חדשות בארץ

התעקש על הכשרות, ולקח מקום ראשון: חרדי זכה בתחרות השפים הארצית

שף חרדי צעיר מקריית גת זכה לאחרונה בתחרות שפים ארצית - שבפעם הראשונה בתולדותיה הפכה לכשרה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השבוע נערכה אחת התחרויות היותר מבוקשות ופופולריות בעולם הקולינרי - תחרות שפים ארצית בבית הספר 'דן גורמה' בתל אביב. עד כה התחרות כללה בישולים שאינם כשרים ומנעה מכל המתמודדים שומרי הכשרות להציע את מועמדותם, אלא שלרגל ציון חגיגות 70 שנה למדינה החליטו מארגני התחרות להפוך אותה לכשרה, בפעם הראשונה בתולדותיה. 

מכיוון שכך יכול היה השף החרדי חיים בורנשטיין מקריית גת - להשתתף בה. בורנשטיין, שעובד כשף פרטי באירועי בוטיק ונמצא במקצוע מזה שמונה שנים, תמיד חלם להביא לידי ביטוי את היכולות הקולינריות שלו - אך מפאת בעיית הכשרות, לא יכל להשתתף בתחרות זו ובדומותיה. לדבריו, בעבר קיבל פנייה מהפקה של תוכנית בישול להשתתף בה, אך גם הפעם נאלץ לוותר בשל עניין הכשרות. "כששמעתי שהתחרות כשרה ידעתי שעכשיו זו ההזדמנות שלי לבוא ולתת את כל מה שיש לי להציע על הצלחת", אמר. 

לא רק שבורנשטיין הרשים את השופטים במנותיו המגוונות והייחודיות, הוא הצליח לעמוד בכל חמשת הסבבים של התחרות ולקטוף את המקום הראשון בקלות. מהתחרות הוא יצא כשבידו שתי מדליות זהב, וגביע. 

ואיך הגיבו המתמודדים בתחרות לעובדה שהוא החרדי היחידי שלקח בה חלק? "אני מרגיש שעצם זה שאנשים ראו שף חרדי עם כיפה וציציות מבצבצות, שמגיע ומקבל את הגביע וזוכה במקום ראשון מתוך 50 מתמודדים - זה היה בשבילי התרגשות גדולה לקדש שם שמיים ברבים".

יו"ר האיגוד הישראלי לשפים וקולינריה icca מר קובי מזרחי, אמר כי בורנשטיין הוא שף מוכשר שמצפה לו עתיד מזהיר. "יצא לי ללוות אותו מקצועית בכמה אירועים שהוא עשה, ואני בטוח שהוא עוד יגיע רחוק", הוא מסכם. 

תגיות:תחרותשפיםחרדיםכשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה