נטורופתיה ורפואה טבעית

מה הלחץ?! כך תורידו את לחץ הדם

חסה, עלי זית פסיפלורה וסלרי – כל השיטות להורדה יעילה של לחץ הדם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לחסה, כמו לירקות אחרים, יש משקל סגולי משל עצמה. במחקר שנערך בבית הספר למדעי הבריאות בשוודיה הוכח שאכילת חסה עשויה להוריד לחץ דם, ולסייע בשמירה על כלי הדם. החומר שנמצא בחסה הוא ניטריטים, ונבחנה בו השפעה של תוסף ניטריטים על לחץ דם של צעירים בריאים. כל משתתף קיבל במשך 3 ימים 150-250 גר' חסה עתירה בניטריטים. כעבור שלושה ימים נמדד לחץ הדם של הנבדקים, והתגלה כי חלה ירידה ממוצעת בלחץ הדם הדיאסטולי.

כמו כן, עלי זית משמשים להורדת לחץ דם כחליטה, קפסולות או טנקטורה. הם מכילים ריכוז גבוה של פלבנואידים, נוגדי חמצון רבי עוצמה שעוזרים לתחזק את כלי הדם. מחקרים מראים שחומרים שונים שמצויים בעלי זית מביאים להרפיה של השרירים בדופן העורקים, ולירידה של המתח בעורקים. כלי הדם מתרחבים, ולחץ הדם יורד.

אפשר לקחת כמות גדולה של עלי זית, לשטוף ולכסות במים, להרתיח כ-15 דקות ולסנן. לשים בכלי זכוכית ולשמור במקרר – נשמר כחודשיים. משתמשים בזה כתמצית תה – שמים קצת תמצית בכוס ומוסיפים מים רותחים. ניתן לשתות 1-2 כוסות ביום, לפי הצורך.

חשוב מאד להפחית בצריכת מלח, מפני שהוא סופח נוזלים בגוף, ונפח הדם עולה – ולכן גם לחץ הדם עולה. כמובן, מומלצת צריכת עלים ירוקים כמו עירית, שעשירה באליצין, וכמו שום ובצל, שמפחיתים את רמות הכולסטרול בדם וכן את לחץ הדם.

צמח אחר שעשוי לסייע נגד לחץ דם הוא פסיפלורה, שידועה כמרגיעה. לעיתים לחץ הדם נובע מהפרשה מוגברת של אדרנלין בדם בשל עודף מתח. הפסיפלורה מורידה את המתח והאדרנלין, ומסייעת בהורדת לחץ הדם.

מומלץ לחלוט כף של עלי פסיפלורה בכוס מים רותחים, להמתין 10 דקות ולשתות.

גם פטרוזיליה וסלרי, העשירים במינרליים מרגיעים כמו מגנזיום ואשלגן, מאזנים את לחץ הדם. מומלץ להוסיף אותם לסלט, לבישול, למרקים וכו'. אפשר להכין גם חליטה של כף עלי פטרוזיליה בכוס מים רותחים. ניתן לשתות 3 כוסות ביום.

פרופסור מיכאל אבירם, מנהל מעבדה לחקר ליפידים ברמב"ם, אומר כי המרכיב הפעיל שברימון הוא "טנינום" מסוג מסוים, אשר מונע חמצון של הכולסטרול ומעכב טרשת עורקים. הוא גם יעיל לחולים עם יתר לחץ דם, לכן שתיית כוס מיץ רימונים ביום גורמת לירידה משמעותית בלחץ הדם.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:חסהזיתפסיפלורהבריאותסלריהרבנית רחל בצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה