חדשות בעולם

הפלסטינים: אבו מאזן יציג "תוכנית שלום חלופית" לעסקת המאה של טראמפ

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר כי יו"ר הרשות הפלסטינית יודיע בנאומו באו"ם בחודש הבא על דחייתה המוחלטת של "עסקת המאה", תוכנית השלום של דונלד טראמפ האמורה להתפרסם בקרוב

אבו מאזן במועצת הביטחון, פברואר 2018 (צילום: שאטרסטוק)אבו מאזן במועצת הביטחון, פברואר 2018 (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, אמר היום (חמישי) כי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, יודיע בנאומו בעצרת האו"ם בחודש הבא על דחייתה הנחרצת והמוחלטת של "עסקת המאה" – תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, האמורה להתפרסם בקרוב. בראיון לרדיו "קול פלסטין" אמר מאלכי, כי אבו מאזן יציג את החלופה שלו לתוכנית האמריקנית – תוכנית השלום אותה הציג בנאומו בפני מועצת הביטחון בחודש פברואר.

למעשה, מדובר בניסיון נוסף וממוחזר של אבו מאזן לחסום את "עסקת המאה" של הממשל האמריקני. בנאומו בניו יורק בחודש פברואר קרא הראיס הפלסטיני "לעריכת ועידה בינלאומית באמצע 2018, שתישען על החלטות הלגיטימיות הבינלאומית"; בוועידה זו ישתתפו, בנוסף לישראל ולפלסטינים, גם הגורמים האזוריים והבינלאומיים הפעילים, ובראשם החברות הקבועות במועצת הביטחון והרביעייה הבינלאומיות. ועידה זו, להבנת אבו מאזן, אמורה לקבל את ההחלטות הבאות: קבלתה של מדינת פלסטין כחברה מלאה באו"ם, הכרה הדדית של מדינת פלסטין ומדינת ישראל בגבולות 1967, וכינון מכניזם בינלאומי שיסייע לשני הצדדים להתקדם בפתרון סוגיות הסדר הקבע (ביניהן – ירושלים, ההתנחלויות והפליטים). אבו מאזן תקף בדבריו את הממשל האמריקני על החלטותיו להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעתיק אליה את שגרירות ארצות הברית – החלטות שנועדו להוריד את סוגיית ירושלים משולחן המשא ומתן. יו"ר הרשות הגדיר החלטות אלו כמסוכנות ובלתי חוקיות.

בנאומו בחודש הבא צפוי אבו מאזן להתייחס לרוח החדשה הנושבת במסדרונות הממשל בוושינגטון ביחס לסוגיית הפליטים וזכות השיבה. בסוף השבוע שעבר דיווחה חברת החדשות כי הממשל עומד להודיע בתחילת חודש ספטמבר כי מבחינתו זכות השיבה בטלה. על פי הדיווח, הממשל יפרסם דו"ח, בו ייקבע כי ישנם בסך הכל חצי מיליון פליטים פלסטינים - עשירית מהמספר בו נוקבת אונר"א, סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם עבור הפליטים הפלסטינים. התבטאות ברוח זו השמיעה שלשום שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כשאמרה שצריך להוריד את זכות השיבה משולחן המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. היילי הוסיפה כי בכדי שארצות הברית תשוב לממן את אונר"א, על הסוכנות לשנות את דרכי פעולתה ולתקן את מספר הפליטים "למספר מדויק". ברמאללה הגיבו בזעם על דבריה של היילי. משרד החוץ הפלסטיני הוציא הודעת גינוי חריפה להצהרותיה ביחס לזכות השיבה, והגדיר אותם כהמשך של "הטבח המדיני האמיתי שמבצע ממשל טראמפ נגד עמנו וזכויותיו". הצהרות אלו, הוסיפה ההודעה וטענה, מוכיחות שוב כי ממשל טראמפ פועל נגד המערכת הבינלאומית והחלטותיה, וכי "מדיניות החוץ האמריקנית מבוססת על הכתבה, סחיטה והפחדה".

בדבריו ל"קול פלסטין" הדגיש שר החוץ הפלסטיני, כי אם טראמפ יציג בנאומו באו"ם את "עסקת המאה" – ההנהגה הפלסטינית תהיה ערוכה להגיב לדברים ישירות במסיבת עיתונאים או באמצעות נאומו של אבו מאזן, שיעלה לדוכן הנואמים בניו יורק יומיים לאחר מכן. אל-מאלכי ציין כי ההנהגה הפלסטינית תפעל נגד הממשל האמריקני ו"תוכניותיו לחסל את הסוגיה הפלסטינית", כלשונו, באמצעות שני מסלולים: המסלול הדיפלומטי באו"ם, והמסלול המשפטי: "הפעילות הפלסטינית תספק חלופות למדיניות האמריקנית, המבוססת על כוח ובריונות בהובלתו של נשיא ארצות הברית".

תגיות:אבו מאזןדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה