חדשות בעולם

החשודים בהרעלת המרגל הרוסי בבריטניה: הגענו לסולסברי כתיירים

אלכסנדר פטרוב ורוסלאן בושירוב, שזוהו בשבוע שעבר על ידי התביעה הבריטית כמי שניסו לרצוח את המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו באמצעות הרעלתם בגז עצבים, התראיינו לערוץ הרוסי RT והכחישו כל קשר לפרשה

זירת ההרעלה בסולסברי (צילום: שאטרסטוק)זירת ההרעלה בסולסברי (צילום: שאטרסטוק)
אא

שני האזרחים הרוסיים, שהואשמו בשבוע שעבר על ידי בריטניה כי ניסו להרעיל בשטחה את המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה, הכחישו היום (חמישי) - בראיון לערוץ הרוסי RT - כל קשר לפרשה.

בשבוע שעבר חשפה התביעה בבריטניה את תמונותיהם של שני אזרחי רוסיה החשודים בביצוע ההרעלה בחודש מרץ בעיר סולסברי, ואמרה כי יש בידה ראיות מספיקות להוכיח כי הם קשרו קשר וניסו לרצוח את סקריפל ובתו. השניים זוהו כאלכסנדר פטרוב ורוסלאן בושירוב. ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי, אמרה בנאום בפרלמנט הבריטי כי השניים הינם סוכנים של המודיעין הצבאי הרוסי (GRU), וכי הם פעלו "כמעט בוודאות" באישור הדרגים הבכירים ברוסיה.

בקטע מהראיון שפורסם על ידי RT - ערוץ הנחשב לשופר תעמולה של הקרמלין - הופיעו שני גברים שהציגו עצמם כפטרוב ובושירוב. הם הודו כי השמות בהם השתמשה התביעה הבריטית כשהציגה את תמונותיהם הינם שמותיהם האמיתיים, אך טענו כי הם אנשי עסקים שהגיעו לבריטניה כתיירים, ואין להם כל קשר למודיעין הרוסי: "חברינו הציעו לנו מזה זמן שנבקר בעיר הנפלאה הזו". לדבריהם, הם באו לבקר ב"קתדרלה המפורסמת" של סולסברי. הם ציינו כי קישורם לכל הפרשה הינו "צירוף מקרים פנטסטי", וכי כאשר ייתפסו האחראים להרעלה - הם מצפים להתנצלות. לקביעת המראיינת כי הם נראים "עצבניים מאוד", הגיב בושירוב: "איך את היית נראית, כשחייך נהפכו ברגע אחד?". השניים טענו כי הם חוששים לחייהם: "אנחנו לא יכולים לצאת החוצה, לא יכולים ללכת לתחנת דלק".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר אתמול כי רוסיה איתרה את שני האנשים שבריטניה מייחסת להם את הרעלתם של הסקריפלים. פוטין, שהשתתף בפורום כלכלי בעיר הנמל הרוסית ולדיבוסטוק, הדגיש כי מדובר בשני אזרחים וכי אין להם כל קשר לפשע ההרעלה: "כמובן שבדקנו מיהם. אנחנו יודעים מיהם, מצאנו אותם. אני מקווה שהם יצאו וידברו על עצמם. זה יהיה טוב לכולם".

סקריפל, מרגל רוסי, שימש החל מסוף שנות התשעים כסוכן כפול, והעביר לסוכנות הביון הבריטית MI6 מידע על עשרות מרגלים רוסיים. הוא נחשף על ידי הרוסים בסוף 2004, ישב בכלא, וב- 2010 שוחרר בעסקת חילופי מרגלים בין רוסיה לארצות הברית וקיבל מקלט מדיני בבריטניה. ב- 4 במרץ נמצאו סקריפל בן ה- 67 ובתו בת ה- 33 כשהם מחוסרי הכרה על ספסל בעיר סולסברי שבדרום-מערב בריטניה. הם אושפזו במצב אנוש אך התאוששו לבסוף. הבדיקות העלו כי הם הורעלו מהחומר "נוביצ'וק", גז עצבים רוסי. על פי החשד, שני הסוכנים הרוסיים הטמינו את הגז בבקבוקון בושם אותו הכניסו לבריטניה, ומרחו את החומר הרעיל על דלת הכניסה לביתו של סקריפל. פטרוב ובושירוב טענו כי כלל לא החזיקו בבקבוק בושם.

דובר מטעם ממשלת בריטניה הגיב על הראיון שהעניקו בושירוב ופטרוב ל- RT באומרו כי מדובר באוסף של שקרים. ג'ון גלן, חבר הפרלמנט המייצג את סולסברי, אמר כי מדובר בהצהרות "לא אמינות".

תגיות:רוסיהסרגיי סקריפל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה