חדשות בארץ

ליברמן: בחרתי את המועמד שלי לתפקיד הרמטכ"ל הבא

בראיון ל"ידיעות אחרונות" הסביר שר הביטחון כיצד קיבל את ההחלטה: "בדיונים עם אנשי צבא אני שומע יותר מדי ביטויים כמו 'זירה מדינית' ו'משמעויות משפטיות'. הערך הכי חשוב בעיניי זהו ניצחון, לא הסברים"

(צילום: Flash90)(צילום: Flash90)
אא

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, החליט כבר מי יהיה המועמד שלו לרמטכ"ל הבא, לאחר סיום כהונתו של רב-אלוף גדי איזנקוט בסוף השנה. כך עולה מדברים שאמר ליברמן בראיון לאלכס פישמן מ"ידיעות אחרונות".

ארבעת המועמדים להחליף את איזנקוט הם האלופים אביב כוכבי, המכהן כעת כסגן הרמטכ"ל, יאיר גולן (הסגן לשעבר), ניצן אלון ואייל זמיר. ארבעת האלופים הגיעו בתחילת החודש לראיון אצל ליברמן, שלפני קבלת ההחלטה התייעץ גם עם בכירים שונים במערכת הביטחון.

בראיון העיתונאי מגלה ליברמן: "כבר החלטתי על מי אמליץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא וגם החלטתי מי יהיה סגנו". "לכל המועמדים יש יתרונות וחסרונות", הוא מוסיף ואומר בראיון העיתונאי. וכיצד, אם כן, קיבל את ההחלטה כבדת המשקל? "חיפשתי אדם שידבר איתי במונחים של הכרעה וניצחון. בדיונים עם אנשי צבא אני שומע יותר מדי ביטויים כמו 'זירה מדינית' ו'משמעויות משפטיות'. הערך הכי חשוב בעיניי זהו ניצחון, לא הסברים".

בראיון מתייחס ליברמן לאחת השאלות ה'בוערות' ביותר, במיוחד עבור תושבי עוטף עזה שבחודשים האחרונים סובלים מטרור ההצתות הפלסטיני: כיצד להחזיר את השקט לדרום. לליברמן – שבעבר הצהיר כי כשר ביטחון הוא ידאג לחסל את איסמאעיל הנייה תוך 48 שעות – נשמע היום אחרת: "קיימות שתי אופציות", הוא אומר: "להפיל את חמאס באמצעות צה"ל ולשלם מחיר לא פשוט, כולל הצורך לשלוט בעזה, או לנסות להביא למצב שהאזרחים בעצמם יפילו את השלטון. הדרך השנייה מבטיחה הרבה יותר יציבות".

תגיות:אביגדור ליברמןחמאסרמטכ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה