בריאות ותזונה

רוצו לקנות: זאת הסיבה שאתם חייבים להכניס אגוזי מלך לגופכם

הם מכילים שפע של וויטמינים, מינרלים וחומצות שומן שמעניקים לאגוזי מלך יתרון בריאותי נוסף: האטת צמיחת סרטן המעי הגס

  • ד' אב התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

על פי מחקר אמריקאי חדש נמצא כי מעבר ליתרונות הבריאותיים שמכילים אגוזי מלך, הם בעלי יכולת להאט את צמיחת סרטן המעי הגס, הסרטן השני הנפוץ ביותר אצל גברים ונשים בישראל.

צוות חוקרים מאוני' הרווארד גילו כי תפריט יומי המכיל אגוזי מלך ביכולתו להאט צמיחת סרטן במעי גס באמצעות שינוי בגנים של הסרטן. מדובר במחקר הבודק האם אכילת אגוזים גורמת לשינויים בחומצות מיקרו-ריבונוקלאית.

במחקר, שפורסם בכתב העת המדעי Nutritional Biochemistry, חילקו עכברים ל-2 קבוצות. הראשונה ניזונה מדיאטה שנקבעה מראש, בשמן תירס, לעומת זאת הקבוצה השנייה אכלה את אותה הדיאטה בתוספת כ-57 גרם אגוזי מלך ליום. החוקרים מצאו כי לאחר 25 ימים בקרב הקבוצה שניזונה מדיאטה בשילוב האגוזים, גידולי המעי הגס היו יותר קטנים ביחס לקבוצת הביקורת. ברקמות הגידולים נמצאו פי 10 חומצות שומן אומגה 3 ושאר חומצות, ביניהן חומצת אלפא-לינולנית ALA, מאשר קבוצת הביקורת.

מכיוון שאצל העכברים שקיבלו אגוזים היו רמות הביטוי של חומצות הגרעין גבוהות יותר, נמצא כי ביכולתם של שינויים תזונתיים לחולל שינוי על התפשטות סוגי סרטן מסוימים, משום שחומצות אלו משפיעות על התאים הסרטניים. עלפי סברת החוקרים, כחצי מהמקרים של סרטן המעי הגס ניתן למנוע באמצעות דיאטה, משקל בריא ופעילות, ויש בכך כדי למנוע מקרי מוות רבים בעולם.

תגיות:אגוזי מלךבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה