בריאות ותזונה

רוצים לשמור על הבריאות גם בחופש? 10 טיפים בשבילכם

איך לשמור על הבריאות גם כשההרגלים הקבועים יוצאים לחופש? קבלו 10 טיפים בסיסיים שיעשו לכם סדר

  • י"ג אב התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. אל תזלזלו בדברים קטנים. אין לכם זמן לכושר? אין בעיה, אבל לפחות קצת: השתדלו ללכת ברגל במידת האפשר, טפסו במדרגות במקום השימוש במעלית, ובצעו תרגילי כושר בבית. 5 דקות ביום.

2. שתו שתי כוסות מים לפני ספל הקפה הראשון של הבוקר. זה יסדר לכם את חילוף החומרים, יסלק את הטשטוש הזה של השינה, וינקה לכם את צינורות הדם. אם אתם ממש לא מסוגלים לוותר עדיין על הקפה עצמו, שתו אותו אחרי 2 כוסות המים. הגוף שלכם יודה לכם.

3. יש לכם אומץ? קבלו עצה נוספת: המירו את הקפה בתה ירוק. תה ירוק עוזר ללב ומכיל אנטי אוקסידנטים. שווה.

4. הימנעו מאכילה רגשית – החליפו אכילת מתוק כאשר אתם כועסים או עצובים בהליכה או ריצה בחוץ, או לחילופין בשתיית כוס מים. השתמשו באנרגית התנועה במקום אוכל, כאשר המצב רוח לא משהו.

5. רוצים לנשנש? אין בעיה, אבל לפחות בריא. הכינו בבית קערת נשנושים בריאה עם תפוחים, אגוזי מלך, צימוקים, תמרים, בננות עם שקדים. גם ירקות טריים יכולים ללכת: זה בריא, יש בזה המון ויטמינים, וכמעט בלי קלוריות.

6. הקשיבו למה שהגוף מאותת לכם. אם אתם סובלים מכאבים (ראש, בטן, פרקים, שרירים וכו') או מחוסר נוחות שלא הייתה בעבר (עייפות, חולשה, שינה לא טובה, בעיות עור, וכד'), זה סימן שהגוף מנסה לבשר שמשהו לא תקין ויש לבדוק ולברר מהו הדבר ולנסות להגיע לפתרונות.

7. כמה קל לנו למתוח על עצמנו ביקורת, אבל כדי לשמור על הבריאות ואיכות החיים שלנו – עלינו ללמוד להחמיא לעצמנו ולהעריך כל מעשה קטן שאנחנו עושים. גם אם נכשלתם, אל תלקו את עצמכם. היו שלמים עם מה שאתם אוכלים, והרגישו טוב עם זה. אמצו גישה חיובית לחיים ותראו את מה שקורה לכם כחיובי. זה ישפיע לכם על כל היום.

8. הימנעו מתרופות ללא מרשם, כמו משככי כאבים, אלא אם כן אין ברירה כמובן ומדובר על מצב ייחודי וספציפי. תרופות אלו הן לא תמימות כפי שנדמה לנו לפעמים, ובצריכה קבועה יכולות להזיק למערכת העיכול ושאר מערכות הגוף.

9. כאשר אתם מכניסים פעולת בריאות לסדר היום, עשו זאת לא ממקום של הכרח, אלא ממקום שאתם יודעים שהדבר טוב לכם ויכול לשפר את הבריאות שלכם.

10. קמתם בבוקר? חייכו. למדו את המוח שלכם לחייך. לא תאמינו כמה דברים טובים יש לנו, ואנחנו רק צריכים ללמוד לשים לב אליהם.

 

כיצד שמירה על בריאות הגוף מהווה חלק מעבודת השם? הרב זמיר כהן מסביר את יחס היהדות לשמירת הבריאות:

 

תגיות:החופש הגדולבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה