חדשות בארץ

דיוויד פרידמן הגיע לניחום אבלים ביישוב אדם, דרמה בנתב"ג

בנו של משה פייגלין הודח משירות קרבי, תאונות עבודה ברחבי הארץ, וקולות אחרים בעדה הדרוזית המביעים תמיכה בחוק הלאום. כל מה שחשוב לדעת

  • י"ח אב התשע"ח
אא

בטחוני

בלוני התבערה המשוגרים מרצועת עזה המשיכו גם היום לחולל נזקים בעוטף עזה. משעות הבוקר פרצו לפחות 14 שריפות ביישובי העוטף כתוצאה מבלוני התבערה. גורמי הכיבוי טוענים גם היום כי מספר השריפות שנגרמו מבלוני התבערה נמוך יותר.

אמצעי תקשורת פרו-חמאסיים העלו לרשת סרטון המדגים את הקלות בה הפלסטינים מפריחים לאוויר את אמצעי הטרור המעופף.

מקורות בעזה מדווחים כי חיילי צה"ל ירו הערב לכיוונם של ארבעה פלסטינים ממזרח למחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז הרצועה על מנת להרחיקם מגדר המערכת. אחד מהם נפצע באורח קשה, ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני.

אבי פייגלין, בנו של חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, המשרת כקצין בחטיבת "כפיר" הודח משירות קרבי ונשפט למאסר על תנאי. הסיבה: פייגלין פרסם פוסט בפייסבוק בו הצהיר כי יסרב פקודה בכל סיטואציה בה יידרש להכיל הפרות סדר, ואף קרא ללוחמים לסרב פקודה במקרים אלו: "החיים שלי ושלכם לא שווים את שמיכת המוסריות שאיתה [הרמטכ"ל גדי] אייזנקוט נרדם בלילה", כתב. דובר צה"ל הגיב: "צה"ל רואה בחומרה ומגנה כל קריאה של חיילים לסירוב פקודה. לאחר בירור הנושא, החליטו מפקדיו של החייל להעמידו למשפט בגין קריאה לסירוב פקודה. כמו כן הוחלט שאין מקום להמשך שירותו כלוחם".

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" טען היום כי קצין בצבא לבנון נעצר לפני שלושה שבועות בחשד לשיתוף פעולה עם ישראל. על פי הדיווח, הקצין חשוד כי שחרר עצורים ומחק שמות של אנשים שנדרשו לחקירה בגין חשדות לשיתוף פעולה עם ישראל, כל זאת תמורת תשלום כספי גבוה. בפרשה ישנם גם עצורים נוספים.

 

מדיני

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, המשיך גם היום במאמציו הדיפלומטיים באזורנו. מלאדנוב הגיע לרמאללה כדי לסייע, בין היתר, בקידום הפיוס בין פת"ח והחמאס, תהליך פוליטי שהצלחתו תשליך גם על המתח בדרום בין ישראל והחמאס. מלאדנוב כתב בחשבון הטוויטר שלו כי שיחותיו ברמאללה נועד "להקל את המתחים, לפתור את הסוגיות ההומניטריות [ברצועה] ולתמוך בחזרתה לעזה של הממשלה הפלסטינית [מטעם הרשות]".

ובאותו עניין: משלחת חמאס בראשות סגן מנהיג הארגון ברצועה, ח'ליל אל-חיה, יצאה לקאהיר כדי לדון בהסכם הפיוס עם משלחת פת"ח הנמצאת בבירה המצרית כבר מאתמול. דיווחים שונים טוענים כי הצדדים קרובים לסגור עסקה.

שגריר מצרים בישראל, חאזם ח'יירת, סיים את תפקידו הדיפלומטי בישראל לאחר שנתיים וחזר בסוף השבוע שעבר לקאהיר. מצרים תמנה בקרוב שגריר חדש בישראל. גם שגריר ירדן בישראל, וליד עבידאת, סיים את כהונתו וחזר לעמאן.

 

בארץ

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הגיע הבוקר לניחום אבלים בבית משפחתו של יותם עובדיה הי"ד ביישוב אדם שבחבל בנימין. עובדיה נרצח בפיגוע הדקירה שבוצע ביישוב ביום חמישי בערב על ידי מחבל מהכפר כובר. השגריר הביע בפני בני המשפחה תנחומים בשמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר להם: "ארצות הברית איתכם, אתם לא לבד". בצאתו מבית המשפחה אמר פרידמן: "אין מילים אשר יכולות לתאר את הרשע והברבריות של מעשה טרור זה". להרחבה לחץ כאן

בנמל התעופה בן גוריון הוכרזה לפני הצהריים כוננות חירום מדרגה 2, וזאת לאחר שמטוס נוסעים של חברת "וויזאייר" עשה את דרכו בחזרה לשדה לנחיתת חירום בשל תקלה טכנית במנוע. אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, חובשים ופרמדיקים של מד"א הוזעקו לנתב"ג, ובתי החולים "תל השומר" ו"אסף הרופא" נכנסו לכוננות. המטוס – מדגם איירבוס 320 – המריא לריגה בירת לטביה כשעל סיפונו 182 נוסעים. בחסדי שמיים, נחיתת החירום הסתיימה בהצלחה. לכל הנוסעים שלום.

וגם זאת היום בנתב"ג: ארבעה מבוגרים וילד בן 5 נפגעו לפנות ערב מכיס אוויר במהלך נחיתת מטוס בשדה התעופה. הילד נפגע בראשו באורח קל, והמבוגרים סבלו מסחרחורת. הנוסעים, שחזרו בטיסה מאוסטריה, טופלו על ידי צוות רפואי בשדה התעופה ולא נזקקו לפינוי.

המשטרה עצרה היום פלסטינית נוספת, שלישית במספר, החשודה במעורבות בהצתת המלונית ברחוב הנביאים בירושלים. בית משפט השלום בעיר האריך את מעצרה עד ליום חמישי. 

בהצתה, שאירעה ביום שישי לפנות בוקר, נפגעו ארבעה בני משפחה. המשטרה חושדת כי פלסטיני תושב מזרח ירושלים שעבד במלון ופוטר מעבודתו הצית את המקום כנקמה על פיטוריו. אתמול נעצר חשוד נוסף, תושב מזרח ירושלים בן 22, בחשד למעורבות בהצתה.

רצף של תאונות עבודה היום ברחבי הארץ. פועל בניין בן 22 נפל מגובה של שבע קומות באתר בנייה בקרית ים. מצבו קשה. בהוד השרון פונה פועל בן 38 לבית חולים עם פגיעות ראש וגפיים לאחר שנפל מגובה של שבעה מטר. ביהוד נפצעו שני פועלים באתר בנייה ופונו לבתי החולים בילינסון ותל השומר.

סערת חוק הלאום: פורום רבי ניצבים וניצבים בדימוס קורא לממשלה לתקן את חוק הלאום "באופן שייתן ביטוי הולם למעמדם של בני העדה הדרוזית". על המכתב חתומים שמונה מפכ"לי משטרה לשעבר ו- 70 ניצבים בדימוס.

בתוך כל הקולות הנשמעים בקרב גורמים בעדה הדרוזית נגד חוק הלאום, אתר "מידה" מפרסם היום כתבה ובה קולות שונים, המצטרפים לשר התקשורת (הדרוזי) איוב קרא ומביעים תמיכה בחוק. אחד המרואיינים לכתבה הוא סאמר סעיד ביראני, חבר מועצת דלית אל כרמל. ביראני טוען כי בימים האחרונים הוא ודרוזים נוספים התומכים בחוק הלאום חווים סתימת פיות מצידם של דרוזים אחרים המתנגדים לחוק. ביראני מוסיף כי הוא אומר את דעתו של "הרוב הדומם מקרב העדה הדרוזית": "איימן עודה וחנין זועבי חוגגים [מהסערה סביב החוק]. השמאל לצערי גם עלה על הפטנט ומשתמש באהבה של הדרוזים למדינה כדי לסכסך בין הדרוזים לימין... רק עיוור לא מבין שיש פה קמפיין פוליטי".

תגיות:נתב"גדרוזיםחוק הלאוםתאונות עבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה