בריאות ותזונה

אוכלים אחרי 21:00? את המאמר הזה אסור לכם לפספס (גם אנחנו נדהמנו מהסיבה)

מה קורה לגופכם אם אתם מחליטים לאכול אחרי 21:00 בלילה, ואיך זה קשור לסרטן? מחקר ספרדי חדש טוען טענה שאתם פשוט חייבים להכיר 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דמיינו סיטואציה: אתם שוכבים במיטה ומנסים להירדם, כשפתאום הבטן 'מקרקרת' ומשדרת לכם תחושת רעב. השעה כבר אחרי 21:00  בערב, ואתם מנסים לדחות את התחושה ולחזור לישון - אך לבסוף מוכרעים על ידה, ומדדים לעבר המקרר. מה קורה לגוף שלכם אם אתם בוחרים במזון במקום בשתייה?


מחקר ספרדי חדש שנערך על ידי המכון לבריאות הציבור שבאוניברסיטת ברצלונה - טוען כעת כי יש קשר בין אכילה לאחר השעה 21:00 בלילה, לבין הסיכון ללקות במחלת הסרטן. את ההסבר לכך נועצים החוקרים בכך שמדובר בהפרעה לשעון הביולוגי ולתהליך המטבולי שמתרחש בגוף בזמן זה. 


עורך המחקר הראשי ד"ר מנוליס קוגווינס כתב במאמר שפורסם בכתב עת בינלאומי לסרטן כי הממצאים הללו מוכיחים את חשיבות "הערכת המקצבים היומיומיים", כפי שהגדיר זאת ואף הוסיף כי המחקר הוכיח מעל לכל ספק כי בין כל חולי הסרטן שנבדקו - נמצא שיעור גבוה מאוד של חולים שהורגלו בדפוסי אכילה לקויים כדוגמת זה. 


לדברי החוקרים, ממצאים אלו שופכים אור על ההנחיות הבינלאומיות הקיימות למניעת סרטן, שכיום אינן מתייחסות כלל וכלל לנושא זמני הארוחה והשפעתן על הגוף. "אנחנו מקווים שבעקבות המחקר שלנו, ההנחייה הזו תתווסף בכל ארגוני הבריאות, ויפה שעה אחת קודם", הם אומרים. 

תגיות:לילהסרטןאוכל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה