חדשות בעולם

דיווחים בסוריה: המורדים בקוניטרה נכנעו, המחוז יחזור לידי המשטר

הצבא הסורי יחזור לגבול עם ישראל ויתייצב בעמדות בהן שלט לפני פרוץ המלחמה ב- 2011

העיר קוניטרה - מבט מישראל (תמונת ארכיון: Hadas Parush/Flash90)העיר קוניטרה - מבט מישראל (תמונת ארכיון: Hadas Parush/Flash90)
אא

כניעה מהירה: המורדים במחוז קוניטרה נכנעו והגיעו להסכם עם משטרו של בשאר אל-אסד. כך מדווחים היום כלי תקשורת שונים בסוריה.

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א דיווחה כי על פי ההסכם, המורדים יעזבו עם בני משפחותיהם את המחוז ויעברו לאזור אידליב שבצפון סוריה. מדובר במתווה דומה להסכמים שנחתמו בעבר בין המשטר לארגוני המורדים באזורים שונים ברחבי המדינה, האחרון שבהם הושג לאחרונה במחוז דרעא.

ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם, הפועל מבריטניה, מדווח כי ההסכם הושג בחסותה של רוסיה, וכי מדובר בהסכם הכולל את כל שטח המחוז – למעט השטחים שבשליטת ארגון המורדים האסלאמיסטי "היאת תחריר א-שאם". מפרטי ההסכם שנמסרו בדיווח זה עולה כי המורדים ימסרו בשלבים את הנשק הכבד והבינוני שלהם, וכי הפליטים יוכלו לשוב לבתיהם ברחבי המחוז. על פי הידיעה, החל כבר תהליך הרישום של המעוניינים לצאת מהמחוז.

ההסכם מבשר על חזרתו של צבא המשטר הסורי לגבול עם ישראל ולעמדות בהן היה מוצב לפני פרוץ המלחמה בשנת 2011, בהתאם להפסקת הפרדת הכוחות מ- 1974. שתי חטיבות של הצבא ייכנסו לקו הפסקת האש ולאזור החיץ המפורז. המשטרה הצבאית הרוסית תתלווה לכוחות הסוריים.

תגיות:רמת הגולןסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה