חדשות בארץ

ליברמן בצפון: ההסכם בין סוריה לאיראן לא מחייב אותנו, נפעל על פי האינטרס שלנו

שר הביטחון סייר ביישובים צמודי הגדר ובחן את ההיערכות ליישומה של התוכנית למיגונם: "לכל תושב בקו העימות חייב להיות גם ממ"ד צמוד"

ליברמן בשלומי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)ליברמן בשלומי (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר לביקור צפון וסייר ביישובים הצמודים לגדר הגבול, כחלק מההיערכות ליישומה של התוכנית למיגון היישובים בגיזרה זו, שאושרה בחודש שעבר בקבינט. בין היתר הוא סייר בקרית שמונה, במטולה, בזרעית ובשלומי.

בדברים שנשא בשלומי בפני ראשי רשויות, התייחס ליברמן לפעילות הדיפלומטית סביב עתידה של סוריה לאחר המלחמה, שצוברת לאחרונה תאוצה, ובפרט להסכם שנחתם בתחילת השבוע בין המשטר הסורי לאיראן, על פיו תסייע איראן לשקם את הצבא הסורי. ליברמן הבהיר, כי ישראל אינה רואה עצמה מחויבת להסכמים שסוריה עושה ותעשה עם מדינות אחרות: "אנחנו רואים התכנסויות שונות במקומות כאלו ואחרים, גם באנקרה, גם בטהראן, גם בז'נבה, גם במקומות נוספים. מדברים אחרי הקרב על אידליב, על העיצוב מחדש של סוריה. מבחינתה של מדינת ישראל, עם כל הכבוד וכל ההערכה לכל ההסכמים וכל ההבנות – אותנו זה לא מחייב. מה שמחייב אותנו זה אך ורק האינטרס הביטחוני של מדינת ישראל. כל שאר ההבנות וההסכמות שמגיעים אליהן בכל מיני מקומות, פשוט מבחינתנו לא רלוונטיות. ואנחנו נקפיד על קוצו של יוד לשמור על כל ההסכמים הקודמים ועל האינטרס הביטחוני הישראלי".

בהתייחסו לתוכנית למיגון יישובי הצפון, אמר ליברמן כי משרדו הגדיר השנה 21 יישובים צמוד גדר כיעד ראשוני לטיפול ולהשקעה של פיקוד העורף: "גייסנו השנה כ- 220 מיליון שקל לכל הטיפול, גם ביישובים צמודי הגדר וגם בכל המקלטים הציבוריים וכל מוסדות החינוך והרווחה בטווח של עד 9 ק"מ מהגבול ואפילו עד ל- 20 ק"מ מהגבול". שר הביטחון ציין כי הכוונה היא לטפל בכל מרכיבי המיגון: התראה, דרכי מילוט, מערכות התראה ומקלטים. "בשלב השני", הוסיף, "אכנס גם לטיפול בממ"דים ולכל בית למעשה". הוא הצהיר כי אין להסתפק במקלטים ציבוריים, וכי "לכל תושב בקו העימות וביישובים צמודי הגדר חייב להיות גם ממ"ד צמוד".

ליברמן נשאל ביחס לפרסום ב"ידיעות אחרונות" לפיו הוא החליט כבר על מי ימליץ כמועמד לרמטכ"ל הבא. תשובתו המתחמקת הייתה: "כשכולם ידעו גם אתה תדע ולא שנייה אחת קודם".

תגיות:אביגדור ליברמןתכנית מיגון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה