חדשות בארץ

נתניהו בתגובה לסערת חוק הלאום: השמאל צריך לעשות חשבון נפש

ראש הממשלה תקף חוגים בשמאל שיצאו נגד החוק החדש וטען כי אין בו דבר שפוגע בזכויותיהם של הדרוזים כאזרחים שווים

נתניהו בפגישה עם ראשי מועצות מהמגזר הדרוזי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו בפגישה עם ראשי מועצות מהמגזר הדרוזי (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (ראשון), בפתח ישיבת הממשלה, על הסערה שמעורר חוק הלאום בקרב גורמים בשמאל מחד ובקרב הציבור הדרוזי מאידך.

נתניהו תקף בחריפות רבה את הביקורת שנשמעת משמאל על החוק, שאושר לפני שבוע וחצי בכנסת. הוא הבהיר כי החוק, הקובע כי מדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, אינו פוגע בשוויון הזכויות האישי שמגיע לכל אזרח ואזרח במדינה. הוא ציין כי שוויון הזכויות האישי בא לידי ביטוי בשורה של חוקים, בעוד "את זכויות הלאום של העם היהודי בארצו מעולם לא קבענו בחוק יסוד – עד עתה".

ראש הממשלה פירט את מרכיביו של החוק החדש והוסיף: "ההתקפות [בהקשר לחוק] שהגיעו מחוגי השמאל המגדיר את עצמו כציוני הן אבסורדיות וחושפות את השפל שאליו הידרדר השמאל... השמאל הישראלי צריך לעשות חשבון נפש. הוא צריך לשאול את עצמו מדוע מושג יסוד של הציונות – מדינת לאום יהודית של עם ישראל בארצו – הפך אצלו למושג גס, למלה גסה, לעיקרון שיש להתבייש בו. אנחנו לא מתביישים בציונות".

נתניהו התייחס למחאות המגיעות מתוך גורמים בעדה הדרוזית, המביעים את כעסם על החוק וטוענים כי הוא הופך אותם לאזרחים סוג ב': "נוגעים לליבי רחשי ליבם של אחינו ואחיותינו בני העדה הדרוזית. אני רוצה לומר להם: אין בחוק הזה דבר שפוגע בזכויותיכם כאזרחים שווים של מדינת ישראל, ואין בו דבר הפוגע במעמד המיוחד של העדה הדרוזית בישראל.עם ישראל, ואני בתוכו, אוהב ומוקיר אתכם. אנו מעריכים מאוד את השותפות ואת הברית בינינו". הוא ציין כי הוא מצוי בימים האחרונים בהידברות עם ראשי העדה "כדי למצוא פתרונות שיענו לתחושות ויתנו ביטוי לשותפות המיוחדת בינינו".

[צילום וידאו מתוך ישיבת הממשלה: עומר מירון ובן פרץ, לע"מ]

בישיבה של שרי הליכוד, שהתקיימה לפני ישיבת הממשלה, קרא נתניהו לשרים שלא להתנצל על חוק הלאום: "יש התרסה מתמדת נגד חוק הלאום. השיח חד צדדי", אמר, "הדיונים באולפני הטלוויזיה רדודים ומלווים בשיח של בורות. אל תתנצלו. הילחמו על האמת".

נתניהו המשיך גם היום במגעים עם נציגים של העדה הדרוזית, בהם פתח בשבוע שעבר. בפגישה שקיים עם ראשי מועצות מהמגזר הדרוזי, אמר נתניהו כי "ישנם ניסיונות בלתי פוסקים לבטל את הגדרתה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי". הוא הדגיש שהחוק נועד "להבטיח שישראל תישאר מדינת הלאום של עמנו - זאת תכלית הקיום של המדינה". נתניהו חזר על עמדתו לפיה "החוק לא גורע כהוא זה מזכויות הפרט של אף אחד; הוא נועד לעשות את האיזון המשפטי הדרוש שהגיע הזמן לעשותו על מנת להבטיח את צביונה של מדינת ישראל". ראש הממשלה אמר לבני שיחו כי הם מתארים "תחושות אמיתיות": "אנחנו נדרשים לפתרון", הוסיף, "אני אמשיך בהתייעצויות, נקים צוות בראשות ראש הסגל יואב הורוביץ ונביא בהקדם המלצות לפעולות שיחזקו את הקשרים החשובים בינינו".

תגיות:חוק הלאוםדרוזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה