חדשות בארץ

עהד תמימי שוחררה מהכלא ונפגשה עם אבו מאזן

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר בפגישה: "ההתנגדות העממית בדרכי שלום היא הנשק הטוב ביותר נגד הכיבוש"

חוגגת: תמימי (צילום: Flash90)חוגגת: תמימי (צילום: Flash90)
אא

עהד תמימי, הצעירה הפלסטינית שתועדה בדצמבר 2017 כשהיא סוטרת לחייל צה"ל ובועטת בו, שוחררה הבוקר מכלא השרון לאחר שמונה חודשי מאסר.

תמימי בת ה- 17 הורשעה בתקיפת קצין וחייל צה"ל, בהפרעה לחייל ובהסתה. היא נידונה לשמונה חודשי מאסר ולקנס של 6,000 שקלים, בהסדר טיעון שהושג עם הפרקליטות הצבאית. במסגרת ההסדר, נמחקו מכתב האישום אירועי תקיפה נוספים והשלכות אבנים אותן ביצעה. בחודש שעבר דחתה ועדת השחרורים של בתי הסוהר את בקשתה של תמימי לשחרור מוקדם. הוועדה קבעה, בהסתמך על חוות דעת של השב"כ ועל העובדה שתמימי לא הביעה חרטה על מעשיה, כי שחרורה המוקדם עלול ליצור סיכון בטחוני.

אמה של תמימי, נרימאן, נידונה יחד איתה לשמונה חודשי מאסר לאחר שהורשעה בסיוע לתקיפת חייל, בהסתה ובהפרעה לחייל. היא שוחררה היום יחד עם בתה. השתיים חזרו לביתן בכפר נבי סאלח שליד רמאללה, והבת מיהרה להצהיר: "אני אוסיף ללכת בדרך זו ואני מקווה שכולם ינהגו כך".

כצפוי, שחרורה של תמימי הופך לחגיגה של ממש לא רק בכפרה אלא ברשות הפלסטינית בכלל. היא הגיעה לקברו של יאסר ערפאת במוקאטעה ברמאללה והניחה עליו זר. לאחר מכן נכנסה לפגישה עם יו"ר הרשות בלשכתו. במהלך הפגישה המחויכת, בה השתתפו בני משפחת תמימי ובכירים פלסטיניים נוספים, הצהיר אבו מאזן כי "עהד מהווה מודל עבור המאבק הפלסטיני לחופש ולעצמאות ולהקמת מדינתנו הפלסטינית העצמאית". סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופ"א דיווחה כי אבו מאזן הוסיף ואמר: "מודל ההתנגדות העממית בדרכי שלום מוכיח לעולם כי עמנו הפלסטיני עומד איתן על אדמתו, דבק בעקרונותיו ומגן עליהם. ההתנגדות העממית בדרכי שלום היא הנשק הטוב יותר להתמודד מול היהירות של הכיבוש ולהמחיש את הברבריות שלו בפני העולם כולו".

תגיות:אבו מאזןהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה