חדשות בעולם

זריף לטראמפ: "היינו כאן לפניכם – היזהר"

שר החוץ של איראן הגיב על מתקפתו החריפה של נשיא ארצות הברית נגד נשיא איראן: אנחנו שומעים איומים כבר 40 שנה

זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)זריף, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

איראן וארה"ב ממשיכות להחליף ביניהן מהלומות מילוליות.

אמש היה זה תורו של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, להקליד את האזהרה התורנית. זריף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לפני מספר חודשים שמענו איומים חריפים אף יותר. והאיראנים שומעים איומים אלו - אם כי באופן מתורבת יותר - במשך 40 שנה. אנחנו כאן כבר אלפי שנים, וראינו את נפילתן של אימפריות, כולל זו שלנו ששרדה יותר מאורך חייהן של מדינות מסוימות. היזהר!".

הדברים הספק-עוקצניים ספק-מאיימים של זריף באו בתגובה לדברים שכתב נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחשבון הטוויטר שלו. טראמפ תקף בחריפות רבה את נשיא איראן חסן רוחאני והזהיר אותו שלא יעז לאיים על ארצות הברית – "או שתסבול מתוצאות שכמותן רק מעטים בהיסטוריה חוו עד כה. לא נסבול עוד את האמירות המטורפות שלך על אלימות ומוות. היזהר!". אזהרתו של טראמפ באה בתגובה לדברים שאמר רוחאני, במהלך נאום בפני דיפלומטים איראניים. כשברקע מרחפים האיומים האמריקניים להחריף עוד יותר את הסנקציות נגד איראן ולמנוע ממנה לייצא את הנפט שלה, הזהיר הנשיא האיראני את טראמפ: "אל תשחק באש – או שתתחרט". רוחאני הוסיף כי "על האמריקנים להבין שכינון שלום עם איראן הוא אבי כל הסכמי השלום, ומלחמה איתה היא אֵם כל המלחמות".

מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, תרם אף הוא את חלקו לחילופי הדברים הקשים בין שתי המדינות. בנאום שנשא שלשום בקליפורניה בפני קהל אמריקני, רובו ממוצא איראני, השווה פומפאו את התנהלותו של המשטר האיראני להתנהלות של מאפיה, ואמר כי מדובר במשטר מושחת ומדכא המייצא טרור. פומפאו הזכיר כי "מוקדם יותר החודש 'דיפלומט' איראני הממוקם בווינה נעצר והואשם באספקת חומרי נפץ לפצצת טרור, שנועדה להתפוצץ בעצרת פוליטית בצרפת. זה אומר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על המשטר". פומפאו הוסיף ואמר כי רוחאני וזריף הם למעשה בובות של המשטר בטהראן, שנועדו להסתיר את "אומנות הרמייה הבינלאומית" של האייתוללות. הוא קרא לאזרחים האיראניים לקבוע את הכיוון אליו הולכת ארצם: "המשטר מדכא ורומס בצורה חסרת לב את זכויות האדם, הכבוד העצמי והחירויות הבסיסיות של אזרחי איראן, והממשל רואה עצמו שותף מלא לשאיפותיהם של אזרחי איראן".

 

תגיות:דונלד טראמפמוחמד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה