חדשות בריאות

איך משכנעים ילדים לאכול פירות וירקות? קבלו שיטה שעובדת

ניסיתם את כל השיטות האפשריות לגרום לילד שלכם לאכול מהפירות והירקות שהכנסתם אחר כבוד לביתכם, אך ללא הצלחה רבה? מחקר בנושא העלה שיטה פשוטה ויעילה שתעודד את הילדים לאכול, והרבה. שווה לנסות

  • י"א אלול התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שיטות רבות ישנן כדי לגרום לילדנו לצרוך יותר פירות וירקות, ולא כולן מצליחות. מחקר נוסף בנושא העלה שיטה פשוטה ביותר, שעל פי תוצאותיה הוכחה כיעילה עד מאוד: המפתח טמון בצלחת שעליה מוגשים הפירות והירקות.

במחקר, שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics, השתתפו 325 ילדים בגן חובה בקולורדו. הילדים קיבלו 2 סוגי צלחות בשעת ארוחת הצהריים: צלחות לבנות פשוטות וחלקות ולעומתן צלחות שעליהן הוטבעו ציורים של פירות וירקות.

"התמונות על צלחות ארוחת הצהריים עשויות להצביע על נורמה חברתית של צריכת ירקות ופירות, שתעודד התנהגות תזונתית נכונה יותר של הילדים בכיתה", הסבירה אמילי, מלניק, מחברת המחקר מאוני' קולורדו דנוור בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס.

על פי השוואה שערך צוות החוקרים, נמצא בממוצע כי ילדים שקיבלו פירות וירקות על צלחות לבנות אכלו 30 גרם ירקות. לעומת זאת כאשר אכלו פירות וירקות שהונחו על הצלחות המעוטרות, צרכו 44 גרם של ירקות. בהתאם למדידת כמות הירקות שנאכלה, גילו החוקרים כי כאשר הילדים אכלו עם הצלחות הלבנות, הם צרכו 21 גרם של ירקות, לעומת 28 גרם בעת האכילה עם הצלחות המעוטרות. לאחר מכן ערכו בדיקה של כמות הפירות, ומצאו הבדלים קטנים, אולם עדיין היה ברור כי צריכת הפירות הייתה מוצלחת יותר כאשר אכילתם נעשתה כשהונחו בצלחות המעוטרות.

"הילדים במחקר, כמו ילדים בגנים רבים", אמרה מלניק, "אכלו בסגנון הארוחות המשפחתיות שהם אוכלים בבית, מפני שזה אמור לעודד אותם לווסת את צריכת המזון שלהם, להרגיש שליטה על בחירות המזון שלהם, לזהות את רמות הרעב וללמוד על מזון". לדברי החוקרים הילדים אכלו 89% מהפירות שהוגשו לפניהם ורק 65% מהירקות.

"התנהגות תזונתית אצל ילדים קטנים משפיעה על הבחירות התזונתיות שלהם בבגרות, ובעלות השפעה ארוכת טווח על בריאותם. אם משהו פשוט כמו צלחות מעוטרות בפירות וירקות יכולות לעזור, שווה לנסות את זה", סיכמו החוקרים.

תכנים נוספים בנושא:

בריא לדעת: מה יש בפירות שהופך אותם למזון הטוב ביותר לאדם?

הדרך היעילה ביותר לשטיפת פירות: האם מהיום תנהגו אחרת?

צפו: כך תדעו להיזהר מתולעים בפירות הקיץ

תגיות:מחקרפירותירקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה