חדשות בארץ

רוצחו של החקלאי דוד בר קפרא הי"ד נידון ל- 18 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בלוד הרשיע את עלאא עאסי, תושב בית ליקיא בן 25, בהריגה בלבד ולא ברצח

דוד בר קפרא הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)דוד בר קפרא הי"ד (התמונה באדיבות המשפחה)
אא

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (ראשון) עונש של 18 שנות מאסר בפועל ושנת מאסר על תנאי על עלאא עאסי, פלסטיני תושב העיירה בית ליקיא שבדרום השומרון. עאסי הורשע בהריגתו של החקלאי דוד בר קפרא הי"ד לפני שלוש שנים. בנוסף הוא חויב לשלם פיצוי בסך 180 אלף שקלים לאלמנתו של בר קפרא. בן דודו של עאסי, מוג'אהד עאסי, שעבד בעבר אצל החקלאי המנוח והוא שיזם והוביל את תקיפתו, הורשע ברצח; גזר דינו יינתן במועד אחר.

כתב האישום שהוגש נגד בני הדודים מגולל את המסכת האכזרית שהובילה לרציחתו של בר קפרא בן ה- 70 ב- 24 ביוני 2015. השניים, שנכנסו שלא כדין לישראל, הגיעו אל הכרם שבבעלות בר קפרא ודרשו ממנו כסף. משלא נענה לתביעתם, הם היכו אותו בחוזקה בראשו ובכל חלקי גופו, בידיהם ובאמצעות מקל, עד שאיבד את הכרתו. בר קפרא נפצע באורח אנוש ולאחר מספר שעות נפטר בבית החולים "אסף הרופא".רצ

שני הרוצחים נעצרו על ידי כוחות הביטחון כשלושה שבועות לאחר הרצח. החקירה שניהל שב"כ התבססה על ההנחה כי מדובר ברצח על רקע לאומני, אך בסופה הסיקו חוקרי השב"כ והמשטרה כי מדובר בשוד שהסתבך וכי המניע לרצח היה פלילי. על אף שכתב האישום שהוגש נגד עלאא עאסי ייחס לו עבירת רצח, בית המשפט הרשיע אותו לפני שלושה חודשים בהריגה בלבד.

בני משפחתו של בר קפרא, שטענו כל העת כי אביהם נרצח על רקע לאומני, הגיבו בכאב ובזעם על גזר הדין: "לצערנו, הרוצח הורשע בהריגה בלבד והוא עתיד להשתחרר לאחר ניכוי שליש ממאסרו בעוד 10 שנים, בשנות ה- 30 לחייו. זהו מסר בעייתי שפוגע קשות בהרתעה מפני מעשים פליליים. האמת היא אחת: שני פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים שמוכרים למשטרה לאחר שזרקו על חיילי צה"ל בקבוקי תבערה, רצחו יהודי מבוגר ללא כל סיבה ומבלי שגנבו דבר. דינם של שני המחבלים לבלות את המשך חייהם מאחורי סורג ובריח. נמשיך להיאבק על כבודו של אבינו עד להכרה במקרה כאירוע לאומני".

תגיות:בית משפטמאסר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה