוטפים עלה, חותכים אותו לאורך ומניחים על הכוויה או על העקיצה.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:בריאותהרבנית רחל בצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה