חדשות בארץ

סיון רהב מאיר – מגישת החדשות מספר 2 בישראל

בסקר שנערך עבור "ליידי גלובס", תפסה רהב מאיר את המקום השני בשתי קטגוריות: אשת החדשות האהודה והמשפיעה ביותר

רהב מאיר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)רהב מאיר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

סקר חדש, שנערך עבור "ליידי גלובס", קובע כי אשת התקשורת סיון רהב מאיר תופסת את המקום השני בין מגישות החדשות בערוצים השונים בישראל, הן מבחינת האהדה כלפיה והן מבחינת ההערכה של מידת ההשפעה שלה על הציבוריות הישראלית.

על פי תוצאות הסקר, יונית לוי, המגישה את "החדשות", נחשבת למגישה האהודה ביותר. לוי זכתה ל- 19% מקולות הנשאלים, ובפער קטן אחריה נמצאת רהב מאיר, שקיבלה 17% מהקולות. את המקום השלישי – בפער משמעותי משני המקומות הראשונים – תופסת תמר איש-שלום מחדשות עשר, שקיבלה 11% בלבד.

מפילוח התוצאות לפי מגזרים עולה כי לוי ורהב מאיר זוכות לאהדה שווה במגזר היהודי – 18% לכל אחת מהן. המגזר הערבי הוא ש"קלקל" לרהב מאיר: היא זכתה בו לאהדה נמוכה יחסית, של 7%-8%, יחד עם מגישות ערוץ עשר, תמר איש-שלום ואילה חסון, כשאת הבכורה במגזר זה תפסה ללא ערעור יונית לוי – עם 25% תמיכה. נתון נוסף מהסקר מלמד שרהב מאיר זוכה לאהדה רבה יותר מלוי בקרב המגזר הדתי והמסורתי.

בנוסף לשאלה מיהי המגישה האהודה, נשאלו המרואיינים בסקר מיהי אשת החדשות המשפיעה ביותר. במקום הראשון נמצאת יונית לוי בפער ניכר מעמיתותיה – עם 25%. רהב מאיר תופסת גם כאן את המקום השני, אותו היא חולקת יחד עם אילה חסון עם 10% לכל אחת מהן.

בשנים האחרונות הוסיפה רהב מאיר לשלל עיסוקיה בתקשורת הכתובה והמשודרת את ההרצאות השבועיות בהן היא דנה בפרשת השבוע ממבט אקטואלי, ואת הסטטוסים היומיים שהיא מפרסמת ומופצים בווטסאפ בשמונה שפות: בעברית, אנגלית, צרפתית, רוסית, גרמנית, ספרדית, פורטוגזית ואפילו בערבית. בראיון שהעניקה ל"הידברות" לפני מספר שבועות אמרה רהב מאיר: "השנתיים האחרונות שינו את כל מה שחשבתי שאני יודעת על התקשורת, על הציבור ועל היהדות. מאז שהתחלתי לנסות להכניס את פרשת השבוע לתוך האקטואליה, ולהפיץ מסרים שקשורים בתורה שלנו – אני נדהמת מהכמות ומהאיכות של התגובות. זה לאו דווקא התורה, זה כל הטון. אני מנסה לחפש אחרי סיפורים שהתקשורת לא מחפשת, שלא הצלחתי להכניס תמיד לכותרות, וחשבתי שמעניינים רק אותי, והנה מתברר שהם באמת מעניינים עוד רבים".

לסקר החדש, בו נחשפה הפופולריות וההשפעה הרבה של רהב מאיר, יש להוסיף את כניסתה של רהב מאיר לרשימת "50 היהודים המשפיעים ביותר של השנה" של ה"ג'רוזלם פוסט" ואת זכייתה, בפעם השנייה ברציפות, בתואר "אשת השנה בתקשורת" של בני הנוער במגזין "עולם קטן". מכל זאת ניתן ללמוד כי אכן יש "קונים רבים" למסרים שהיא מעבירה, בין היתר גם במסגרת עבודתה העיתונאית בחברת החדשות. היא עצמה, בהתייחסה בראיון ב"הידברות" לקמפיין ה"הדתה" שהתרגש עלינו בשנתיים האחרונות ב'אדיבותם' של גורמי שמאל קיצוניים וכלי תקשורת רבים, טענה כי "התקשורת טועה בענק בסיפור ה'הדתה'. היא לא קוראת את הציבור, גם החילוני, גם המסורתי וכמובן הדתי". רהב מאיר הוסיפה: "אנשים לא אוהבים שהתקשורת תופסת עמדה ואג'נדה ומנהלת קמפיין, בלי להביא כמעט אף פעם שני צדדים. אם תעשו משאל בקרב 8 מיליון אזרחי ישראל, מעטים יגידו ש'הדתה' היא מה שהכי מטריד אותם... בניגוד לשיח באולפנים על ה'הדתה', התברר לי שהמון אנשים מרגישים משהו מאוד פשוט ובסיסי, שבכלל לא קשור לפוליטיקה: אנחנו לא מכירים מספיק את המקורות הכי בסיסיים ויפים שלנו, וזה פשוט חבל".

תגיות:תקשורתסיון רהב מאיר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה