חדשות בארץ

"אל-חיאת": אבו מאזן איים לנתק הקשרים עם ישראל אם תושג הסדרה מול חמאס

על פי הדיווח הבוקר בעיתון "אל-חיאת", האיום של יו"ר הרשות הפלסטינית הביא את מצרים להתמקד תחילה בהשגת פיוס פנים-פלסטיני ולזנוח בשלב זה את מאמצי הרגיעה בין ישראל והחמאס

(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)(צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)
אא

העיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, דיווח הבוקר (שישי) כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, איים לנתק את כל הקשרים עם ישראל - כולל את התיאום הבטחוני עימה - במידה ותושג הסדרה בינה לבין החמאס.

מקורות פלסטיניים מסרו לעיתון כי האיום של אבו מאזן והלחצים שהפעיל עשו את שלהם, והביאו את מצרים לשנות את סדר העדיפויות שלה: להתמקד תחילה בהשגת פיוס פנים-פלסטיני בין הפת"ח והחמאס, ורק לאחר מכן לטפל בסוגיית ההסדרה. לדברי המקורות, מבחינת החמאס ההעדפה הייתה להשיג קודם כל רגיעה עם ישראל, מכיוון שאבו מאזן מתנה את תהליך הפיוס עם החמאס בהחזרת השליטה והאחריות על הרצועה לידיו באופן מלא ובמסירת "נשק ההתנגדות" לידי הרשות - תנאים בלתי קבילים לחלוטין מבחינת החמאס.

במסגרת שינוי סדר העדיפויות של מצרים, מ"רגיעה תחילה" ל"פיוס תחילה", משלחת של הפת"ח אמורה להגיע בשבוע הבא לקאהיר. על פי הידיעה ב"אל-חיאת", אבו מאזן נפגש אתמול ברמאללה עם חברי המשלחת בראשות עזאם אל-אחמד ומסר להם את הנחיותיו למשא ומתן - החשובות שבהן: להתנגד לכל הצעה לכינון מעבר ימי בטוח לרצועת עזה, ולעמוד בתוקף על הצורך לאפשר את חזרת הממשלה הפלסטינית לפעולה ברצועה.

בצל הקיפאון במשא ומתן להסדרה בין ישראל והחמאס - הנובע, בין השאר, מהמקלות שתוקע אבו מאזן בגלגליו - צפויות להתחדש היום הפרות הסדר האלימות של הפלסטינים על גדר המערכת בין ישראל והרצועה, בהכוונת החמאס ובעידודו. דובר צה"ל מסר לפני שעה קלה כי כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל.

ובתוך כך, הפלסטינים מבהירים כי אבו מאזן לא קיבל הזמנה מנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, להיפגש עימו, וגם אם יקבל הזמנה שכזו - הוא לא יגיע לפגישה. חברת החדשות דיווחה השבוע כי טראמפ העביר ליו"ר הרשות הצעה להיפגש עימו בשוליה של עצרת האו"ם שתתכנס בהמשך החודש בניו יורק. הממשל אף הבהיר לבכירים ברשות כי הצגתה של תוכנית השלום שלו - המכונה "עסקת המאה" - תידחה עד לאחר בחירות האמצע לקונגרס. הדחייה נועדה לנסות ולפתות את אבו מאזן להפסיק את החרם על הממשל, ולחזור לשולחן המשא ומתן כדי להשפיע על עיצובה הסופי של התוכנית.

טראמפ מצידו הבהיר אמש כי כל עוד הפלסטינים לא יתקדמו במשא ומתן עם ישראל – הם לא יקבלו תקציבים אמריקניים. הוא אמר את הדברים במהלך שיחת הוועידה המסורתית של הנשיא לרגל החגים עם ראשי הקהילה היהודית בארצות הברית. "הפסקתי להזרים כסף להנהגה הפלסטינית ולפלסטינים", אמר הנשיא האמריקני. "אמרתי – אנחנו לא משלמים לכם עד שלא תעשו עסקה. אמרו לי שזה לא מכובד להפסיק לשלם לפלסטינים אבל זה לא מכובד כשאנשים לא באים לשולחן המשא ומתן".

תגיות:אבו מאזןמצריםהסדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה