אמונה

שבילי האמונה: להאמין שהישועה כבר מוכנה, וכשיגיע זמנה – היא תגיע

כל יום חלם פרעה את החלום, כדי שאם יוסף יגיע לדרגת האמונה הזאת, תהיה הישועה מוכנה מיד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ה' הוא כל יכול, ואין מה שיעצור ממנו להביא לנו את הישועה, אלא שלפעמים הזמן של הישועה עוד לא הגיע. עלינו לדעת שלפעמים הישועה כבר מוכנה וברגע שיגיע זמנה היא תגיע. ודוקא דרך האמונה החזקה הזו נוכל לזרז את בוא הישועה.

מסופר על הבעל שם טוב שיצא עם תלמידו לדרך, בדרך נגמרו המים. התלמיד אמר לרבי שהוא צמא, והבעל שם טוב שאל את תלמידו: האם אתה מאמין שה' יכול לשלוח לנו מים כאן במקום השמם הזה, אבל מאמין באמת? ענה התלמיד שעדיין לא לגמרי.

במשך שלושה ימים, בכל פעם שאל שוב הבעל שם טוב את התלמיד: האם אתה מאמין שה' יכול לשלוח לנו מים? וכל פעם התלמיד ענה שעדיין לא לגמרי. לאחר שלושה ימים כששאל הרבי שוב את שאלתו ענה התלמיד שכן. עתה הוא מאמין בכך באמת.

לפתע הגיע לפניהם גוי ובידו דלי מלא במים והציע להם לשתות. שאלו אותו הבעל שם טוב ותלמידו מהיכן הגיע לכאן, אמר הגוי: הבעל הבית שלי השתגע, לפני שלושה ימים הוא ציווה עלי לצאת עם דלי של מים ולתת אותו לאנשים שאפגוש בדרך, שלושה ימים אני מסתובב ללא תכלית, וכעת סוף סוף פגשתי בכם...

סיפור זה מלמד אותנו עד כמה לפעמים הישועה כבר מוכנה, אבל משום שהאמונה של האדם לא היתה חזקה מספיק, היא מתמהמהת, וברגע שהאדם יאמין באמת שה' יכול להושיע אותו – פתאום היא תבוא.

על סיפור זה הוסיף ודרש רבי פנחס מקוריץ זצ"ל, שכתוב בתורה: "ויהי מקץ שנתיים ימים ופרעה חולם חלום" (בראשית מא, א), לאחר שנתיים ימים שיוסף היה בבור פרעה חלם את חלומו – לכאורה נראה תמוה: מה הקשר בין שנתיים הימים של יוסף בבור לבין החלום של פרעה?

אומר ה"אור החיים" הקדוש: כל השנתיים האלה פרעה חלם כל יום את אותו חלום, אבל בקומו מהשינה הוא שכח ממנו לגמרי, ורק אחרי שנתיים – באותו יום הוא לא שכח את החלום. שואל רבי פנחס מקוריץ זצ"ל: מה הענין לחלום כל יום את החלום ולשכוח אותו? ועונה, שה' הכין כבר את הישועה ליוסף כבר מאז שנכנס לבור, וה' חיכה שיוסף יגיע לדרגת הבטחון המתאימה לדרגתו הגבוהה, לכן כל יום חלם פרעה את החלום, כדי שאם יוסף יגיע לדרגת האמונה הזאת, תהיה הישועה מוכנה מיד, וביום שאכן יוסף הגיע לדרגה הראויה – פרעה לא שכח את החלום, ואז קרא ליוסף שיפתור אותו ויוסף הפך למשנה למלך.

אם הישועה מתמהמהת מלהגיע, נתחזק בכך שה' הוא כל יכול ובכל רגע יכול להושיע אותנו.

אל נא ניפול בדרך לישועה, אלא נזכור שלכל נסיון יש סוף.

לרכישת ספרה החדש של הרבנית אסתר טולידאנו "שבילי האמונה" בהידברות שופס לחץ כאן

תגיות:ישועהפרעההרבנית אסתר טולדנושבילי האמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה