הורים וילדים

משוואות מתמטיות בחופש: איזה ילד שווה יותר?

למה הילד שלך לא מגיע להישגים כאלה? למה נראה שאצל שאר בני המשפחה הדברים זורמים על מי מנוחות, ורק אצלך הדברים הולכים קשה כ"כ? את מרגישה מובסת.

  • י"ד אב התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשנמצאים עמוק בתוך החופש, אין טעם לדבר על משהו אחר. כל אחד מתעניין אצל השני, אולי קיים עוד פארק שהוא לא מכיר ושיוכל לבלות בו עם משפחתו. ואם כבר בילוי משפחתי מחוץ לבית, אז שיהיה כבר עם כמה משפחות יחד, אחים ואחיות עם משפחותיהם. זה טוב לגיבוש משפחתי, זה טוב כדי שבני הדודים יכירו זה את זה.

ואם זה כ"כ טוב, האם יש לי משהו לחדש?

הנה כמה דברים לתשומת לבנו.

  1. נפגשים בחיק הטבע, משפחות-משפחות. במשפחות גדולות המפגשים האלה נדירים יחסית. לפגוש את הגיסה אחרי כ"כ הרבה זמן! לפגוש את האחיינים ובני הדודים. כמה גדלו, כמה השתנו! כמה טוב שנפגשים! אבל...
  2. תוך כדי שיחה את שומעת על הצלחות בלימודים או בתחומים אחרים של האחיינים למיניהם, והנה את מרגישה צביטה קטנה בלב. למה הילד שלך לא מגיע להישגים כאלה? למה נראה שאצל שאר בני המשפחה הדברים זורמים על מי מנוחות, ורק אצלך הדברים הולכים קשה כ"כ?

הבן שצריך שיעורי עזר, הבת שננזפה ע"י המנהלת. הילד הקטן עדיין לא למד ללכת, ואצל אחיך הילדון כבר נגמל. מצב הרוח נופל פלאים, לתוך תהום עמוקה. פתאום את כבר לא נהנית. מרגישה חסרת סבלנות כלפי ילדיך.

  1. גם בתחום העזרה שאת מצפה לקבל מילדיך יש תהום פעורה. אצל גיסתך הבת הגדולה עוזרת יפה כ"כ, ואצלך – הכול נופל על כתפיך! אצל גיסתך כולם עוזרים לסחוב את האוכל מהאוטו לכר הדשא שהתמקמתם בו. גם בסיום החגיגה כולם עוזרים לה לפנות את הלכלוך לפחי האשפה, ורק את עומדת ועושה את הכל לבד. ושוב מצב רוחך נופל פלאים, ואת מרגישה מובסת.
  2. השוואות הן כלי מתמטי. הן מתאימות לעבודה עם מספרים. לא כדאי להשתמש בהן בהתנהלות המשפחתית. בתוך המשפחה, השוואות כאלה בין ילדים רק מזיקות. הילד מרגיש שלא מרוצים ממנו, הוא מרגיש שלא מצליח לעמוד בציפיות שלנו. הנה, פתאום גם הוא מרגיש מובס.
  3. קורה לך הרבה שאת משווה בין ילדיך לילדים אחרים? או אולי גם בין ילדיך עצמם את עורכת השוואות? מחפשת להפסיק הרגל זה? אשמח לעזור לך לעשות זאת.

 

 

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים בשיטת "תקשורת ומודעות עצמית ככלי לחינוך ילדים", מנחת קבוצות הנחייה לסבתא שהיא גם אימא וגם חמות ויועצת מוסמכת בשיטת מח אחד  saralangzam@gmail.com

תגיות:חינוךילדיםמשוואות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה