חדשות יהדות

גם אתם נחרדתם מהאסונות האחרונים? זוהי הדרך למנוע אותם

מדוע בכל שנה, בימי בין הזמנים, מתרחשות טרגדיות חדשות ומצמררות, ומה ביכולתינו לעשות כדי למנוע אותם? קראו את דברי גדולי ישראל

  • כ' אב התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כותרות החדשות בימים האחרונים גורמות לכאב לב של ממש: שבעה בני משפחה נפגעו בתאונת דרכים חזיתית ונפצעו באורחים שונים; פעוטה בת שנתיים נפלה מתחת לגשר רידינג ומצבה קשה; נער בן 15 קפץ לירדן ונפצע באורח אנוש; לאחר מכן נפטר מפצעיו, תינוקות ופעוטות נלקחים מעמנו באורח מחריד; במקביל, טרור העפיפונים נמשך ביתר שאת ופתרון לא נראה באופק; אנשים צעירים הולכים לעולמם במיטב שנותם ומותירים משפחות שבורות.

"בין הזמנים היא תקופה מועדת לאסונות" – חזרו והתריעו גדולי ישראל בדורות האחרונים. הם הוסיפו ואמרו שכאשר לימוד התורה בעולם מתמעט, יש בכך סכנה גדולה לעולם כולו וליושביו.

אתמול אמר גרשון אדלשטיין כי "בבין הזמנים מסוכן יותר וקורים אסונות כי יש פחות תורה. צריך לדעת שלימוד התורה מגן על כולם".

הרב זמיר כהן מסביר את החשיבות העצומה בקביעת עיתים לתורה. אל תחמיצו:

באותו אופן, לפני עשרות שנים בזמן 'מלחמת ההתשה', היו ישיבות שקיצרו במעט את בין הזמנים, והקדימו את תחילת הזמן.

את שיעור הפתיחה המוקדם, הגיע למסור הרב יחזקאל אברמסקי זצ"ל, מגדולי עולם התורה והמוסר. בתום השיעור, פנה לתלמידים ותיאר את אשר עבר עליו בחודש האחרון: "אינכם יודעים איזו תקופת פחד  וחרדה עברה עלי בחודש האחרון... חודש שלם ישבתי ורעדתי. בסואץ יושבים חיילים ונופלים פגזים, חייהם בסכנה – ובני הישיבות הקדושות שתורתם מגינה על החיילים, יצאו לבין הזמנים... דעו לכם, החרדה הקשתה עלי גם את שמחת החג. עמדתי וספרתי את הימים עד לחזרת בני הישיבות ללימודים. אין לתאר את שמחתי ביום שהחלו ללמוד בכמה ישיבות".

הוסיף הרב אברמסקי ואמר: "יודע אני, שלא כל התלמידים שבתו מלימודיהם. נכון, יש לעזור בבית בהכנות ליום טוב, זוהי מצווה שבגופו ממש ואין ערוך לשכרה, ולמרות זאת היו רבים מבני הישיבה שניצלו כל רגע פנוי ללימוד. ברצוני לומר בפני אותם הלומדים את דברי הירושלמי בברכות (פ"ט, ה"ה): 'אם ראית את הבריות שנתייאשו ידיהן מן התורה – עמוד והתחזק בה, ואתה נוטל שכר כנגד כולן'. אותם בחורים שלמדו בימי בין הזמנים - תורתם היא שהגנה על הארץ, ומגיני הארץ - נוטלים אתם שכר כנגד כל לומדי התורה כולם", אמר הרב אברמסקי.

הבה נתחזק בלימוד התורה. כל אחד יודע ומכיר כיצד ביכולתו להרבות תורה בעולם. בכך נמנע בס"ד את האסונות הבאים, וה' ירפא את שבורי עמו וישלח להם ישועה ונחמה במהרה.

הרב זמיר כהן במסר מיוחד על השתתפות בשיעורי תורה. צפו:

 

תגיות:תורהאסונותבין הזמנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה