חדשות בארץ

מפעל איראני לייצור טילים בשלבי בנייה מתקדמים בסוריה, ליברמן בביקור בצפון

סוכל ניסיון פיגוע בבית המשפט הצבאי בשומרון, ישראלי נהרג בתאונת דרכים בתאילנד, הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מרוצה מאיראן, והדלק מתייקר. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

צילומי לוויין חדשים שנחשפו הערב על ידי חברת ISI מגלים כי איראן נמצאת בשלבים מתקדמים של בניית מפעל לייצור טילי קרקע-קרקע בסוריה. מיקומו של המפעל - בוואדי ג'הנם, בצפון-מערב סוריה. מתצלומי הלוויין עולה כי המפעל דומה במאפייניו באופן ניכר למפעלי ייצור טילים באיראן, כדוגמת זה שבעיר פרצ'ין.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר לביקור צפון וסייר ביישובים הצמודים לגדר הגבול. בדברים שנשא בשלומי בפני ראשי רשויות, הוא התייחס לפעילות הדיפלומטית בנוגע לעתידה של סוריה לאחר המלחמה, שצוברת לאחרונה תאוצה, ובפרט להסכם שנחתם בתחילת השבוע בין המשטר הסורי לאיראן, על פיו תסייע איראן לשקם את הצבא הסורי. ליברמן הבהיר, כי ישראל אינה רואה עצמה מחויבת להסכמים שסוריה עושה ותעשה עם מדינות אחרות: "אנחנו רואים התכנסויות שונות במקומות כאלו ואחרים, גם באנקרה, גם בטהראן, גם בז'נבה, גם במקומות נוספים. מדברים אחרי הקרב על אידליב, על העיצוב מחדש של סוריה. מבחינתה של מדינת ישראל, עם כל הכבוד וכל ההערכה לכל ההסכמים וכל ההבנות – אותנו זה לא מחייב. מה שמחייב אותנו זה אך ורק האינטרס הביטחוני של מדינת ישראל. כל שאר ההבנות וההסכמות שמגיעים אליהן בכל מיני מקומות, פשוט מבחינתנו לא רלוונטיות. ואנחנו נקפיד על קוצו של יוד לשמור על כל ההסכמים הקודמים ועל האינטרס הביטחוני הישראלי". להרחבה לחץ כאן

סוכל ניסיון פיגוע בבית המשפט הצבאי שומרון שבאזור סאלם, חטמ"ר מנשה: לוחמי משמר הגבול המוצבים בכניסה לבית המשפט עצרו שני נערים פלסטינים, שעוררו את חשדם. בחיפוש שנערך בשקיות שהיו בידיהם נמצאו שלושה מטעני חבלה. הלוחמים סגרו את הזירה, וחבלן שהובהל אל המקום פירק את המטענים. בית המשפט הצבאי בסאלם מהווה מוקד לנסיונות פיגוע: נסיונות קודמים להחדיר מטענים למקום נעשו, בין היתר, בחודש פברואר האחרון, באוקטובר ובדצמבר 2017 ובחודש מאי 2017.

שריפה פרצה הערב באזור בארי, ככל הנראה כתוצאה מבלון תבערה. השריפה כובתה.

בארץ

אסון בתיאלנד: ידידיה קלרמן, תושב נוף איילון בן 26, נהרג היום בתאונה בעיירה פאי שבצפון תאילנד, במהלך חופשה עם אשתו. מתי גולדשטיין, מפקד היחידה הבינלאומית של זק״א, אמר כי נהג שיכור שנסע במהירות דרס את בני הזוג שהלכו ברחוב: "עוצמת ההתנגשות הייתה קשה וקטלנית". קלרמן נהרג במקום, אשתו נפצעה באורח קל. זק"א, בשיתוף עם משרד החוץ ושליחי חב"ד באזור, פועלים לסידור הטסת גופתו של קלרמן לקבורה בארץ.

ביישוב קדימה נכווה היום פעוט כבן שנתיים, ככל הנראה מחלב רותח שנשפך עליו. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים "שיבא" בתל השומר עם כ- 20 אחוזים כוויות בדרגה א' ו-ב' בגופו.

200 ליטר סולר דלפו הבוקר לנמל אילת. לאחר פעולות שאיבה שנמשכו מספר שעות, הצליח צוות הנמל להשתלט על הדליפה מבלי שזו תגיע אל הים הפתוח.

מחירי הדלק יתייקרו בחודש ספטמבר. החל מחצות הלילה שבין שבת ליום ראשון יעמוד מחירו המירבי של ליטר בנזין 95 אוקטן בשירות עצמי על 6.59 שקלים לליטר – עלייה של שתי אגורות (0.3%) מהחודש הקודם.

בעולם

שגריר רוסיה בוושינגטון, אנטולי אנטונוב, הזהיר היום מפני האפשרות שארצות הברית נערכת לבצע תקיפות חדשות בסוריה. אנטונוב טען כי התבטאויות שיצאו לאחרונה מוושינגטון אודות החשש משימוש שייעשה בנשק כימי במערכה על אידליב שבצפון-מערב סוריה נועדו להכשיר את הקרקע למתקפה נוספת של "הטרויקה" המערבית, כלשונו – ארצות הברית, צרפת ולונדון – על מטרות של המשטר הסורי. השגריר הרוסי ציין כי הביע את דאגתו בנידון בפגישה שקיים בתחילת השבוע עם בכירים במחלקת המדינה: "הזהרנו את ארצות הברית שלא לבצע תוקפנות חסרת בסיס ובלתי חוקית נגד סוריה".

שר החוץ של סוריה, וליד אל-מועלם, אמר היום כי המשטר הסורי מתכוון "ללכת עד הסוף" ולכבוש את מחוז אידליב מידי המורדים. אל-מועלם, שנפגש במוסקבה עם עמיתו הרוסי סרגיי לברוב, אמר לאחר הפגישה כי צבא סוריה ינסה להימנע מהרג אזרחים. הוא הוסיף: "אין לנו צורך בנשק כימי, ואין לנו כלל נשקים מסוג זה. אנחנו נמצאים בשלבים האחרונים של מיגור הטרור ובשחרור ארצנו ממחבלים". להרחבה לחץ כאן

רשת "אל-ג'זירה" דיווחה היום כי הצבא הסורי עשה שימוש בזרחן במהלך הפצצה על העיירה בדאמה, באזור המערבי של מחוז אידליב. לא היו נפגעים. לידיעה אין אישור ממקורות נוספים.

דו"ח חדש של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) קובע כי איראן ממשיכה לעמוד במגבלות שקיבלה על עצמה במסגרת הסכם הגרעין. על פי הדו"ח, איראן לא חרגה מהמגבלות על רמת האורניום המועשר שהוטלו עליה.

חבר הפרלמנט הבריטי, לארי פילד, הודיע היום על פרישתו ממפלגת הלייבור, בעקבות החשיפות השערורייתיות של השבועות האחרונים על התבטאויותיו האנטישמיות של מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין. פילד, בן 76, ייצג את הלייבור בפרלמנט מאז שנת 1979, וכעת יהפוך לחבר פרלמנט עצמאי. במכתב ששלח למצליף הסיעה בפרלמנט, מתח פילד ביקורת על האנטישמיות השוררת במפלגה וקבע כי היא "נראית יותר ויותר כמפלגה גזענית".

תגיות:לייבורסבא"א

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה