מעניין

מרגש: בן שמונה ראה שחברו רעב אך מסרב לארוחת צהריים, ועשה מעשה שהדהים את הרשת

מה עושה בן שמונה כשהוא רואה את חברו הרעב מסתפק בסנדוויץ' מעוך במקום ארוחת צהריים חמה? המקרה הזה מרגש את הרשת, ולא בכדי

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

שוב ושוב ושוב אנחנו שומעים על סיפורים שהעומדים מאחוריהם מגלים לא רק יושרה, לב טוב ועזרה לזולת - כי אם גם הזדהות טוטאלית עם הצד המקבל את העזרה הזו, ולא תמיד הצד הנותן הוא הצד המבוגר יותר.

סיפורו של קיידן טייפלוס - ילד בן שמונה ממישיגן שבארה"ב - הוא ההוכחה לכך שגם ילדים יכולים לשאת בעול עם חברם, לעתים בעוצמה רבה הרבה יותר ממה שנדמה לנו.  בבתי הספר בארה"ב, לא פעם ילדים עומדים במצבים לא נעימים כשזה מגיע לארוחת הצהריים - ובמקום לקבל ארוחה חמה כמו כולם, נאלצים להסתפק בסנדוויץ'. 

כשקיידן ראה את חברו הרעב מוציא מתיקו סנדוויץ' דל עם גבינה לארוחת הצהריים, הוא מיד 'לקח את העניינים לידיים' והתנדב להזמין אותו לארוחת צהריים. "בצהריים כשקיידן הגיע מבית הספר, הוא סיפר לי מה הוא עשה והיה כל כך נסער לגבי זה. הוא שאל אותי למה יש ילדים שאין להם מה כסף לקנות ארוחת צהריים ולאכול כמו כולם, ואמר לי שהוא היה עצוב כשהוא ראה איך החבר שלו אוכל את המנה שלו מהר. הוא שאל אותי אם נוכל לעזור לילדים האלה", משחזרת אמו אמבר קווין-פיטרס. 

אז הם ישבו וחשבו איך אפשר לעזור לילדים האלה, והגו רעיון אדיר בצורת דף התרמה בשם: "העבירו את זה הלאה: אף ילד לא הולך רעב". בהתחלה היוזמה שלהם הייתה מקומית והתמקדה בחברים, בני משפחה ושכנים. אך עד מהרה תפס הדף תאוצה ואלפים הצטרפו ותרמו עבור היוזמה המפעימה, כדי שאף ילד לא יסתכל על חברו בקנאה ובעיניים רעבות, בזמן שהוא מקבל ארוחת צהריים חמה. 

למעלה מ-7,000 דולר גוייסו עד כה למען המטרה הנעלה של רכישת ארוחות צהריים ליות רמ-300 תלמידים בבית ספרו, אך קיידן לא מתכוון להפסיק דווקא כשכל הכיף התחיל. "אני גאה מאוד בבני. הוא רק בן שמונה, וכבר תפס את הרעיון של עזרה לזולת, והחשיבות שמאחורי זה. יש לו לב זהב", אומרת אמו בחיוך. 

תגיות:חבריםארוחהענייןרעביםמעשים יפים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה