חדשות בארץ

תמימי שוחררה מהכלא, ארדואן התקשר לברך

נתניהו תקף את השמאל, הרצוג התפטר מהכנסת, הכנסת תתכנס לדיון פגרה מיוחד על חוק הלאום, ואסון כבד בנתניה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

עהד תמימי, הצעירה הפלסטינית שתועדה בדצמבר 2017 כשהיא סוטרת לחייל צה"ל ובועטת בו, שוחררה הבוקר מכלא השרון לאחר שמונה חודשי מאסר. אמה של תמימי, שהורשעה יחד איתה, שוחררה אף היא מהכלא.

כצפוי, שחרורה של תמימי הפך לחגיגה של ממש בשטחי הרשות הפלסטינית. בפגישה שקיים בלשכתו ברמאללה עם תמימי ובני משפחה, הצהיר יו"ר הרשות אבו מאזן כי "עהד מהווה מודל עבור המאבק הפלסטיני לחופש ולעצמאות ולהקמת מדינתנו הפלסטינית העצמאית". אבו מאזן הוסיף כי "ההתנגדות העממית בדרכי שלום היא הנשק הטוב יותר להתמודד מול היהירות של הכיבוש ולהמחיש את הברבריות שלו בפני העולם כולו". להרחבה לחץ כאן

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הצטרף גם הוא לחגיגה. סוכנות הידיעות הטורקית "אנאדולו" דיווחה כי ארדואן טלפן לתמימי כדי לברכה על שחרורה ושיבח אותה על "אומץ הלב והעמידה האיתנה" שהפגינה בתקופת מאסרה. ראש ממשלת לבנון, סעד אל-חרירי, ניצל אך הוא את המאורע כדי לגזור קופון פוליטי: הוא פרסם בחשבון הטוויטר שלו ברכות ל"נערה האמיצה לרגל צאתה לחופשי... ולכל העם הפלסטיני הגיבור".

שני פלסטינים פעילי "החזית העממית" בני 26 ו- 24 נהרגו הלילה (ראשון) ב"תאונת עבודה" בבית הקברות של ג'בליה. התקשורת הפלסטינית דיווחה בתחילה כי מותם נגרם כתוצאה מתקיפת מזל"ט של חיל האוויר. דובר צה"ל בערבית, אביחי אדרעי, הכחיש וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שוב ושוב מספרים לכם שקרים, חצאי אמיתות. במקום להגיד את האמת ולספר לכם מה באמת קרה בבית הקברות בג'בליה, מעדיפים להאשים אוטומטית את ישראל".

כוחות חיל הים עצרו ספינה שהפליגה מאירופה במטרה לשבור את הסגר הימי על רצועת עזה. על הספינה היו 22 בני אדם. פעילות כוחות צה"ל לעצירת הספינה הסתיימה ללא אירועים חריגים, והספינה הובלה לנמל אשדוד. דובר צה"ל מסר כי "הספינה הייתה במעקב ונתפסה בהתאם לדין הבינלאומי. הכוחות הבהירו לספינה כי היא מפרה את הסגר וכי ניתן להעביר כל ציוד הומניטרי לעזה דרך נמל אשדוד".

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים דיון הערכת מצב בפיקוד הדרום. בהערכת המצב השתתפו הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הדרום, מתאם פעולות הממשלה בשטחים והשב"כ. לאחר הפגישה ציין ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "צה"ל מוכן לכל תרחיש".

בלוני התבערה המשיכו גם היום לרחף בשמי עוטף עזה. משעות הבוקר נגרמו שבע שריפות כתוצאה מטרור ההצתות הפלסטיני.

 

מדיני/פוליטי

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, עדיין לא התייאש מהסיכוי להשיג רגיעה בין ישראל והחמאס. מלאדנוב הגיע לקאהיר ונפגש עם ראש המודיעין עבאס כאמל ושר החוץ המצרי סאמח שוכרי.

ערוץ "כאן 11" פרסם הערב כי מלאדנוב הציג תוכנית נרחבת להסדרה ברצועת עזה. התוכנית כוללת הפסקת אש מוחלטת בגבול, מתן הקלות לתושבי הרצועה הכוללות את פתיחת המעברים וקידום פרויקטים בתחומי התשתיות שינוהלו על ידי האו"ם. בישראל הבהירו למלאדנוב כי "הפסקת הטרור זה הצעד הראשון שצריך להיות מיושם, בלי זה אין על מה לדבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום בחריפות חוגים בשמאל, שיצאו נגד חוק הלאום שאושר בכנסת לפני שבוע וחצי. נתניהו הבהיר, בפתח ישיבת הממשלה, כי החוק החדש, הקובע כי מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, אינו פוגע בשוויון הזכויות האישי שמגיע לכל אזרח ואזרח במדינה: "ההתקפות [בהקשר לחוק] שהגיעו מחוגי השמאל המגדיר את עצמו כציוני הן אבסורדיות וחושפות את השפל שאליו הידרדר השמאל... השמאל הישראלי צריך לעשות חשבון נפש". בפגישה שקיים לאחר מכן עם ראשי מועצות דרוזיות אמר נתניהו כי צוות שיוקם בראשות ראש הסגל יואב הורוביץ יגיש "המלצות לפעולות" לחיזוק הקשר עם הדרוזים. להרחבה לחץ כאן

יצחק הרצוג, שייכנס בקרוב לתפקידו החדש כיו"ר הסוכנות היהודית, הגיש את מכתב התפטרותו מהכנסת. הרצוג ניצל את ההזדמנות כדי התייחס לחוק הלאום: הוא קרא לממשלה "להחזיר את השד לבקבוק ולתקן את חוק הלאום ברוח מגילת העצמאות שהעניקה שוויון מלא לכלל אזרחיה".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין החליט לכנס את מליאת הכנסת לדיון פגרה מיוחד על חוק הלאום. ההחלטה התקבלה לאחר ש- 25 חברי אופוזיציה חתמו על בקשה לכינוס מיוחד. הדיון יתקיים ב- 8 באוגוסט.

ראש הממשלה נתניהו ייצא ביום שני הבא לביקור מדיני בקולומביה. במהלך הביקור הוא ייפגש עם מספר ראשי מדינות.

 

בארץ

בית המשפט המחוזי בלוד גזר 18 שנות מאסר על עלאא עאסי, פלסטיני תושב העיירה בית ליקיא שבדרום השומרון, שהורשע בהריגתו של החקלאי דוד בר קפרא הי"ד לפני שלוש שנים. בנוסף הוא חויב לשלם פיצוי בסך 180 אלף שקלים לאלמנתו של בר קפרא. בן דודו של עאסי, מוג'אהד עאסי, שעבד בעבר אצל החקלאי המנוח והוא שיזם והוביל את תקיפתו, הורשע ברצח; גזר דינו יינתן במועד אחר. להרחבה לחץ כאן

תושב מזרח ירושלים בן 22 נעצר בחשד למעורבות בהצתת מלון הדירות ברחוב הנביאים בירושלים ביום שישי לפנות בוקר. הוא מצטרף לתושב מזרח ירושלים שעבד במלון ופוטר מעבודתו, שנעצר בחשד כי הצית את המקום כנקמה על פיטוריו. שיפור קל חל במצבם של האם ושני ילדיה שנפגעו בשריפה, והם מורדמים ומונשמים ביחידות לטיפול נמרץ בבית החולים "שערי צדק". מצבו של אב המשפחה ממשיך להיות קשה מאוד: הוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים "שיבא" בתל השומר.

אסון בנתניה: ילדה בת חמש נפלה מהקומה התשיעית בבניין רב קומות ברחוב איכילוב בעיר. כוחות ההצלה שהגיעו למקום קבעו את מותה.

הטרגדיה בנתניה מצטרפת לאסון שהתרחש לפני שלושה ימים (בלילה שבין חמישי לשישי), כאשר אילון שלו-אמסלם בן 13 מצא את מותו מפגיעת רכב ברחוב אבן גבירול בתל אביב. בתאונה נפצע גם חברו של אילון, דניאל חכימי, באורח בינוני. הנהג הפוגע, בן 23, נהג ברכב כשבדמו כמות אלכוהול גבוהה בהרבה מהמותר. ערוץ הרדיו "כאן ב'" חשף, כי הוריו של הנהג שלחו מכתב לקרוביו של אילון ז"ל ובו הביעו את כאבם העמוק על האסון ואת העובדה שמאז התאונה "הם חשים שעולמם חרב עליהם". ההורים כותבים עוד כי "כיהודים מאמינים אנחנו דואגים לאילון היקר ולנשמתו הטהורה, והחלטנו להקים עמותה לעילוי נשמתו שתיקרא 'נר אילון' על שם הנער היקר אילון ז"ל. הגמ"ח יהווה עזרה עזרה לנזקקים בתחומים שונים". הם מוסיפים כי "המשפחה החליטה ללמוד פרק משניות כל יום לעילוי נשמתו של הילד במשך כל השנה. ובזה נקווה כי המשפחה היקרה תמצא נחמה ויפוג מהם מעט מהצער הנורא".

הדלק יתייקר בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי. ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעלה 6.57 ש"ח לליטר – עלייה של 8 אגורות לעומת החודש הקודם. התוספת עבור שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר, כולל מע"מ.

 

בעולם

מהדי כרובי ומיר-חוסיין מוסווי, ממנהיגי האופוזיציה הרפורמיסטית באיראן, צפויים להשתחרר ממעצר הבית בו הם נתונים. כך טענו היום בני משפחתם. כרובי ומוסווי התמודדו בבחירות לנשיאות ב- 2009 מול הנשיא המכהן דאז, מחמוד אחמדי-נז'אד. אחמדי-נז'אד ניצח בבחירות, והשניים הובילו את התנועה הירוקה שטענה כי הבחירות זויפו. המחאה דוכאה בכוח רב על ידי המשטר, וב- 2011 הושמו כרובי ומוסווי במעצר בית. בנו של כרובי, חוסיין, אמר היום כי את ההחלטה על שחרורם של אביו ומוסווי קיבלה המועצה האיראנית לביטחון לאומי. ההחלטה מותנית בהסכמתו של מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'מאנאי.

רעידת אדמה בעוצמה 6.4, שהורגשה באינדונזיה, הביאה למותם של 10 בני אדם לפחות ולפציעתם של עשרות נוספים. מוקד הרעש היה באי לומבוק, מזרחית לאי באלי. נזק רב נגרם למבנים באזור, ונמשכים החיפושים אחרי בני אדם שנלכדו תחת ההריסות.

תגיות:איראןיצחק הרצוגאינדונזיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה