ל"ג בעומר

למה חוגגים ל"ג בעומר? 7 עובדות על ל"ג בעומר

מה פירוש השם ל"ג בעומר, מדוע חוגגים אותו? כל מה שרציתם לדעת על ל"ג בעומר

  • י"א אייר התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. פירוש השם ל"ג בעומר הוא 33 בעומר. מדובר ביום חגיגי שחל כל שנה בתאריך י"ח באייר, בעיצומם של ימי ספירת העומר. ימי ספירת העומר הם 50 יום שנספרים מהיום השני של פסח ועד לחג השבועות. ל"ג בעומר, כאמור, הוא היום ה-33 לספירת העומר.

2. שני אירועים משמעותיים אירעו בל"ג בעומר:

פסקו תלמידי רבי עקיבא למות - מגיפה קטלנית השתוללה בין תלמידי רבי עקיבא וקטלה 24,000 תלמידים כעונש על חוסר כבוד הדדי ראוי בין התלמידים. המגיפה פרצה בימים שלאחרי חג הפסח ונמשכה עד לל"ג בעומר. ביום ל"ג בעומר פסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות, ועל כן נקבע יום זה כיום שמחה.

ביום זה נפטר רבי שמעון בר יוחאי – רבי שמעון בר יוחאי היה תנא שחיבר את ספר הזוהר. ביום פטירתו רבי שמעון גילה לתלמידיו סודות תורה עמוקים, וציווה את תלמידיו לציין בכל שנה את יום פטירתו כיום שמחה. גדולי החסידות מסבירים כי ביום הפטירה של הצדיק, הארה מ"מעשיו, תורתו ועבודתו" משפיעה על חיי תלמידיו. כך, בל"ג בעומר אנו חוגגים את חייו של רבי שמעון ואת גילוי הרובד הפנימי של התורה.

3. בל"ג בעומר לא חלים דיני האבילות הנהוגים בימי ספירת העומר, ועל כן אין אומרים את קטעי ה'תחנון' שבתפילה. מלבד זאת, מותר לבצע כל מלאכה ביום זה, ללכת לעבודה, לנסוע, לכתוב ועוד.

4. בליל ל"ג בעומר נהוג להדליק מדורות, כזכר לאור התורה שגילה רבי שמעון במשך חייו, ובמיוחד ביום פטירתו. המדורות באות לסמל את האש האדירה שהקיפה את רבי שמעון בר יוחאי. סיבה נוספת להדלקת המדורות היא כהשוואה לכך שביום זה השמש לא שקעה, עד שרשב"י סיים  לגלות את כל סודות התורה הטמונות בזוהר. ביום זה נכתב ה"יתרא זוטרתא".

5. בקרב חוגים רבים נהוג לעלות לקברו של רבי שמעון במירון, שם עורכים הדלקה מרכזית וחוגגים במשך כל הלילה. מדי שנה נוהגים מאות אלפים לפקוד את הציון הקדוש.

6. כיוון שביום זה נפסקים מנהגי האבלות, נוהגים רבים לערוך במקום את טקס החלאקה, בו מספרים את שערותיו של ילד שהגיע לגיל שלוש.

7. ראוי ללמוד מספר הזוהר, שחלק גדול ממנו חובר ביום זה. 

לקריאה נוספת אודות ל"ג בעומר, לחצו כאן. 

תגיות:יהדותל"ג בעומר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה