חדשות בארץ

ראש ממשלת הונגריה בפגישה עם נתניהו: אפס סובלנות לאנטישמיות

ראש הממשלה נתניהו הודה לויקטור אורבן על תמיכתה העקבית של הונגריה בישראל בפורומים בינלאומיים

נתניהו ואורבן במסיבת העיתונאים, הבוקר (Flash 90, Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו ואורבן במסיבת העיתונאים, הבוקר (Flash 90, Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הגיע אמש לביקור בישראל ונפגש הבוקר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים נועדו בארבע עיניים ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת עם הפמליות.

במהלך הפגישה עם נתניהו אמר אורבן כי "בהונגריה מי שמצהיר על עצמו כיהודי יכול להרגיש בטוח". הוא הדגיש כי בארצו יש "אפס סובלנות לכל גילוי אנטישמי", והוסיף: "פטריוט הונגרי ופטריוט ישראלי תמיד ימצאו את המשותף ביניהם".

נתניהו הודה לאורבן ואמר: "שנינו מבינים שהאיום הנשקף מהאסלאם הקיצוני הוא אמיתי. הוא מאיים על אירופה ועל העולם כולו. הוא בהחלט מאיים עלינו ועל שכנותינו הערביות. אנו מאמינים שמכל מקורות האסלאם הקיצוני, איראן מהווה את האיום הגדול ביותר לציוויליזציה המשותפת שלנו. ישראל ניצבת בחזית המאבק באסלאם הרדיקלי, ובמובנים רבים ישראל מגינה על אירופה". נתניהו ציין את התמיכה העקבית שאורבן מעניק לישראל בפורומים בינלאומיים: "אנחנו מעריכים זאת וזה דבר חשוב. יעד חשוב במדיניות החוץ הישראלית הוא לשנות לא רק את היחסים הבילטרליים שלנו עם מדינות רבות — ואכן יחסינו משגשגים יותר מאי פעם — אלא גם לשנות את הדרך שבה מתייחסים לישראל בפורומים בינלאומיים. שם, הונגריה הובילה את הדרך פעמים רבות ואני מודה לך על כך".

לאחר הפגישה עם נתניהו הגיע אורבן לבית הנשיא ונפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. ראש הממשלה ההונגרי אמר במהלך הפגישה: "יש לנו אחריות ליהודי הונגריה ולא נהיה סובלנים לניסיונות לפגוע בהם".

ביקורו של אורבן מתקבל בארץ ברגשות מעורבים ובביקורת שמשמיעים גורמים באופוזיציה נגד נתניהו, וזאת לאור התבטאויות שנויות במחלוקת של אורבן בעבר. ראש הממשלה ההונגרי ידוע בעמדותיו התקיפות נגד האסלאם ונגד זרים, וכמי שפועל לפגוע בארגוני חברה אזרחית. אורבן הצהיר לא אחת על מחויבותו להילחם באנטישמיות – כפי שעשה הבוקר בירושלים – אך בעבר הוא שיבח את מיקלוש הורטי, שליטה של הונגריה בזמן מלחמת העולם השנייה. הורטי שיתף פעולה עם הנאצים, ותחת שלטונו גורשו כחצי מיליון יהודים הונגריים למחנות ההשמדה.

הפגישה:

 

תגיות:ויקטור אורבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה