חדשות בארץ

המתיחות בדרום גוברת, מאסר עולם לרוצחיו של ראובן שמרלינג הי"ד

ראש ממשלת הונגריה מבקר בישראל, חוק הלאום אושר בכנסת, הרפורמה במשק החשמל יצאה לדרך, והמורדים בקוניטרה נכנעו. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

המתח בדרום: טנק של צה"ל ירה אחרי הצהריים לעבר עמדת תצפית של החמאס בדרום רצועת עזה. הירי בוצע בתגובה לרקטה שנורתה על ידי הפלסטינים ונפלה סמוך לרפת באחד מיישובי המועצה האזורית אשכול. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים.

קודם לכן, כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר חוליית מחבלים בדרום הרצועה שעסקה בשיגור בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. איש הזרוע הצבאית של החמאס נהרג ושלושה נפצעו. הפלסטינים הגיבו בירי של שתי פצצות מרגמה לעבר כוח צה"ל במעבר כרם שלום. גם באירוע זה לא היו נפגעים, בחסדי שמיים.

בעקבות מותו של אחד מאנשיה במתקפה של חיל האוויר כנגד חוליית המחבלים, הזרוע הצבאית של החמאס פרסמה הערב הצהרה לפיה מדובר ב"פשע מתועב ואיוולת שהאויב ישלם עליה בדמו".

מוקדם יותר היום נשמע פיצוץ עז בדרום הרצועה, וזאת לאחר שצבא מצרים פוצץ מנהרת חמאס שיצאה מרפיח העזתית וחדרה לתוך השטח המצרי.

במהלך היום דווח על 22 שריפות שפרצו בעוטף עזה כתוצאה משיגור עפיפונים ובלוני תבערה מרצועת עזה. לפנות ערב נחת בלון תבערה בחצר בשדרות. לא היו נפגעים, בחסדי שמיים.

שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים הערב דיון הערכת מצב בנושא המצב בדרום. בדיון השתתפו הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, מפקד פיקוד הדרום, ראש אגף מבצעים במטכ"ל, מתאם פעולות הממשלה בשטחים והשב"כ.

דובר צה"ל, תת אלוף רונן מנליס, התראיין לערוץ הלוויין "אל-חורה" בשפה הערבית. מנליס אמר כי בארבע השנים האחרונות צה"ל התכונן לאפשרות שיצטרך להפעיל כוח ברצועת עזה, ושיפר את מוכנותו לכל תרחיש אפשרי. לדבריו, אוגדה 162 של צה"ל סיימה השבוע תרגיל, במהלכו תורגלה האפשרות של מבצעי קרקעי ברצועת עזה: אנחנו לא דוחפים למלחמה, אבל לא נרתעים ממנה, ומוכנים לקראתה.

 

מדיני/פוליטי

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, נפגש הבוקר בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. במהלך הפגישה אמר אורבן כי "בהונגריה מי שמצהיר על עצמו כיהודי יכול להרגיש בטוח". הוא הדגיש כי בארצו יש "אפס סובלנות לכל גילוי אנטישמי", והוסיף: "פטריוט הונגרי ופטריוט ישראלי תמיד ימצאו את המשותף ביניהם".

נתניהו הודה לאורבן על התמיכה העקבית שהוא מעניק לישראל בפורומים בינלאומיים, והוסיף: "שנינו מבינים שהאיום הנשקף מהאסלאם הקיצוני הוא אמיתי. הוא מאיים על אירופה ועל העולם כולו. הוא בהחלט מאיים עלינו ועל שכנותינו הערביות". להרחבה לחץ כאן

אחר הצהריים הגיע אורבן לביקור ב"יד ושם". כ- 20 איש הפגינו במחאה נגד ביקורו, ובתום הטקס שנערך במקום חסמו את הכביש ולא אפשרו לשיירה של אורבן לעבור. המפגינים פונו כעבור זמן קצר על ידי המשטרה.

מליאת הכנסת אישרה את חוק הלאום, בתום דיון ממושך וסוער ולאחר דחייתן של מאות הסתייגויות שהוגשו לחוק. החוק החדש, שהינו חוק יסוד, מעגן את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו כזכות ייחודית לעם היהודי. החוק מקבע את סמלי המדינה, את ירושלים כבירתה ואת השפה העברית כשפתה, את עקרון קיבוץ הגלויות ואת מעמד השבת ומועדי ישראל. עוד קובע החוק כי "המדינה רואה בפיתוח התיישבות יהודית ערך לאומי, ותפעל על מנת לעודד ולקדם הקמה וביסוס שלה".

חוק הלאום עבר בתמיכתן של כל סיעות הקואליציה, וזאת למרות ביקורת שנמתחה עליו מימין ומצד הסיעות החרדיות בשל החשש כי הרפורמים והקונסרבטיבים ינצלו את החוק החדש ויקבלו סעד בבג"ץ לתפיסותיהם ההרסניות. הצבעתן של המפלגות החרדיות בעד החוק התאפשרה לאחר שיו"ר הקואליציה דוד אמסלם התחייב, במכתב לסיעת "יהדות התורה", כי במידה והפרשנות לחוק תגרום פגיעה בסטטוס קוו ביחסי דת ומדינה, תפעל הקואליציה לתיקון הפגיעה בחקיקה בתחילת המושב הבא. להרחבה לחץ כאן


כלכלי

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לרפורמה מבנית במשק החשמל. הרפורמה נועדה להביא לשיפור התחרות ולהגברת היעילות – לרווחת הצרכן. היא כוללת את הוצאת תחום ייצור החשמל מידי חברת החשמל לתחרות במגזר הפרטי. בסוף התהליך, 30% בלבד מייצור החשמל יישאר בידי חברת החשמל, ו- 70% יהיה בידי יצרנים פרטיים. תעריף החשמל לצרכן יישאר דומה להיום במשך שמונה שנים, ולאחר מכן יתחיל לרדת.

הרפורמה שאושרה הלילה מביאה גם בשורה לרבים מבין אזרחי המדינה המעוניינים להשתמש בשבת בחשמל כשר – כלומר, אספקה של חשמל המיוצר באוטומציה ללא מגע יד אדם. ועדת הכלכלה, משרד האנרגיה ורשות החשמל חתמו על הסכם, במסגרתו הכירה רשות החשמל בצורך לאפשר פתרונות לאספקת חשמל לאוכלוסיות שונות בהתאם לצורכיהן הייחודיים. הרשות הודיעה כי תפעל לגבש סל פתרונות אשר יאפשרו מתן שירות של חשמל כשר לצרכנים המעוניינים בכך. להרחבה לחץ כאן

 

בארץ

בית המשפט המחוזי בלוד גזר מאסר עולם על שני רוצחיו של ראובן שמרלינג הי"ד. השניים, שהועסקו על ידי שמרלינג, רצחו אותו בערב סוכות האחרון. הרצח בוצע על רקע לאומני. כל אחד מהרוצחים ישלם לאלמנתו של שמרלינג פיצויים בסך 258 אלף שקל. להרחבה לחץ כאן

הערב הותר לפרסום כי חייל צה"ל נפצע אמש קשה מנשיכת בעל חיים בבסיס צבאי במרכז הארץ. החייל פונה לטיפול רפואי והודעה נמסרה למשפחתו.

 

בעולם

המורדים במחוז קוניטרה נכנעו והגיעו להסכם עם משטרו של בשאר אל-אסד. כך מדווחים היום כלי תקשורת שונים בסוריה. על פי הפרטים שהתפרסמו, המורדים יעזבו עם בני משפחותיהם את המחוז ויעברו לאזור אידליב שבצפון סוריה. ההסכם מבשר על חזרתו של צבא המשטר הסורי לגבול עם ישראל ולעמדות בהן היה מוצב לפני פרוץ המלחמה בשנת 2011, בהתאם להפסקת הפרדת הכוחות מ- 1974. שתי חטיבות של הצבא ייכנסו לקו הפסקת האש ולאזור החיץ המפורז. להרחבה לחץ כאן

הטלוויזיה הסורית דיווחה לפני שעה קלה כי עשרה אוטובוסים נכנסו לכפר אום באטנה, מדרום לקוניטרה, כדי להתחיל בהעברת המורדים לצפון המדינה, בהתאם להסכם שהושג.

בלגיה סגרה אחרי הצהריים את המרחב האווירי שלה לתנועה למשך כשעתיים. הגורם: תקלה במערכת עיבוד הנתונים של התנועה האווירית גרמה לכך שהמערכת לא הצליחה לאתר טיסות שנמצאות מעל שמי בלגיה. התקלה תוקנה.

תגיות:עוטף עזהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה