חדשות בארץ

נס בדרום: בלון תבערה נחת בגן ילדים, הילדים אמרו "שיר המעלות"

במהלך היום שיגרו הפלסטינים עשרה בלוני תבערה לעבר עוטף עזה. בלון מחובר למטען חשוד אותר בשטח בית ספר במועצה האזורית אשכול ונוטרל בשלום

שריפה בעוטף עזה (צילום: Edi Israel/Flash90)שריפה בעוטף עזה (צילום: Edi Israel/Flash90)
אא

בלון תבערה נחת בשעות הצהריים (שלישי) בחצר של גן ילדים במושב תקומה במועצה האזורית שדות נגב. בחסדי שמיים הבלון לא התלקח ולא היו נפגעים.

בת שבע ברוכי חסון, מנהלת הקייטנה שמתקיימת בגן, סיפרה כי אחרי ארוחת הצהריים יצאה עם הילדים לשחק בחצר: "אחרי חמש דקות נפל משהו מהשמיים. עשן בוער. ישר הבנתי שזה בלון תבערה. תוך 15 שניות הילדים היו בממ"ד, פינינו את כולם. אמרנו 'שיר המעלות'. אנחנו בטוחים וסמוכים שממשלת ישראל עושה הכל כדי להגן עלינו".

מוקדם יותר היום אותר בלון מחובר למטען חשוד בשטח בית ספר במועצה האזורית אשכול. בית הספר היה ריק מתלמידים. בלון החבלה נוטרל.

במהלך היום שיגרו הפלסטינים עשרה בלוני תבערה מרצועת עזה לעבר שטחי עוטף עזה. לוחמי האש פעלו בגיזרה לכיבוין של 15 שריפות, והשיגו שליטה בכולן בתוך דקות ספורות. דובר צה"ל מסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקף חולייה ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל. הפלסטינים דיווחו על שני נפגעים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום לאוגדת עזה וקיים בה הערכת מצב ביטחונית, יחד עם שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, ראש השב"כ נדב ארגמן, ראש המל"ל מאיר בן שבת ואלוף פיקוד דרום הרצי הלוי.

בצאתו מהדיון אמר נתניהו "אנחנו במערכה. יש בה חילופי מהלומות, ואני יכול להגיד לכם שצה"ל ערוך לכל תרחיש". ראש הממשלה הוסיף: "אני מאמין שאנחנו עושים את הדברים הנכונים. כדאי שיתחילו לשים לב לא רק למה שאנחנו אומרים אלא גם למה שאנחנו עושים".

ליברמן, שביקר קודם לכן יחד עם הרמטכ"ל ואלוף פיקוד הדרום בתרגיל של אוגדה 162 בפיקוד דרום, אמר: "צה"ל מוכן וערוך לכל משימה... התרשמתי מאוד מהמוכנות ומהמוטיבציה.... צה"ל יודע מה לעשות, איך לעשות ומתי לעשות. אנחנו נקבע את כללי המשחק ולא אף אחד אחר".

תגיות:עוטף עזהשריפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה