נטורופתיה ורפואה טבעית

כך תגיעו מאמונה שלמה – לרפואה שלמה

בד"כ, אדם בריא בנפשו מחפש תשובה לגבי ייסוריו, ורצונו לדעת למה זה קורה לו. יש תשובה אחת ויחידה לשאלה הזו, והיא – חסרון באמונה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בריאות היא שלמות אותה טבע הבורא בתוכנו, כי כל בריאתו שלמה. מחלה, לעומת זאת, היא מצב של חסרון אצל האדם, ויש לכך סיבות רבות.

על מנת למלא חסרון זה, אחת מהאפשרויות הטובות ביותר היא להתפלל על אותו חסרון. רבי נתן, תלמידו היקר של רבי נחמן מברסלב, אמר לפני 200 שנה: "בכל מקום שאני רואה חסרון – או שלא התפללו בכלל על הדבר הזה, או שהתפללו מעט".

 

עבודת המידות

ישנם דברים רבים שאדם חייב לעבור בחייו, בין אם ירצה או לא. הרצון שלו לחיות בשקט מוחלט הוא פרי דמיונו (אלא אם הוא מפתח את החוש האמונה שבקרבו). אין לאדם אפשרות לבחור עבור עצמו מה יזמנו לו חייו, או דבר שהוא מחוץ לחוקי הבריאה פה בעולם הזה, אלא רק לבחור כיצד להגיב לכל קורותיו בחייו, אם לקבל את ההתרחשויות באהבה או לא ע"י עבודה פנימית על מידותיו שטמן בו הבורא בטרם נולד ועל כך הוא מצווה.

אחד הייסורים הקשים שיש בעולמנו הוא ייסורי הגוף והנפש, קרי מחלות. זה חסרון גדול מאוד. צריך לדעת כי כל חולי ומכאוב, וכל מצבו הבריאותי של האדם בגוף או בנפש – הכל בהשגחה פרטית ומדויקת מבורא עולם, ויש סיבה לכל דבר ודבר שקורה לאדם בזמן נתון, החל מהרגשה לא טובה וכלה במחלה חשוכת מרפא, לא עלינו. אז מחפש האדם פתרונות לחסרון שנוצר בחייו, כדי לשוב לשלמות, לבריאות.


שכרו של האדם שעומל על שינוי מידותיו הרעות הוא רב לאין שיעור. החל בשקט יחסי שהוא חווה בתוכו וקבלת כל קורותיו באהבה, וכלה בריפוי מחלות קלות עד קשות. יתכן כי האדם יבחר לברוח מהניסיונות שהחיים מציבים לו, או להתנגד להם, להתלונן עליהם ולסבול. אם אדם יתעצל לתקן את נפשו – ייסוריו יגברו עליו.

 

באיזו דרך אבחר כדי להרפא?

האדם הפשוט ילך לרופאים ולפרופסורים השונים (ואני לא מזלזלת בידע שלהם, רק חשוב שיידעו כי יש להם רשות לרפא רק מהבורא עצמו, והרבה מהם אפילו לא מאמינים בקיומו ואף מנסים להחליף את מקומו).

אחר יפנה לרפואה הטבעית ולכל האמצעים העומדים לרשותה: מטפלים, טיפולים אלטרנטיביים, תוספי מזון, טיפולי אנרגיה וכו', כפי שרבים מאיתנו כמטפלים עושים עם עצמנו ועם מטופלינו (ושברכה תשרה על כולנו ועל הדרך בה נבחר לטפל במטופלים, העיקר שלא נזיק). גם דרך זו היא בחירה, רק חשוב שלא נחשוב ששם הפתרון הסופי לריפוי שורשי של המחלה.

החכם מכולם יבחר באחת הדרכים הרשומות מעלה (או שלא) ולא ישכח לצרף לבחירתו דיבור, בקשה ותפילה לרופא כל בשר ומפליא לעשות – הבורא יתברך .

"כי מי שאין מאמין בהקב"ה, צריך להשתדל אחר תחבולות רבות. למשל כשצריך לרפואה צריך להשתדל אחר עשבים רבים, ולפעמים אלו עשבים הצריכים לו אינם בנמצא במדינתו, והעשבים הנמצאים אינם טובים למכתו, אבל הקב"ה טוב לכל המכות לרפאותם, והוא בנמצא תמיד… וע"י התפילה זוכה לשלום הכללי" (רבי נחמן, ליקוטי מוהר"ן תורה י"ד חלק י"א).

אין ספק שניתן לפנות לכל הרפואות הקיימות, רק חשוב לזכור לא לעשות מזה עבודה זרה ולרוץ לכל שיטת ריפוי טבעית או לא טבעית, לרוץ ממטפל למטפל ובכך לסטות מהתכלית, שהיא הבנה של רצונו יתברך מאיתנו מהי דרך התיקון בעבור נשמתנו בעולם הזה.

כל מחלה או סימפטום הפוקדים אותנו – זה מסר ישיר מהבורא לבדוק את מעשינו ולתקנם. אדם מצווה לשוב ממעשיו הרעים שפוגעים בו או בסביבתו, ולשוב לעצמו ולפנימיות שלו, על מנת לשאוב משם אמת ודעת נכונה כיצד לפעול בכל רגע ורגע בחייו בעצת הבורא ששוכן בקרבו. אם אתה חי פה – סימן שעדיין יש לך מה לתקן בנפשך.

 

מהי אמונה?

בורא עולם מנהיג כל פרט ופרט בבריאה בהשגחה פרטית ומדויקת. לכן אין שום מקרה בחייו של האדם. בכל רגע ורגע הכל מונהג מלמעלה, והבורא גוזר על האדם כל דבר שקורה לו במהלך יומו עד לפרטים הקטנים. הכי חשוב לדעת שההשגחה של הבורא היא תמיד אך ורק לטובתו של כל אחד ואחד, ולכוון אותנו לייעוד שבשבילו נבראנו.

כשאדם לא מתעורר להבין את רצון הבורא ואת הרמיזות שלו, אז מביאים עליו מצבים קשים יותר ויותר. ואם גם אז האדם לא לומד, מביאים לו מצבים שאין להם פתרון בדרך הטבע (כל הרפואות המוכרות לנו כיום), ואז אין לו ברירה אלא להישען על האמונה, שהיא נמצאת מעל הטבע (בגימטרייה "אלקים").

בד"כ, אדם בריא בנפשו מחפש תשובה לגבי ייסוריו, ורצונו לדעת למה זה קורה לו. יש תשובה אחת ויחידה לשאלה הזו, והיא – חסרון באמונה.

אם כן, אמונה היא הכוח הכי חזק שיש לאדם בנפשו, ועל מנת להוציאו לפועל צריך הוא לדבר עם הבורא על כל צרכיו, ואז לראות את השגחת הבורא בחייו, אחרת אין זו אמונה שלמה.

אם כן, אמונה = תפילה. לכל אדם יש אמונה בתוכו, גם אם יגיד: 'אני לא מאמין'. זה הרי טבוע בנפשו פנימה, ובוודאי אצל היהודי! אם הוא "לא מאמין", אז הוא בעצם מתנגד לטבעו ולחוש האמוני שבקרבו, שהבורא טמן בתוכו. אך תחילה צריך להאמין בבורא, ושהוא מחדש כל דבר בבריאה ובידו לבד לרפא כל מחלה בכל עת, ואז ניתן לראות בחוש שתפילה משנה את הטבע! התענוג הגדול ביותר שיש לבורא, הוא שילדיו מכירים בו מכוח האמונה ויוצרים עמו קשר כמו ילדים המתגעגעים לאביהם הזקן שלא ראו אותו זמן רב, ומבקשים ממנו ישירות את כל מה שליבם חפץ בו. אדם שילך בדרך זו, יראה את האמונה בחושיו ויבריא ממחלותיו.

 

ר. ל. אורפלץ היא נטורופתית N.D, מדריכת ספורט B.Ed ומנחת סדנאות לניקוי הגוף ולהרזייה. להזמנת סדנא ללא עלות חייגו 073-2221290

לרכישת הספר רזי התזונה – להתנקות, להבריא, לרזות בקלות' היכנסו להידברות שופס

תגיות:רפואהאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה